DRAGO entertainment – największy inwestycyjny sukces crowdfundingu w Polsce
Premiera gry Gas Station Simulator, za którego wydanie odpowiada znaczący akcjonariuszy DRAGO entertainment – Movie Games, okazała się hitem ostatnich dni. Symulator stworzony przez krakowskie studio, cztery dni po premierze osiągnął sprzedaż na poziomie 105 tys. egzemplarzy i w analogicznym okresie znacząco przekroczył wynik popularnego Drug Dealer Simulatora. To nie jedyny rekord osiągnięty przez DRAGO entertainment. Wzrost wartości spółki od kampanii crowdfundinfgowej na Smartfunds do końca wczorajszej sesji (21 miesięcy) wynosi ponad 490 proc., a od kampanii przeprowadzonej na platformie należącej do DM INC - CrowdConnect (12 miesięcy) wynosi 190 proc.
- Wspólnie z akcjonariuszami DRAGO entertainment świętujemy dziś sukces naszej autorskiej produkcji Gas Station Simulator. Osiągnięty wynik sprzedaży ponad 100.000 egzemplarzy i wspaniały feedback od graczy (ponad 82% pozytywnych opinii) utwierdzają nas w przekonaniu, że przyjęta w 2018 roku nowa strategia DRAGO przynosi zamierzone efekty. To dla nas motywacja do jeszcze cięższej pracy nad kolejnymi projektami. Jesteśmy przekonani, że przed nami kolejne, wspólne sukcesy. – mówi Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.
Tytuł Gas Station Simulator znalazł się w TOP 100 najpopularniejszych gier na Steam. Wczoraj także wrócił na pierwszą pozycję w kategorii Global Bestsellers, w niespełna tydzień od premiery. Sprzedaż tytułu dynamicznie rośnie. Gra w 1,5 godziny od premiery przekroczyła próg rentowności, zwracając jej twórcom wszystkie koszty zainwestowane w produkcję gry. Rosnący z dnia na dzień peak użytkowników liczy ponad 12 tys. W cztery dni po premierze Gas Station Simulator osiągnął sprzedaż na poziomie 105 tys. egzemplarzy.
- Sukces DRAGO entertainment utwierdza nas w przekonaniu, że Rodzina Movie Games obrała właściwy kierunek rozwoju. Naszą intencją jest, aby z roku na rok tworzyć gry cieszące się coraz większym zainteresowaniem i budować rodzinę spółek nawzajem wspierających się na tej drodze – mówi Mateusz Wcześniak, prezes zarządu Movie Games.
W grudniu 2019 roku DRAGO entertainment pozyskało od inwestorów 1,3 mln zł. Kampania odbyła się na platformie crowdfundingu udziałowego Smartfunds, jako pierwsza zbiórka realizowana przez ten podmiot.
- Z punktu widzenia platformy Smartfunds podstawą jest to, by klientami byli inwestorzy. Bez inwestorów, w długim terminie nasze działanie nie będzie możliwe, z tego powodu kładziemy nacisk na staranny dobór projektów. Zarządy DRAGO entertainment i Movie Games rozumiały to od początku naszej współpracy i cieszymy się tym bardziej, że inwestorzy Smartfunds mogli współuczestniczyć w ich sukcesie. Niektórzy osiągając ponadprzeciętne zyski. Na platformie Smartfunds zrealizowaliśmy do tej pory trzy projekty, z których dwa zakończyły się udanym wyjściem z inwestycji, a przed nami kolejny. Przykład DRAGO entertainment pokazuje, że crowdfunding staje się poważną formą finansowania. Przy czym, kluczowe jest to, aby z jego pomocą finansowane były spółki i projekty o charakterze biznesowym, które właśnie mogą dać inwestorom szansę na wyjście z inwestycji – mówi Janusz Maruszewski, wiceprezes zarządu platformy crowdfundingu udziałowego Smartfunds
Pozyskane w kampanii środki zostały przeznaczone m.in. na produkcje pięciu symulatorów oraz dopracowanie i wydanie gry typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym – FrostFall (obecna nazwa Red Frost).
We wrześniu 2020 roku DRAGO entertainment z sukcesem zakończyło publiczną emisję akcji pozyskując od inwestorów 2 mln zł. Tym razem kampania została zrealizowana na platformie CrowdConnect. Z raportu – Rynek ofert publicznych akcji w Polsce w 2020 r. – przygotowanego przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że platforma prowadzona przez Dom Maklerski INC, była liderem crowdfundingu inwestycyjnego.
- Bardzo cieszymy się, że gra naszego emitenta osiągnęła taki sukces. Ponieważ, zgodnie z założeniami crowdconnect.pl, akcje DRAGO entertainment kilka miesięcy po ofercie zadebiutowały na NewConnect, w sukcesie gry DRAGO mogą partycypować inwestorzy, co nas cieszy podwójnie. Już 6 spośród emitentów, którzy od 2020 r. prezentowali swoje oferty na Crowdconnect.pl zadebiutowało na rynku NewConnect, a następni są w trakcie procedowania – mówi Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu INC
W ubiegłorocznej emisji DRAGO entertainment oferowała do 70 050 akcji w cenie emisyjnej 28,60 zł za jedną akcję. Wycena spółki wzrosła do 31 mln zł, wobec 15,3 mln zł z pierwszej kampanii crowdfundingowej. Obecna wycena na NewConnect wynosi ponad 100 mln zł.
Prace produkcyjne nad Gas Station Simulator DRAGO entertainment rozpoczęło w Q4 2019 roku. W niecałe dwa miesiące od pokazania pierwszych materiałów projektu, gra zgromadziła ponad 10 tys. zapisów użytkowników na platformie Steam. Już w pierwszym miesiącu obecności na platformie, produkcja znalazła się na Global Top Wishlist. Mimo tak dobrych wyników sprzedażowych i konwersji części wishlist na sprzedaż, poziom wishlist Gas Station Simulator nadal imponująco wzrasta.
Na wszystkich wspomnianych etapach komunikację DRAGO entertainment wspierała agencja relacji inwestorskich InnerValue.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.