CI Games S.A.: Ponad 49 mln zł przychodów w I półroczu 2021
CI Games wypracowało w I półroczu 2021 r. 49,2 mln zł skonsolidowanych przychodów, co stanowi ponad 80 proc. wzrost r/r. Na uwagę zasługuje bardzo wysoka rentowność EBITDA, która wyniosła 60 proc. Wynik EBITDA zamknął się na poziomie 29,6 mln zł, a zysk netto 13,6 mln zł, co oznacza prawie 3-krotny wzrost do analogicznego okresu 2020 r.
Na wyniki I półrocza największy wpływ miała udana premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która odbyła się 4 czerwca br. W raportowanym okresie widoczne jest niecałe cztery tygodnie sprzedaży gry, jednocześnie w II kwartale została zaksięgowana zdecydowana większość kosztów marketingu tytułu.
- Bardzo się cieszę z udanej premiery gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która mocno przełoży się na wyniki za cały 2021 oraz wyniki w kolejnych latach. Jestem bardzo zadowolony z sukcesu komercyjnego tytułu. Jest to jednocześnie najlepiej jak dotąd oceniana odsłona w serii, zarówno przez graczy jak i krytyków – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
Najnowsza część snajperskiej serii w niespełna dwa miesiące przekroczyła próg rentowności i zwróciła spółce kwotę 30 mln zł przeznaczoną na produkcję i marketing tytułu. Od daty debiutu, do końca sierpnia 2021 roku gra SGWC2 sprzedała się w nakładzie ponad 560 tys. egzemplarzy.
- SGWC 2 to ważny kamień milowy w rozwoju CI Games S.A. Częścią naszej strategii jest konsekwentny dalszy rozwój serii. Już w pierwszej połowie 2020 roku rozpoczęliśmy planowanie oraz tworzenie koncepcji następnej gry snajperskiej, w tym poczyniliśmy istotne prace związane z procesem zmiany silnika i ujednoliceniem technologii, na której tworzymy obecnie wszystkie nasze duże tytuły. Z początkiem lipca 2021 prawie cały zespół z warszawskiego studia dołączył do projektu i rozpoczęliśmy etap prac produkcyjnych – dodaje Marek Tymiński.
Spółka zwraca uwagę, że dotychczas duża część sprzedaży gry dotyczyła nośników fizycznych, w kolejnych kwartałach większą sprzedaż ma stanowić wersja dedykowana nośnikom cyfrowym, przez co wzrośnie marża na sprzedaży produktu.
W opublikowanym 25 czerwca br. raporcie analitycznym, analitycy BM PKO BP prognozują, że w 2021 roku zysk netto CI Games wzrośnie do 31,4 mln zł.
W ocenie spółki na wynik roczny przede wszystkim pozytywnie wpłynie dalsza sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 wsparta sprzedażą gier z back catalogue szczególnie w okresie IV kwartału.
Największym projektem, który realizuje obecnie CI Games jest Lords of the Fallen 2. Zespół Hexworks (wewnętrzny zespół grupy zarządzany ze studia w Barcelonie) jest na etapie pełnej produkcji tytułu. Spółka w kwietniu 2022 roku chce dysponować grą na etapie w pełni do przejścia z niemal całym zaplanowanym kontentem. CI Games pozostanie w etapie polishingu gry tak długo, aby zapewnić jej należytą jakość i sprostać oczekiwaniom graczy.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.