Columbus Energy i Saule Technologies z przełomowy produktem
Zeszłoroczna inwestycja Columbus Energy przynosi kolejne efekty, otwierając Spółce dostęp do nowego, rosnącego ok. 25 proc. rocznie rynku. Saule Technologies wprowadziło do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi. Columbus Energy to właściciel 20 proc. udziałów Saule Technologies oraz dystrybutor jej produktów i licencji na nie na świecie.
Przełom na rynku ESL
Pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi to już drugi produkt Saule Technologies wykorzystujący jej autorską technologię ogniw perowskitowych. Jednocześnie to pierwszy produkt Saule z kategorii IoT. Spółka wprowadza go na rynek wraz z kompletnym, zintegrowanym systemem informatyczno-sprzętowym, z wykorzystaniem obsługujących etykiety PESL przekaźników danych i możliwości obliczeniowo-analitycznych chmury. Nowatorskie rozwiązanie skraca czas obsługi etykietowania produktów i pozwala weryfikować ceny w czasie rzeczywistym.
– Tworzenie przełomowych produktów i budowanie nowego rynku wymaga wizji, kompetencji i kapitału. Ponad rok temu z pełnym przekonaniem zainwestowaliśmy w Saule Technologies prawie 45 mln zł. Dziś, dzięki tej inwestycji i naszym partnerskim relacjom wykorzystujemy efekt synergii i zwiększamy nasze przewagi konkurencyjne na rynku odnawialnych źródeł energii. Premiera przełomowego produktu, stawiająca naszego partnera w gronie światowych liderów rynku ESL, już obecnie wartego prawie 2 mld USD, otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości – komentuje Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy.
Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Saule Technologies zyskało także wsparcie Grupy Maspex i jednej z marek holdingu – Lubella. Etykiety PESL zostaną też przetestowane na referencyjnej stacji benzynowej należącej do PKN Orlen.
Nowoczesne rozwiązania dla prosumentów
Wykorzystanie technologii ogniw perowskitowych ma znaczenie dla rozwoju autorskiego systemu Columbus dla prosumentów. Spółka dostarczyła swoje usługi do 48,5 tys. prosumentów z całej Polski. Columbus Energy zakłada, że relacje z prosumentami w przyszłości przełożą się na korzystanie przez nich z ekosystemu Columbus, czyli rozproszonej społeczności prosumenckiej, zielonych elektrowni, sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych i technologii przyszłości, takich jak perowskity. Spółka pracuje już nad wdrożeniem środowiska IT, które umożliwia zarządzanie energią w oparciu o blockchain. Znaczny wzrost firma odnotowuje też w sprzedaży pomp ciepła – w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 2514 proc. i wygenerowała prawie 34 mln zł przychodów.
O Spółce:
Columbus Energy S.A. to wiodący dostawca usług na rynku nowoczesnej energetyki. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu energii odnawialnej dla gospodarstw domowych i biznesu oraz realizuje długoterminowe inwestycje w farmy fotowoltaiczne. Firma wyznacza standardy jakości, stawia na nowoczesną technologię i troszczy się o klienta na wszystkich etapach realizacji. Columbus Energy S.A. jest notowana na rynku NewConnect. Coroczny, dynamiczny wzrost przychodów Spółki plasuje ją wśród największych udziałowców rynku instalacji fotowoltaicznych w Polsce.
Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.