Carbon Studio odzyskało koszty The Wizards: Dark Times na gogle Facebooka
Najnowsza produkcja Carbon Studio, notowanego na NewConnect eksperta rynku Virtual Reality (VR) - The Wizards: Dark Times, w niespełna 48 godzin zwróciła koszty produkcji na gogle Facebooka. Tytuł w wersji na Oculus Quest i Oculus Quest 2 zadebiutował 6 maja br. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z popularnej serii The Wizards wyniosła ponad 200 000 egzemplarzy.
- Z satysfakcją informujemy, że nasz autorski tytuł – The Wizards: Dark Times – w zaledwie dwie doby zwrócił wszystkie koszty produkcji, które zainwestowaliśmy w port gry na najpopularniejsze gogle Facebooka. Oculus Quest i Oculus Quest 2 posiadają autonomiczny system stworzony z myślą o wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownicy mogą grać niemal wszędzie. Cieszymy się, że nasza gra dostarcza użytkownikom wirtualnych przyjemności i zapewnia swobodę rozgrywki – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A. Koszt obu wersji gry na gogle Oculus Quest wyniósł łącznie 150 000 zł (dane szacunkowe). Produkcja dostępna jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport w usłudze Infinity. The Wizards - Dark Times spotkała się z pozytywnym odbiorem posiadając obecnie ponad 84% pozytywnych komentarzy.
Mechanika czarów The Wizards – Dark Times opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Kampania fabularna zawiera podróż w czasie, epickie bitwy i bogatą historię. Gra na platformy Oculus Quest zostanie niebawem wzbogacona także o dodatki, które zostały już wprowadzone w wersji PCVR, a w przyszłości także o tryb multiplayer.
- Seria gier The Wizards zdobywa coraz większe grono fanów. Aktualnie odnotowaliśmy sprzedaż gier na poziomie ponad 200 000 kopii. Niedawno komunikowaliśmy też, że sprzedaż pierwszej części The Wizards przekroczyła 1 mln USD brutto na Oculus Quest.– mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio S.A.
Pierwsza część gry z popularnej serii Carbon Studio otrzymała szereg nagród, w tym m.in. Viveport Developer Awards w San Francisco.
Carbon Studio obecnie pracuje nad grą Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Premiera tytułu planowana jest na platformach Oculus i Steam w wersji na PC VR (Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index) oraz w wersji przenośnej na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Gra powstaje na licencji brytyjskiej firmy Games Workshop. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Do końca roku Studio planuje przeniesienie notowań spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.