Deli2 i Farmer Direct zawarły list intencyjny o współpracy
Deli2 SA – spółka zależna notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie Tower Investments, podpisała list intencyjny z Farmer Direct Sp. z o.o. – właścicielem platformy Lokalny Rolnik, która oferuje świeże i sprawdzone produkty od małych gospodarstw. W ten sposób obie strony negocjują wypracowanie potencjalnego modelu współpracy.
Ze względu na zbliżony core biznesu obu firm, docelowo spółki nie wykluczają połączenia podmiotów. List intencyjny wiąże strony umowy do 15 grudnia 2022 roku. Deli2 SA poinformowała, że ew. dalsza współpraca z Farmer Direct Sp. z o.o. może mieć potencjalny wpływ na przyszłą wartość aktywów Deli2.
Deli2 jest innowacyjnym projektem na polskim rynku spożywczym, który w jednym miejscu łączy najlepsze delikatesy, manufaktury, piekarnie, winiarnie i sklepy z żywnością ekologiczną. Spółka zależna Tower Investments obecnie realizuje zamówienia na terenie Warszawy i w jej okolicach, obsługując ponad 50 miejscowości wokół stolicy. W ofercie e-sklepu znajdują się produkty od ponad 30 brandów z Polski i z zagranicy. Deli2 to jedyna platforma sprzedażowa w Polsce, w której dostępne są tradycyjne dania kuchni polskiej od restauratora Adama Gesslera. Oferta Deli2 dostępna jest na terenie Warszawy i Łodzi. Do 2024 r. warszawski e-sklep planuje dotrzeć do 10 mln klientów.
Na platformie spożywczej Lokalny Rolnik, konsumenci mogą wybierać produkty z kilku kategorii, do których należą m.in.: warzywa, nabiał, mięso, wędliny, ryby, piekarnia, dania gotowe, spiżarnia, wyroby cukiernicze i napoje.
Szacuje się, że globalny rynek e-grocery w 2019 r. miał wartość 192 mld USD i ma on rosnąc po 25% rocznie.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.