Biznes tekturowy nabiera barw – MAZOP Group drukuje cyfrowo w kolorze
MAZOP Group, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, zmodernizowała jeden z obszarów swojej działalności, rozpoczynając produkcję opakowań nowej generacji. Za sprawą zakupionej we wrześniu br. wysokowydajnej drukarki cyfrowej, klienci spółki, reprezentujący głównie branżę e-commerce, mogą zamówić opakowania z wielokolorowym nadrukiem. Tym samym mają oni możliwość wyniesienia komunikacji z klientem na zupełnie nowy poziom, wykorzystując opakowania jako medium reklamowe i zwiększając pozytywny customer experience.
Dwadzieścia procent – mniej więcej taki odsetek opakowań tekturowych na rynku e-commerce stanowiły do tej pory opakowania z kolorowym nadrukiem. Szansę, aby to zmienić i zwiększyć udział wielokolorowych pudełek na rynku, dostrzegła Grupa MAZOP, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, która inwestując w drukarkę cyfrową, uruchomiła produkcję opakowań z opcją kolorowego nadruku. Dotychczas spółka korzystała z druku fleksograficznego – popularnego i wydajnego, ale nieposiadającego tylu zalet, co cyfrowy.
- Drukarka cyfrowa to najnowsza inwestycja naszej spółki, która zrewolucjonizowała nasz proces produkcyjny. Urządzenie pozwala na wykonanie wielokolorowych nadruków na produkowanych przez nas opakowaniach tekturowych. Metoda ta umożliwia nadruk w dużych nakładach, przy praktycznie takim samym nakładzie finansowym, jak w przypadku druku fleksograficznego. Ma to jeszcze jedną, ważną zaletę – w zależności od potrzeb, klient może zmieniać nadruk tak często, jak tego potrzebuje, nie musząc pokrywać dodatkowych kosztów. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w okresie wzmożonych zamówień, takim jak chociażby święta – mówi Krzysztof Rusin, Prezes MAZOP Group.
Opakowania to nieodłączny element praktycznie każdego łańcucha dostaw, kluczowy zwłaszcza na etapie ostatniej mili. Jak bowiem pokazują dane rynkowe, ponad połowa konsumentów (52 proc.), którzy otrzymali zamówienie w atrakcyjnym i niestandardowym opakowaniu twierdzi, że przy przyszłych zamówieniach skorzystałaby z tej samej firmy[1]. Z kolei z perspektywy e-sprzedawców, niezwykle istotny jest m.in. sprzedażowy lead time, który ma duże znaczenie dla wydajności i skutecznego prowadzenia procesów biznesowych.
- Dobre zaplanowanie procesu realizacji zamówień, począwszy od zaopatrzenia, a skończywszy na doręczeniu produktu do klienta końcowego jest kluczowe zarówno ze względu na skalowanie biznesu, jak i dostarczanie swoim klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Stąd tak ważne jest, aby firmy m.in. z branży e-handlu, mogły polegać na producencie opakowań i technologii, którą on stosuje. Współpraca z producentem, który specjalizuje się w produkcji bardzo konkretnego produktu, w tym przypadku opakowań z wykorzystaniem cyfrowego, kolorowego nadruku, zdecydowanie procentuje – dodaje Krzysztof Rusin.
Nadruk cyfrowy sprawdza się nie tylko w sytuacjach, gdy e-sprzedawca potrzebuje dopasować go do sezonu sprzedażowego, a więc w niektórych sytuacjach – często go zmieniać. To również świetne rozwiązanie w przypadku sprzedaży międzynarodowej – firma może zlecić wykonanie opakowań w różnej liczbie i w różnych językach, w zależności od tego, do jakiego regionu Europy lub świata zostaną one dystrybuowane.
Produkty firmy MAZOP cieszą się uznaniem już na 13 europejskich rynkach. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro. Obecnie, sprzedaż w kanale e-commerce (w 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu) stanowi ok. 10 proc., natomiast reszta to sprzedaż hurtowa.
Ubiegły rok firma zamknęła z przychodami na poziomie 25 mln zł oraz 1 mln zł zysku netto. Z kolei tylko w pierwszej połowie tego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 4,5 mln zł netto. W 2022 r. MAZOP Group zamierza zadebiutować również na NewConnect.
[1] Według danych GWP Group
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.