Console Labs zapowiada plany debiutu na rynku NewConnect
Console Labs – spółka z Grupy PlayWay, zajmująca się portowaniem gier na PC i konsole, jeszcze w tym roku planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej rozważane jest przeprowadzenie publicznej oferty akcji. Studio ma na swoim koncie udane porty znanych gier, takich jak Ultimate Fishing Simulator, Thief Simulator, czy Car Demolition Clicker. Działalnością uzupełniającą Console Labs jest produkcja gier własnych, realizowana przez spółkę zależną Beast Games.
Console Labs działa na rynku gier wideo od 2018 roku. Spółka zajmuje się portowaniem gier z PC na wszystkie najważniejsze platformy dystrybucyjne: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch i systemy MacOS (Steam).
- Przez trzy lata działalności na rynku zbudowaliśmy stabilną pozycję w branży gier wideo. Jesteśmy rentowną i szybko rosnącą spółką, gotową dołączyć do grona spółek publicznych. Mamy nadzieję, że debiut na NewConnect nastąpi jeszcze w tym roku. Wcześniej możliwe jest przeprowadzenie publicznej oferty akcji. Wszelkie szczegóły zostaną podane wkrótce – informuje Marcin Wesołowski, prezes zarządu Console Labs – Mamy na swoim koncie kilkanaście udanych projektów w zakresie portowania gier. Konsolowa wersja Thief Simulator sprzedała się w prawie 100 tys. kopii. Na swoim koncie mamy również rozbudowany symulator wędkarstwa – Ultimate Fishing Simulator w wersji na Xbox One i PlayStation 4. W naszym portfolio, zarówno bieżącym jak i przyszłym, znajdują się także inne popularne IP. Mam nadzieję, że przykują one uwagę graczy, co przełoży się na dalszy wzrost wyników finansowych spółki – dodaje Marcin Wesołowski.
Dodatkowym segmentem działalności w strategii rozwoju firmy Console Labs jest tworzenie autorskich produkcji gier w ramach działalności jej spółki zależnej Beast Games, która powstała w październiku ub. roku. Obecnie zespół pracuje nad dwoma autorskimi projektami. Podstawowym założeniem modelu biznesowego Beast Games jest wydawanie gier na PC i wszystkie konsole jednocześnie.
- Widzimy duży potencjał w rozwoju własnych tytułów. Na naszą korzyść przemawia również współpraca z PlayWay, który jako wiodący akcjonariusz, oferuje nam wielopoziomowe wsparcie. Należy mieć na uwadze, że mamy także bardzo doświadczony zespół, który pracował m.in. przy tytułach: Hearts Of Iron IV, Europa Universalis IV, Layers of Fear, czy też Two Worlds II: Pirates of The Flying Fortress – komentuje Marcin Wesołowski. – Mamy za sobą trzynaście zrealizowanych umów dot. portowania, niedługo zrealizujemy kolejne. Szczegóły wkrótce. Chcemy również dywersyfikować obszary naszej działalności i tworzyć własne gry – dodaje.
W 2020 roku spółka odnotowała 2,7 mln zł przychodów i 1,6 mln zł zysku netto.
Console Labs jest członkiem CERO (Computer Entertainment Rating Organization), dzięki czemu może wydawać gry bez pośredników na rynek japoński.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.