BTC Studios S.A. ostatni kwartał 2020 roku zamyka zyskiem
W czwartym kwartale 2020 roku spółka BTC Studios S.A. odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 274 645,53 PLN. Jest to rekordowy wynik Spółki na przestrzeni ostatnich kilkunastu kwartałów. Wydaje się, że zmiany w strategii na jakie zdecydował się zarząd producenta i wydawcy gier wideo idą w zakładanym, pozytywnym kierunku.
Spółka BTC Studios S.A. w opublikowanym raporcie za IV kwartał 2020 roku podała, że zysk zamknął się na poziomie niemal 275 tys. PLN. Przychody natomiast wyniosły 461 373,51 PLN. Jest to wzrost o niemal 3410% r/r. Zarząd nie ukrywa, że zmiana powiązana jest z działaniami, które spółka podjęła w celu zoptymalizowania strategii. Co więcej, Spółka w raporcie podkreśla, że przychód i zysk został wypracowany bez wsparcia marketingowego i promocyjnego flagowych tytułów z harmonogramu wydawniczego. Z kolei te działania są zaplanowane na przełom I i II kwartału 2021 roku.
– „Ostatnie miesiące 2020 roku poświęciliśmy na ewaluację naszych dotychczasowych działań. Przeanalizowaliśmy poszczególne ogniwa naszej organizacji oraz produkty i wyciągnęliśmy konstruktywne wnioski opracowując ramy nowej strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Pierwsze wyniki tych działań widzimy w ostatnim raporcie i mamy nadzieję, że będą one powtarzalne” – mówi Adrian Smarzewski, Prezes Zarządu BTC Studios S.A.
Ewaluacja strategii, o której wspomina Adrian Smarzewski, dotyczyła m.in. działań marketingowych. Spółka podjęła współpracę z Triple Dragon Funding Delta Ltd. z Londynu, w celu przeorganizowania działań promocyjnych poszczególnych tytułów. Inną kwestią ważną z punktu widzenia BTC Studios S.A. jest ciągły rozwój gier oraz rozszerzanie obecności na nowych rynkach. Firma zamierza uruchomić współpracę z dystrybutorami na rynku chińskim oraz przeorganizować strukturę firmy pod kątem specjalizacji z rozgraniczeniem gier na konsolę i PC oraz tytułów mobilnych free to play – opartych na znanych IP.
– „Nasz zespół deweloperów stale udoskonala gry, które tworzymy i wydajemy. Bardzo istotnym elementem, na który stawiamy jest grywalność, która bezpośrednio będzie wpływać na monetyzację poszczególnych tytułów. Jako spółka staramy się również badać potrzeby konsumentów w różnych częściach świata, w których nasze gry nie są jeszcze dostępne, a mogłyby realizować w nich swój potencjał sprzedażowy. Obecnie pracujemy nad przeorganizowaniem naszych struktur i modyfikacją naszego planu wydawniczego. Głównie w związku z rozpoczęciem prac i bardzo zaawansowanymi procesami tworzenia naszego flagowego tytułu. Niebawem zakomunikujemy kolejne etapy prac nad tytułem tworzonym na konsolę i PC. Zapewniam, że w firmie cały zespół pracuje bardzo ciężko i dynamicznie, mimo trwającej pandemii udało nam się poczynić znaczące postępy” – podsumowuje Adrian Smarzewski.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.