Cherrypick Games zanotowała 688 tys. zł zysku netto w II kwartale br.
Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, osiągnął w drugim kwartale 2021 roku zysk netto na poziomie 688 tys. zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 267 tys. zł. W pierwszej połowie roku spółka pracowała m.in. na odzyskaniem należności od Kuu Hubb Oy, których łączna wartość stanowi 8,8 mln zł. Do tej pory na konto Cherrypick Game wpłynęło 4,4 mln zł, w tym 1,1 mln zł w 2021 roku. Ostateczny termin spłaty całości należności upływa z końcem sierpnia br.
- Wpływ na wynik osiągnięty w II kwartale br. miała spłata kolejnej części należności od Kuu Hubb Oy, w kwocie 1,1 mln zł, wynikająca z ugody dotyczącej rozliczeń za sprzedaż naszej gry My Hospital. Trwający od 2018 roku proces odzyskiwania należności w znaczącym zakresie utrudnia nam bieżące działania operacyjne. W celu zminimalizowania ryzyka ograniczyliśmy wydatki na prace marketingowe i z zakresu badawczo-rozwojowego – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.
Cherrypick Games monitoruje sytuację Kuu Hubb Oy i liczy na spłatę pozostałej części zaległości. Jednocześnie przygotowuje różne scenariusze, uzależnione od rozwoju sytuacji.
Spółka, poza segmentem mobilnych gier casualowych, docelowo chce koncentrować się na tworzeniu gier w wersji e-sportowej. W tym celu nawiązano współpracę z amerykańskim wydawcą Skillz Inc. Dalszy przebieg prac nad grami będącymi w przygotowaniu uzależniony jest jednak od przebiegu procesu odzyskiwania należności od KuuHubb.
W zakresie produkcji casualowych kluczowym partnerem Cherrypick Games jest Huuuge Games, z którym spółka ma umowę na wydanie autorskiej wersji pasjansa Solitaire: Adventure Journey.
Firma kontynuuje współpracę z amerykańską firmą Skillz w zakresie tworzenia gier mobilnych w wersji e-sportowej.
- Zakładamy różne ewentualności. Jednym z głównych założeń rozwoju Cherrypick Games jest dywersyfikacja źródeł przychodów, które będą pochodzić z dwóch kluczowych dla nas segmentów sprzedaży - mobilnych gier e-sportowych oraz free2play. Do czasu wyjaśnienia kwestii płatności od KuuHubb, wstrzymujemy się z podejmowaniem decyzji w strategicznych obszarach działalności spółki – podsumowuje Marcin Kwaśnica.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.