Komunikaty PR

Biznes tekturowy nabiera barw – MAZOP Group drukuje cyfrowo w kolorze

2021-11-30  |  12:00

MAZOP Group, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, zmodernizowała jeden z obszarów swojej działalności, rozpoczynając produkcję opakowań nowej generacji. Za sprawą zakupionej we wrześniu br. wysokowydajnej drukarki cyfrowej, klienci spółki, reprezentujący głównie branżę e-commerce, mogą zamówić opakowania z wielokolorowym nadrukiem. Tym samym mają oni możliwość wyniesienia komunikacji z klientem na zupełnie nowy poziom, wykorzystując opakowania jako medium reklamowe i zwiększając pozytywny customer experience.

Dwadzieścia procent – mniej więcej taki odsetek opakowań tekturowych na rynku e-commerce stanowiły do tej pory opakowania z kolorowym nadrukiem. Szansę, aby to zmienić i zwiększyć udział wielokolorowych pudełek na rynku, dostrzegła Grupa MAZOP, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, która inwestując w drukarkę cyfrową, uruchomiła produkcję opakowań z opcją kolorowego nadruku. Dotychczas spółka korzystała z druku fleksograficznego – popularnego i wydajnego, ale nieposiadającego tylu zalet, co cyfrowy.

- Drukarka cyfrowa to najnowsza inwestycja naszej spółki, która zrewolucjonizowała nasz proces produkcyjny. Urządzenie pozwala na wykonanie wielokolorowych nadruków na produkowanych przez nas opakowaniach tekturowych. Metoda ta umożliwia nadruk w dużych nakładach, przy praktycznie takim samym nakładzie finansowym, jak w przypadku druku fleksograficznego. Ma to jeszcze jedną, ważną zaletę – w zależności od potrzeb, klient może zmieniać nadruk tak często, jak tego potrzebuje, nie musząc pokrywać dodatkowych kosztów. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w okresie wzmożonych zamówień, takim jak chociażby święta – mówi Krzysztof Rusin, Prezes MAZOP Group.

Opakowania to nieodłączny element praktycznie każdego łańcucha dostaw, kluczowy zwłaszcza na etapie ostatniej mili. Jak bowiem pokazują dane rynkowe, ponad połowa konsumentów (52 proc.), którzy otrzymali zamówienie w atrakcyjnym i niestandardowym opakowaniu twierdzi, że przy przyszłych zamówieniach skorzystałaby z tej samej firmy[1]. Z kolei z perspektywy e-sprzedawców, niezwykle istotny jest m.in. sprzedażowy lead time, który ma duże znaczenie dla wydajności i skutecznego prowadzenia procesów biznesowych.

- Dobre zaplanowanie procesu realizacji zamówień, począwszy od zaopatrzenia, a skończywszy na doręczeniu produktu do klienta końcowego jest kluczowe zarówno ze względu na skalowanie biznesu, jak i dostarczanie swoim klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Stąd tak ważne jest, aby firmy m.in. z branży e-handlu, mogły polegać na producencie opakowań i technologii, którą on stosuje. Współpraca z producentem, który specjalizuje się w produkcji bardzo konkretnego produktu, w tym przypadku opakowań z wykorzystaniem cyfrowego, kolorowego nadruku, zdecydowanie procentuje – dodaje Krzysztof Rusin.

Nadruk cyfrowy sprawdza się nie tylko w sytuacjach, gdy e-sprzedawca potrzebuje dopasować go do sezonu sprzedażowego, a więc w niektórych sytuacjach – często go zmieniać. To również świetne rozwiązanie w przypadku sprzedaży międzynarodowej – firma może zlecić wykonanie opakowań w różnej liczbie i w różnych językach, w zależności od tego, do jakiego regionu Europy lub świata zostaną one dystrybuowane.

Produkty firmy MAZOP cieszą się uznaniem już na 13 europejskich rynkach. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro. Obecnie, sprzedaż w kanale e-commerce (w 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu) stanowi ok. 10 proc., natomiast reszta to sprzedaż hurtowa.

Ubiegły rok firma zamknęła z przychodami na poziomie 25 mln zł oraz 1 mln zł zysku netto. Z kolei tylko w pierwszej połowie tego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 4,5 mln zł netto. W 2022 r. MAZOP Group zamierza zadebiutować również na NewConnect.

 


[1] Według danych GWP Group

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.