Komunikaty PR

Dobre Praktyki na GPW. Nadchodzą duże zmiany!

2021-07-01  |  13:12
Biuro prasowe

1 lipca 2021 roku w życie wchodzi nowa edycja Dobrych Praktyk. Spółki notowane na Rynku Głównym GPW, otrzymały zalecenia większej aktywności w kwestiach ESG, w tym CSR i zrównoważonego rozwoju. Niewykluczone są zmiany w zarządach największych z nich.

Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021 (DPSN2021) kładą znaczny akcent na raportowanie pozafinansowe. Od dziś wchodzą w życie przepisy, zgodnie z którymi spółki powinny w oficjalnych sprawozdaniach uwzględniać czynniki ESG (Środowisko, Społeczna Odpowiedzialność i Ład Korporacyjny).

 

Ważne zmiany zajdą także w organach spółek notowanych na Rynku Głównym Giełdy Papierów Wartościowych: zalecany jest udział kobiet w zarządzie na poziomie min. 30%. Zasady wynagradzania pracowników powinny być równe dla kobiet i mężczyzn. Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej – w obszarach płci, kierunku wykształcenia, wieku oraz stażu zawodowego.

 

Co gwarantują zapisy Dobrych Praktyk?

Dzięki Dobrym Praktykom i raportowaniu, inwestorzy, Klienci i opinia publiczna będą wiedzieli, czy spółki dbają o ich przestrzeganie. W przypadku różnorodności, skorzysta na tym cała organizacja, sprzyja ona bowiem kreatywności i rozwojowi. Realizowanie założeń Dobrych Praktyk to także dobry przykład dla innych, mniejszych organizacji – mówi Victoria Iwanowska, organizatorka Kongresu Dobrych Praktyk Spółek Giełdowych, podczas którego liderzy rynku dzielili się wiedzą ze spółkami, stojącymi przed wyzwaniem wprowadzenia nowych zasad.

 

Kto oceni sposób wypełniania regulacji przez firmy?

Odpowiadać za to będzie Giełda Papierów Wartościowych. Jakość składanych raportów również będzie weryfikowana – w oparciu o zasadę „comply or explain” („stosuj lub wyjaśnij”).

 

W jaki sposób raportować?

1 lipca po raz pierwszy pojawi się na stronie GPW nowe narzędzie wizualizacyjne. Będzie ono mierzyć zakres stosowania zasad ładu korporacyjnego w spółkach. Możliwe będzie filtrowanie i analiza spółek pod kątem stosowania Dobrych Praktyk.

Pomocą w raportowaniu posłuży platforma SmallStepMatters.com. Oferuje ona narzędzia, dzięki którym łatwiej jest stawiać małe kroki na rzecz odpowiedzialnego biznesu. To narzędzie jest dostępne dla wszystkich firm w Polsce, ale specjalnie dla spółek giełdowych została wprowadzona nowa funkcja tworząca automatycznie dane do raportowania zgodnie z nowymi zasadami Dobrych Praktyk. Większym spółkom platforma pomoże w zebraniu rozmaitych inicjatyw w całej organizacji, a mniejsze spółki, o niższym budżecie, czy też na początku drogi, „poprowadzi za rączkę” oraz dostarczy gotowy materiał do raportowania.

 

Giełda chce umożliwić zarówno ekspertom i analitykom, jak też inwestorom, akcjonariuszom oraz mediom przeglądanie oświadczeń spółek oraz porównywanie w różnych wariantach. Teraz te informacje będą jawne, Nowe Dobre Praktyki mają odzwierciedlać europejskie trendy i regulacje w obszarze corporate governance.

 

Realizując aspekty związane z ESG, wierzymy, że pozyskamy nowych inwestorów długoterminowych, ale również Klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na zrównoważony rozwój. To nowy i szybko rozwijający się sposób zarządzania – na gorąco komentowała Joanna Gorczyca z PZU. Te słowa padły podczas Kongresu Dobrych Praktyk Spółek Giełdowych, który odbył się w dniach 31 maja i 1 czerwca 2021 r.

 

Dobre Praktyki zostały zebrane pod patronatem GPW. W ich tworzeniu brali udział eksperci, przedstawiciele inwestorów i instytucje kapitałowe. Od dziś nowym regułom w spółkach będą się przyglądać GPW, akcjonariusze oraz media, a korzystać z wprowadzonych zmian będą także pracownicy tych firm oraz konsumenci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda OXFELD – nowa marka w portfolio spółki DADELO S.A. Biuro prasowe
2022-05-20 | 09:41

OXFELD – nowa marka w portfolio spółki DADELO S.A.

Na pewno jakości i bezkompromisowego podejścia do produkcji – odpowiada Dyrektor Handlowy Dadelo S.A., Jacek Zieziulewicz. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży rowerów, dobra
Giełda Builder Simulator pojawi się na rynku 9 czerwca!
2022-05-19 | 16:15

Builder Simulator pojawi się na rynku 9 czerwca!

Już 9 czerwca 2022 r. do sprzedaży trafi gra Builder Simulator, której producentem i wydawcą jest notowana na NewConnect spółka Live Motion Games. Premierowa wersja gry – w
Giełda DRAGO entertainment prezentuje kartę nowego DLC do Gas Station Simulator
2022-05-19 | 15:00

DRAGO entertainment prezentuje kartę nowego DLC do Gas Station Simulator

DRAGO entertainment realizuje kolejne etapy zaprezentowanej w marcu br. road mapy do Gas Station Simulator. Założenia dotyczyły rozwoju uniwersum o nowe tytuły oraz dodatki. 18 maja wieczorem,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IX Kongres Polska Chemia

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Super woda Alcalia

Firma

Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

Prawo

Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

Konsument

TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.