Biznes tekturowy nabiera barw – MAZOP Group drukuje cyfrowo w kolorze
MAZOP Group, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, zmodernizowała jeden z obszarów swojej działalności, rozpoczynając produkcję opakowań nowej generacji. Za sprawą zakupionej we wrześniu br. wysokowydajnej drukarki cyfrowej, klienci spółki, reprezentujący głównie branżę e-commerce, mogą zamówić opakowania z wielokolorowym nadrukiem. Tym samym mają oni możliwość wyniesienia komunikacji z klientem na zupełnie nowy poziom, wykorzystując opakowania jako medium reklamowe i zwiększając pozytywny customer experience.
Dwadzieścia procent – mniej więcej taki odsetek opakowań tekturowych na rynku e-commerce stanowiły do tej pory opakowania z kolorowym nadrukiem. Szansę, aby to zmienić i zwiększyć udział wielokolorowych pudełek na rynku, dostrzegła Grupa MAZOP, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, która inwestując w drukarkę cyfrową, uruchomiła produkcję opakowań z opcją kolorowego nadruku. Dotychczas spółka korzystała z druku fleksograficznego – popularnego i wydajnego, ale nieposiadającego tylu zalet, co cyfrowy.
- Drukarka cyfrowa to najnowsza inwestycja naszej spółki, która zrewolucjonizowała nasz proces produkcyjny. Urządzenie pozwala na wykonanie wielokolorowych nadruków na produkowanych przez nas opakowaniach tekturowych. Metoda ta umożliwia nadruk w dużych nakładach, przy praktycznie takim samym nakładzie finansowym, jak w przypadku druku fleksograficznego. Ma to jeszcze jedną, ważną zaletę – w zależności od potrzeb, klient może zmieniać nadruk tak często, jak tego potrzebuje, nie musząc pokrywać dodatkowych kosztów. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w okresie wzmożonych zamówień, takim jak chociażby święta – mówi Krzysztof Rusin, Prezes MAZOP Group.
Opakowania to nieodłączny element praktycznie każdego łańcucha dostaw, kluczowy zwłaszcza na etapie ostatniej mili. Jak bowiem pokazują dane rynkowe, ponad połowa konsumentów (52 proc.), którzy otrzymali zamówienie w atrakcyjnym i niestandardowym opakowaniu twierdzi, że przy przyszłych zamówieniach skorzystałaby z tej samej firmy[1]. Z kolei z perspektywy e-sprzedawców, niezwykle istotny jest m.in. sprzedażowy lead time, który ma duże znaczenie dla wydajności i skutecznego prowadzenia procesów biznesowych.
- Dobre zaplanowanie procesu realizacji zamówień, począwszy od zaopatrzenia, a skończywszy na doręczeniu produktu do klienta końcowego jest kluczowe zarówno ze względu na skalowanie biznesu, jak i dostarczanie swoim klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Stąd tak ważne jest, aby firmy m.in. z branży e-handlu, mogły polegać na producencie opakowań i technologii, którą on stosuje. Współpraca z producentem, który specjalizuje się w produkcji bardzo konkretnego produktu, w tym przypadku opakowań z wykorzystaniem cyfrowego, kolorowego nadruku, zdecydowanie procentuje – dodaje Krzysztof Rusin.
Nadruk cyfrowy sprawdza się nie tylko w sytuacjach, gdy e-sprzedawca potrzebuje dopasować go do sezonu sprzedażowego, a więc w niektórych sytuacjach – często go zmieniać. To również świetne rozwiązanie w przypadku sprzedaży międzynarodowej – firma może zlecić wykonanie opakowań w różnej liczbie i w różnych językach, w zależności od tego, do jakiego regionu Europy lub świata zostaną one dystrybuowane.
Produkty firmy MAZOP cieszą się uznaniem już na 13 europejskich rynkach. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro. Obecnie, sprzedaż w kanale e-commerce (w 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu) stanowi ok. 10 proc., natomiast reszta to sprzedaż hurtowa.
Ubiegły rok firma zamknęła z przychodami na poziomie 25 mln zł oraz 1 mln zł zysku netto. Z kolei tylko w pierwszej połowie tego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 4,5 mln zł netto. W 2022 r. MAZOP Group zamierza zadebiutować również na NewConnect.
[1] Według danych GWP Group
![Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1166227565/gpw-dietl,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.