Komunikaty PR

Cherrypick Games zanotowała 688 tys. zł zysku netto w II kwartale br.

2021-08-13  |  10:00
Biuro prasowe

 

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, osiągnął w drugim kwartale 2021 roku zysk netto na poziomie 688 tys. zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły  267 tys. zł. W pierwszej połowie roku spółka pracowała m.in. na odzyskaniem należności od Kuu Hubb Oy, których łączna wartość stanowi 8,8 mln zł. Do tej pory na konto Cherrypick Game wpłynęło 4,4 mln zł, w tym 1,1 mln zł w 2021 roku. Ostateczny termin spłaty całości należności upływa z końcem sierpnia br.

- Wpływ na wynik osiągnięty w II kwartale br. miała spłata kolejnej części należności od Kuu Hubb Oy, w kwocie 1,1 mln zł, wynikająca z ugody dotyczącej rozliczeń za sprzedaż naszej gry My Hospital. Trwający od 2018 roku proces odzyskiwania należności w znaczącym zakresie utrudnia nam bieżące działania operacyjne. W celu zminimalizowania ryzyka ograniczyliśmy wydatki na prace marketingowe i z zakresu badawczo-rozwojowego – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.

Cherrypick Games monitoruje sytuację Kuu Hubb Oy i liczy na spłatę pozostałej części zaległości. Jednocześnie przygotowuje różne scenariusze, uzależnione od rozwoju sytuacji.

Spółka, poza segmentem mobilnych gier casualowych, docelowo chce koncentrować się na tworzeniu gier w wersji e-sportowej. W tym celu nawiązano współpracę z amerykańskim wydawcą Skillz Inc. Dalszy przebieg prac nad grami będącymi w przygotowaniu uzależniony jest jednak od przebiegu procesu odzyskiwania należności od KuuHubb.

W zakresie produkcji casualowych kluczowym partnerem Cherrypick Games jest Huuuge Games, z którym spółka ma umowę na wydanie autorskiej wersji pasjansa Solitaire: Adventure Journey. 

Firma kontynuuje współpracę z amerykańską firmą Skillz w zakresie tworzenia gier mobilnych w wersji e-sportowej.

- Zakładamy różne ewentualności. Jednym z głównych założeń rozwoju Cherrypick Games jest dywersyfikacja źródeł przychodów, które będą pochodzić z dwóch kluczowych dla nas segmentów sprzedaży - mobilnych gier e-sportowych oraz free2play. Do czasu wyjaśnienia kwestii płatności od KuuHubb, wstrzymujemy się z podejmowaniem decyzji w strategicznych obszarach działalności spółki – podsumowuje Marcin Kwaśnica.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.