Columbus Energy nabywa projekty farm fotowoltaicznych o łącznej mocy 90 MW

Columbus Energy S.A., wiodący dostawca usług na rynku nowoczesnej energetyki, konsekwentnie rozwija działalność w segmencie farm fotowoltaicznych. Spółka zwarła z partnerem porozumienie, na mocy którego zdecydowała się nabyć projekt farmy fotowoltaicznej z wydanymi Warunkami Przyłączenia o mocy 60 MW. Ponadto Spółka podpisała przedwstępną umowę nabycia projektu farmy fotowoltaicznej o mocy przyłączeniowej 30 MW.
– Porozumienie dotyczy współpracy przy rozwoju farmy fotowoltaicznej o mocy 60 MW z wydanymi warunkami przyłączenia. Nasz partner zadeklarował, że postara się zwiększyć moc warunków przyłączenia dla tego projektu przynajmniej o 35 MW. Rozliczenie projektu ma nastąpić do 28 sierpnia 2022 roku – mówi Janusz Sterna, Wiceprezes Columbus Energy S.A. – To jednak nie koniec naszych akwizycji w tym obszarze. Nabyliśmy kolejne farmy o mocy 30 MW, dzięki czemu łączna moc nabytych dzisiaj farm wynosi aż 90 MW – dodaje.
Columbus stale zwiększa udział w rynku farm fotowoltaicznych. Spółka posiada obecnie 44 MW w pełni operacyjnych farm i 56 MW w trakcie budowy. Szacowana wartość rynkowa tych aktywów to 350-400 mln zł. Do budowy jest przygotowywanych kolejnych 100 MW, a cały portfel deweloperski wynosi obecnie 4,5 GW.
Spółka poza bieżącą działalnością w farmach fotowoltaicznych rozwija też infrastrukturę i technologię z obszaru energii odnawialnej. Kolejnym segmentem firmy jest ekosystem Columbus, czyli rozproszona społeczność prosumencka, zielone elektrownie, sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych i technologie przyszłości takie jak perowskity. Całość łączy swobodna wymiana energii w oparciu o blockchain oraz zieloną energię z farm fotowoltaicznych i wiatrowych.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.