BTC Studios S.A. ostatni kwartał 2020 roku zamyka zyskiem
W czwartym kwartale 2020 roku spółka BTC Studios S.A. odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 274 645,53 PLN. Jest to rekordowy wynik Spółki na przestrzeni ostatnich kilkunastu kwartałów. Wydaje się, że zmiany w strategii na jakie zdecydował się zarząd producenta i wydawcy gier wideo idą w zakładanym, pozytywnym kierunku.
Spółka BTC Studios S.A. w opublikowanym raporcie za IV kwartał 2020 roku podała, że zysk zamknął się na poziomie niemal 275 tys. PLN. Przychody natomiast wyniosły 461 373,51 PLN. Jest to wzrost o niemal 3410% r/r. Zarząd nie ukrywa, że zmiana powiązana jest z działaniami, które spółka podjęła w celu zoptymalizowania strategii. Co więcej, Spółka w raporcie podkreśla, że przychód i zysk został wypracowany bez wsparcia marketingowego i promocyjnego flagowych tytułów z harmonogramu wydawniczego. Z kolei te działania są zaplanowane na przełom I i II kwartału 2021 roku.
– „Ostatnie miesiące 2020 roku poświęciliśmy na ewaluację naszych dotychczasowych działań. Przeanalizowaliśmy poszczególne ogniwa naszej organizacji oraz produkty i wyciągnęliśmy konstruktywne wnioski opracowując ramy nowej strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Pierwsze wyniki tych działań widzimy w ostatnim raporcie i mamy nadzieję, że będą one powtarzalne” – mówi Adrian Smarzewski, Prezes Zarządu BTC Studios S.A.
Ewaluacja strategii, o której wspomina Adrian Smarzewski, dotyczyła m.in. działań marketingowych. Spółka podjęła współpracę z Triple Dragon Funding Delta Ltd. z Londynu, w celu przeorganizowania działań promocyjnych poszczególnych tytułów. Inną kwestią ważną z punktu widzenia BTC Studios S.A. jest ciągły rozwój gier oraz rozszerzanie obecności na nowych rynkach. Firma zamierza uruchomić współpracę z dystrybutorami na rynku chińskim oraz przeorganizować strukturę firmy pod kątem specjalizacji z rozgraniczeniem gier na konsolę i PC oraz tytułów mobilnych free to play – opartych na znanych IP.
– „Nasz zespół deweloperów stale udoskonala gry, które tworzymy i wydajemy. Bardzo istotnym elementem, na który stawiamy jest grywalność, która bezpośrednio będzie wpływać na monetyzację poszczególnych tytułów. Jako spółka staramy się również badać potrzeby konsumentów w różnych częściach świata, w których nasze gry nie są jeszcze dostępne, a mogłyby realizować w nich swój potencjał sprzedażowy. Obecnie pracujemy nad przeorganizowaniem naszych struktur i modyfikacją naszego planu wydawniczego. Głównie w związku z rozpoczęciem prac i bardzo zaawansowanymi procesami tworzenia naszego flagowego tytułu. Niebawem zakomunikujemy kolejne etapy prac nad tytułem tworzonym na konsolę i PC. Zapewniam, że w firmie cały zespół pracuje bardzo ciężko i dynamicznie, mimo trwającej pandemii udało nam się poczynić znaczące postępy” – podsumowuje Adrian Smarzewski.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.