DRAGO entertainment zadebiutuje na rynku NewConnect już 28 kwietnia

DRAGO entertainment, producent i deweloper gier wideo na PC z rodziny Movie Games, jest o krok od debiutu na rynku NewConnect. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań. Akcje krakowskiej spółki zadebiutują już 28 kwietnia. W procesie wprowadzenia akcji DRAGO entertainment do obrotu na NewConnect firmę wspiera INC S.A.
- Z satysfakcją informuję, że 28 kwietnia DRAGO entertainment dołączy do grona spółek notowanych na NewConnect. Z ogromną radością czekamy na ten dzień. Nasza spółka działa na rynku od ponad dwudziestu lat. Ufam, że inwestorzy docenią nasze wieloletnie doświadczenie, naszą pracę i perspektywy rozwoju, a sam debiut będzie udany. – informuje Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.
W dniu debiutu DRAGO entertainment na rynek NewConnect trafi 1.001.300 akcji zwykłych na okaziciela serii A oraz 70.050 akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Uroczystość dołączenia studia do grona spółek publicznych będzie transmitowana na stronie Giełdy Papierów Wartościowych.
Tego samego dnia, tj. 28 kwietnia, na platformie Steam udostępniony zostanie Gas Station Simulator Early Days, czyli bezpłatny prolog do autorskiego projektu studia pt. Gas Station Simulator. Premiera pełnej wersji symulatora odnowy i renowacji stacji benzynowej zaplanowana już na I połowę br.
Równolegle spółka kontynuuje prace nad kilkoma innymi autorskimi grami z gatunku symulator. Mowa m.in. o Winter Survival Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband. Wszystkie tytuły znajdują się na TOP Wishlist platformy Steam. Studio w zapowiedzi ma także: Detective Simulator, Paparazzi Simulator oraz Miner’ s Hell.
Winter Survival Simulator to projekt z gatunku premium symulatorów zachowany w konwencji survivalowej, przy którym to tytule spółkę wspiera doradca merytoryczny. Mowa o Marku Kamińskim – znanym podróżniku oraz zdobywcy obu biegunów Ziemi. Symulator przetrwania umożliwia graczom przeżyć wirtualną i emocjonującą wędrówkę wśród zimowych i nieobliczalnych wzgórz Mount Washington. Demo gry zostało zaprezentowane graczom w ramach zimowej Edycji Festiwalu Steam, odbywającej się pod koniec ub. roku. Projekt, w wersji Early Access, pojawi się na rynku w Q2 br.
Flagowym projektem spółki jest gra z gatunku FPS/survival Red Frost. Produkcję cechuje głęboka historia i duży, otwarty świat w klimacie post-apokaliptycznym. Wielowątkowa fabuła toczy się w trudnych zimowych warunkach po wybuchu nuklearnym w XX-wiecznej Rosji. – Zarówno Winter Survival Simulator, jak i Red Frost, zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby nasze projekty w ciekawy i angażujący gracza sposób przedstawiały klimat zimowego survivalu z często zmieniającymi się warunkami pogodowymi, co mamy nadzieję jeszcze bardziej uatrakcyjnia propozycje naszych rozgrywek. – mówi Lucjan Mikociak, szef studia DRAGO entertainment.
Wydawcą większości gier autorstwa DRAGO entertainment jest notowana na NewConnect spółka Movie Games.
Krakowskie studio do tej pory przeprowadziło dwie oferty publiczne akcji w formie crowdfundingu udziałowego. Pozyskane środki zostały przeznaczone na rozwój autorskich produkcji spółki.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.