Console Labs S.A. rozpoczyna publiczną ofertę akcji
Console Labs S.A., spółka specjalizująca się w portowaniu gier na konsole z Grupy PlayWay, rozpoczyna publiczną ofertę akcji, w ramach której część obecnych akcjonariuszy spółki zaoferuje 165 tys. istniejących akcji. Cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na poziomie 41 zł. Zainteresowani ich nabyciem, mogą składać zapisy od 6 do 18 maja br. Dziś udostępniono Memorandum Informacyjne. Funkcję firmy inwestycyjnej pośredniczącej w Ofercie pełni Dom Maklerski BDM. Spółka znana do tej pory m.in. z konsolowej wersji Thief Simulator czy Ultimate Fishing Simulator, obecnie pracuje nad portami do kilku gier. Console Labs S.A. jeszcze w tym roku planuje debiut na NewConnect.
- Podjęliśmy decyzję o ofercie publicznej akcji Console Labs. Zgodnie z harmonogramem przyjmowanie zapisów na akcje potrwa od 6 do 18 maja. Naszym celem jest umożliwienie ich nabycia szerokiemu gronu Inwestorów. Do sprzedaży trafi łącznie 16,5 proc. akcji spółki, w tym pakiet 10 proc. oferuje PlayWay, który po ofercie pozostanie większościowym akcjonariuszem. Ponad 99 proc. pozostałych akcji spółki zostało objęte umowami typu lock-up, co świadczy o zaufaniu naszych akcjonariuszy i wierze w dalszy dynamiczny rozwój spółki – mówi Marcin Wesołowski, prezes zarządu Console Labs S.A.
Szczegóły oferty zawiera Memorandum Informacyjne, dostępne są na stronie oferta.console-labs.com. Łączna wartość oferty wynosi 6,8 mln zł. Cena sprzedaży akcji wynosi 41 zł. Zapisy na akcje przyjmuje Dom Maklerski BDM oraz Dom Maklerski BOŚ.
- Sprzedając część akcji spółki tworzymy optymalny freefloat, ale też zostajemy w niej na lata bez dalszych planów jakiejkolwiek sprzedaży – mówi Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay S.A.
Console Labs S.A. ma na swoim koncie kilkanaście zrealizowanych projektów w zakresie portowania gier na konsole, wśród których najważniejsze to Thief Simulator, Ultimate Fishing Simulator oraz Car Demolition Clicker
- Ufam, że nasze dotychczasowe doświadczenie i stabilna pozycja w branży gier wideo przełoży się na zwiększenie zainteresowania wśród potencjalnych Inwestorów. Dotychczasowe wyniki sprzedaży są dla nas zadowalające. Konsolowa wersja Thief Simulator, sprzedała się w nakładzie blisko 100 tys. kopii, a Ultimate Fishing Simulator w 8 tys. egz. w wersji na konsole Xbox oraz PlayStation– mówi Marcin Wesołowski – Przed nami realizacja kolejnych projektów znanych IP. Jeszcze w tym roku planujemy portowanie kilku gier na konsole, m.in. Tank Mechanic Simulator, Dieselpunk Wars, Car Demolition Clicker, Go All Out, Skinny & Franko: Fists of Violence oraz Mech Mechanic Simulator – informuje Marcin Wesołowski. W pierwszych miesiącach 2022 r. zaplanowana jest również premiera gry Succubus w wersji na Xbox oraz PlayStation. – Ze względu na nową generację konsol wzrost globalnych przychodów w tym sektorze będzie rósł z roku na rok. Cieszę się, że jesteśmy częścią tego perspektywicznego rynku. Każda z przeportowanych przez nas gier będzie dedykowana zarówno starszym, jak i nowym generacjom konsol – komentuje prezes zarządu Console Labs S.A.
W ramach działalności uzupełniającej, Console Labs S.A. produkuje gry własne, które realizowane są w ramach jej spółki zależnej Beast Games – studio zostało powołane w październiku ub. roku. Aktualnie zespół pracuje nad dwoma tytułami.
W 2020 r. Console Labs S.A. odnotowała 2,7 mln zł przychodów. Zysk netto za 2020 r. wyniósł 1,6 mln zł. Jeszcze w tym roku Console Labs S.A. planuje debiut na rynku NewConnect.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.