ConsoleWay z Grupy Ultimate Games prawie 200 tys. zł zysku netto w I kw. br.

Prawie 200 tys. zł zysku netto w pierwszym kwartale br. wypracowało ConsoleWay, spółka z Grupy Ultimate Games specjalizująca się w portowaniu gier na konsole. Przed Studiem najważniejsze premiery, obecnie zespół ConsoleWay pracuje nad portami gier m.in. Mr. Prepper, Builders of Egypt, Thief Simulator 2. Tytuły ukażą się w wersjach konsolowych jeszcze w tym roku. Spółka zakłada również realizację projektów dedykowanych PlayStation 5 i Xbox Series X. ConsoleWay planuje debiut na rynku NewConnect do końca br.
– Wypracowany w pierwszym kwartale br. zysk netto, w wysokości prawie 200 tys. zł. jest zgodny z naszymi oczekiwaniami. Co ważne, w naszym portfolio są jedne z najbardziej wyczekiwanych tytułów gier z grupy PlayWay, mam na myśli Mr. Prepper oraz Builders of Egypt. Wersje konsolowe tych projektów przygotujemy jeszcze w tym roku. Liczymy, że znacząco przełoży się to na wyniki finansowe spółki w kolejnych kwartałach. Cały czas prowadzimy też rozmowy w zakresie pozyskania kolejnych dużych projektów – mówi Grzegorz Misztal, prezes zarządu ConsoleWay. – Cały czas
Mr. Prepper docelowo ma być dostępny w wersjach na konsole PlayStation 4, Xbox One Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox Series X. Rozgrywka obejmuje walkę o przeżycie w totalitarnym świecie, któremu grozi zagłada. Do głównych zadań gracza należeć będzie, m.in. budowa podziemnego schronu oraz jego rozbudowa, a także przygotowanie planu przejęcia kontroli nad sytuacją w państwie. Producentem gry jest Rejected Games.
Pozostałe tytuły, nad którymi obecnie pracuje ConsoleWay to: Builders of Egypt, Train Station Renovation, Rover Mechanic Simulator, Thief Simulator 2, Ultimate Fishing Simulator 2, Uboat i Car Mechanic Simulator 2018.
W pierwszej kolejności wersji konsolowych doczekają się Train Station Renovation (Xbox One, PlayStation 4) Rover Mechanic Simulator (Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4) i Car Mechanic Simulator 2018 (Nintendo Switch).
W przyszłym roku mają być gotowe porty Thief Simulator 2, Ultimate Fishing Simulator 2 oraz Uboat.
Do tej pory ConsoleWay zrealizowało we współpracy z Ultimate Games 20 portów gier. Wśród nich są m.in. Selma and the Wisp na PlayStation 4 (gra jest w certyfikacji), Nubarron na Xbox One oraz dedykowane Nintendo Switch: Dead Ground, Danger Gazers, All Walls Must Fall, czy CyberTaxi.
Spółka planuje debiut na rynku NewConnect do końca br. Wcześniej studio nie wyklucza emisji akcji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.