CI Games S.A.: Ponad 49 mln zł przychodów w I półroczu 2021
CI Games wypracowało w I półroczu 2021 r. 49,2 mln zł skonsolidowanych przychodów, co stanowi ponad 80 proc. wzrost r/r. Na uwagę zasługuje bardzo wysoka rentowność EBITDA, która wyniosła 60 proc. Wynik EBITDA zamknął się na poziomie 29,6 mln zł, a zysk netto 13,6 mln zł, co oznacza prawie 3-krotny wzrost do analogicznego okresu 2020 r.
Na wyniki I półrocza największy wpływ miała udana premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która odbyła się 4 czerwca br. W raportowanym okresie widoczne jest niecałe cztery tygodnie sprzedaży gry, jednocześnie w II kwartale została zaksięgowana zdecydowana większość kosztów marketingu tytułu.
- Bardzo się cieszę z udanej premiery gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która mocno przełoży się na wyniki za cały 2021 oraz wyniki w kolejnych latach. Jestem bardzo zadowolony z sukcesu komercyjnego tytułu. Jest to jednocześnie najlepiej jak dotąd oceniana odsłona w serii, zarówno przez graczy jak i krytyków – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
Najnowsza część snajperskiej serii w niespełna dwa miesiące przekroczyła próg rentowności i zwróciła spółce kwotę 30 mln zł przeznaczoną na produkcję i marketing tytułu. Od daty debiutu, do końca sierpnia 2021 roku gra SGWC2 sprzedała się w nakładzie ponad 560 tys. egzemplarzy.
- SGWC 2 to ważny kamień milowy w rozwoju CI Games S.A. Częścią naszej strategii jest konsekwentny dalszy rozwój serii. Już w pierwszej połowie 2020 roku rozpoczęliśmy planowanie oraz tworzenie koncepcji następnej gry snajperskiej, w tym poczyniliśmy istotne prace związane z procesem zmiany silnika i ujednoliceniem technologii, na której tworzymy obecnie wszystkie nasze duże tytuły. Z początkiem lipca 2021 prawie cały zespół z warszawskiego studia dołączył do projektu i rozpoczęliśmy etap prac produkcyjnych – dodaje Marek Tymiński.
Spółka zwraca uwagę, że dotychczas duża część sprzedaży gry dotyczyła nośników fizycznych, w kolejnych kwartałach większą sprzedaż ma stanowić wersja dedykowana nośnikom cyfrowym, przez co wzrośnie marża na sprzedaży produktu.
W opublikowanym 25 czerwca br. raporcie analitycznym, analitycy BM PKO BP prognozują, że w 2021 roku zysk netto CI Games wzrośnie do 31,4 mln zł.
W ocenie spółki na wynik roczny przede wszystkim pozytywnie wpłynie dalsza sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 wsparta sprzedażą gier z back catalogue szczególnie w okresie IV kwartału.
Największym projektem, który realizuje obecnie CI Games jest Lords of the Fallen 2. Zespół Hexworks (wewnętrzny zespół grupy zarządzany ze studia w Barcelonie) jest na etapie pełnej produkcji tytułu. Spółka w kwietniu 2022 roku chce dysponować grą na etapie w pełni do przejścia z niemal całym zaplanowanym kontentem. CI Games pozostanie w etapie polishingu gry tak długo, aby zapewnić jej należytą jakość i sprostać oczekiwaniom graczy.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.