Do gry wchodzi The Parasight – producent gier opartych o baśnie, mity i legendy

The Parasight, producent gier wideo z segmentu AA+ Premium Indie, pracuje nad pierwszym, autorskim projektem i w 2021 roku chce zadebiutować na rynku NewConnect. Gra z gatunku story-driven action-adventure 3D FPP znajduje się w zaawansowanej fazie produkcji. Tytuł, inspirowany słowiańskimi mitami i wierzeniami, jest nastawiony na odkrywanie ciekawej i rozbudowanej fabuły. Celem The Parasight jest realizowanie wysokiej klasy projektów i zdobycie pozycji lidera segmentu gier opartych o baśnie, mity i legendy.
The Parasight powstało we wrześniu 2019 roku. Na czele Studia stoi Bartosz Kaproń, związany z branżą kreatywną od ponad 14 lat. Jest współtwórcą wielu popularnych tytułów, m.in. Layers of Fear, czy Observer. W 2014 roku został uhonorowany Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w twórczości artystycznej. Zespół The Parasight tworzą doświadczeni eksperci w swoich dziedzinach, którzy przez wiele lat pracowali przy rozpoznawalnych projektach. Celem Studia jest tworzenie gier wideo inspirowanych rozmaitymi baśniami i legendami.
- W The Parasight chcemy realizować oryginalne autorskie projekty, łączące w sobie rozbudowaną rozgrywkę oraz wyjątkową, przewrotną narrację, która czerpie inspiracje z baśni, legend i mitów. Obecnie dysponujemy już w pełni grywalną wersją naszej autorskiej gry. Przeprowadziliśmy też pierwsze testy na wybranej grupie graczy i muszę przyznać, że jesteśmy bardzo zadowoleni z feedbacku, jaki uzyskaliśmy. Ze względu na toczące się rozmowy, nie możemy potwierdzić w tym momencie docelowych platform, bierzemy pod uwagę PC oraz konsole – mówi Bartosz Kaproń, prezes zarządu The Parasight.
Model biznesowy Studia oparty jest na produkcji i sprzedaży gier z segmentu AA+ Premium Indie. Spółka zapowiada realizację wysokiej klasy projektów, dedykowanych odbiorcy oczekującemu najwyższej jakości rozgrywki i doświadczeń, który jest w stanie zapłacić dużo więcej za unikatowe wrażenia. Ideą The Parasight jest premiera jednego tytułu na 24 miesiące.
- Zamierzamy nadać znanym baśniom i przypowieściom ludowym nowoczesny twist i przebić się przez warstwę nagromadzonych przez lata klisz. Mam nadzieję, że pozytywnie zaskoczymy odbiorców naszych gier specyficzną mieszanką elementów estetycznych. Realizm i surrealizm, klasyka i nowoczesność, zderzając ze sobą takie przeciwieństwa możemy sprawić, że zabłysną one jasno jak nigdy dotąd i dadzą graczom szansę na nowe, świeże spojrzenie na znane powszechnie motywy – dodaje Bartosz Kaproń.
The Parasight ma aspiracje dołączenia do grona spółek publicznych w 2021 roku.
- Jednym z naszych tegorocznych celów jest debiut na rynku NewConnect. Obecnie przedstawiamy spółkę inwestorom, ale chcemy, aby za naszym doświadczeniem przemawiał nasz autorski produkt, dlatego zanim upublicznimy spółkę, pokażemy efekt naszej pracy – informuje Bartosz Kaproń.
Strategia rozwoju Studia zakłada jego dynamiczny rozwój dzięki regularnemu dostarczaniu oryginalnych gier oraz zwiększaniu świadomości brandu The Parasight pozycjonowanego jako marka premium. W przyszłości Spółka zamierza pracować zarówno nad swoimi IP, jak również tytułami zewnętrznymi. Długoterminową ambicją Studia jest self-publishing.
Głównymi akcjonariuszami The Parasight są Bartosz Kaproń oraz inwestor branżowy, fundusz BliteFund.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.