DO OK S.A. nawiązało współpracę z klientem o szacowanej wartości około 1 mln zł
DO OK S.A., notowana na NewConnect firma, specjalizująca się w konsultingu IT i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych nawiązała współpracę z firmą z Norwegii, w ramach której wpływy spółki do końca roku 2021 mogą osiągnąć poziom około 1 mln zł. DO OK stworzy oprogramowanie dla firmy specjalizującej się w technologii bezprzewodowej, która zapewnia inteligentne rozwiązania dla bezpieczeństwa żeglugi morskiej. Nawiązana współpraca jest kontynuacją działań producenta oprogramowania w zakresie wzmacniania jednego z kluczowych filarów swojego biznesu, jakim jest Internet Rzeczy (IoT).
– Nasz parter biznesowy zlecił nam stworzenie platformy typu backend dla urządzeń IoT. Norweska firma zadeklarowała, że będzie z nami współpracować przez co najmniej rok. Działania w tym zakresie będą realizowane w modelu time & material, zgodnie z którym rozliczenie będzie następowało w okresach miesięcznych, na podstawie liczby przepracowanych godzin. Szacujemy, że łączna wartość kontraktu do końca br. wyniesie około 1 mln zł – mówi Dmitrij Żatuchin, prezes zarządu DO OK SA.
Spółka rozpoczęła już prace, a pierwszym etapem będzie wdrożenie rozwiązań systemowych w zakresie IoT. Nie jest to jedyny zagraniczny projekt DO OK. Firma pracuje od 2018 r. nad aplikacją prozdrowotną Actify, z której korzysta około 90 tys. użytkowników, z czego największą grupę stanowią kobiety w wieku 40 +. Aplikacja Actify oferuje, m.in. coaching, krokomierz motywacyjny, medytację, przepisy kulinarne. Platforma jest dostępna na systemach iOS oraz Android.
Projekty innych aplikacji tworzonych przez DO OK to m.in. Tail IT, która pozwala kontrolować z wykorzystaniem telefonu lokalizację zwierząt – kotów oraz psów w Norwegii. Spółka ma na koncie również czteroletnią współpracę z holenderską firmą Versa, dla której stworzyła oprogramowanie umożliwiające śledzenie bagażów lotniczych oraz przesyłek.
– Główny rynek naszej sprzedaży skoncentrowany jest w krajach nordyckich, m.in. Finlandii i Norwegii. Realizujemy również umowy z klientami z Wielkiej Brytanii, Holandii i USA. Efekty tych działań powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych raportowanych za pierwszy kwartał br. – podsumowuje Dmitrij Żatuchin.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.