Cherrypick Games zanotowała 688 tys. zł zysku netto w II kwartale br.

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, osiągnął w drugim kwartale 2021 roku zysk netto na poziomie 688 tys. zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 267 tys. zł. W pierwszej połowie roku spółka pracowała m.in. na odzyskaniem należności od Kuu Hubb Oy, których łączna wartość stanowi 8,8 mln zł. Do tej pory na konto Cherrypick Game wpłynęło 4,4 mln zł, w tym 1,1 mln zł w 2021 roku. Ostateczny termin spłaty całości należności upływa z końcem sierpnia br.
- Wpływ na wynik osiągnięty w II kwartale br. miała spłata kolejnej części należności od Kuu Hubb Oy, w kwocie 1,1 mln zł, wynikająca z ugody dotyczącej rozliczeń za sprzedaż naszej gry My Hospital. Trwający od 2018 roku proces odzyskiwania należności w znaczącym zakresie utrudnia nam bieżące działania operacyjne. W celu zminimalizowania ryzyka ograniczyliśmy wydatki na prace marketingowe i z zakresu badawczo-rozwojowego – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.
Cherrypick Games monitoruje sytuację Kuu Hubb Oy i liczy na spłatę pozostałej części zaległości. Jednocześnie przygotowuje różne scenariusze, uzależnione od rozwoju sytuacji.
Spółka, poza segmentem mobilnych gier casualowych, docelowo chce koncentrować się na tworzeniu gier w wersji e-sportowej. W tym celu nawiązano współpracę z amerykańskim wydawcą Skillz Inc. Dalszy przebieg prac nad grami będącymi w przygotowaniu uzależniony jest jednak od przebiegu procesu odzyskiwania należności od KuuHubb.
W zakresie produkcji casualowych kluczowym partnerem Cherrypick Games jest Huuuge Games, z którym spółka ma umowę na wydanie autorskiej wersji pasjansa Solitaire: Adventure Journey.
Firma kontynuuje współpracę z amerykańską firmą Skillz w zakresie tworzenia gier mobilnych w wersji e-sportowej.
- Zakładamy różne ewentualności. Jednym z głównych założeń rozwoju Cherrypick Games jest dywersyfikacja źródeł przychodów, które będą pochodzić z dwóch kluczowych dla nas segmentów sprzedaży - mobilnych gier e-sportowych oraz free2play. Do czasu wyjaśnienia kwestii płatności od KuuHubb, wstrzymujemy się z podejmowaniem decyzji w strategicznych obszarach działalności spółki – podsumowuje Marcin Kwaśnica.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.