Epic VR przeniesie do VR wybrane produkcje Forestlight Games
Firmy EPIC VR – producent gier VR i zarazem doświadczony Software House VR/AR oraz Forestlight Games – producent gier na PC i konsole łączą siły i zapowiadają szereg wspólnych działań. Na mocy podpisanej umowy Epic VR zaadoptuje wybrane produkcje z portfolio produkcyjnego warszawskiego studia na platformy wirtualnej rzeczywistości. Pierwszym projektem osadzonym w świecie Virtual Reality będzie gra Dolphine Trainer VR. Premiera tytułu planowana jest na Q3 br. Jednocześnie Studia planują współpracę przy tworzeniu innych gier VR. Obie firmy z Grupy kapitałowej PlayWay przygotowują się do debiutu na NewConnect. Wcześniej przeprowadzą emisje akcji.
- VR to technologia, w której się specjalizujemy. Dzięki podpisanej umowie ze studiem Forestlight Games, zrealizujemy VR-owe wersje kilku wybranych produkcji spółki. W pierwszej kolejności będzie to gra Dolphine Trainer VR, która pozwoli użytkownikom wcielić się w rolę trenera delfinów. Tytuł przystosujemy do wymagać popularnych gogli Facebooka – Oculus Quest. Rozpoczęliśmy już prace nad prototypem mechanik rozgrywki. Już na tym etapie widzimy, że gra idealnie wkomponowuje się w technologię Virtual Reality. Planujemy, aby produkcja pojawiła się na rynku w drugiej połowie tego roku – informuje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu Epic VR. – Gry VR są powszechnie dostępne i równie atrakcyjne dla graczy jak tradycyjne. Co więcej, angażują nie tylko dłonie, a całe ciało graczy. – komentuje.
Zadaniem gracza w Dolphine Trainer VR będzie praca z delfinami. Podczas rozgrywki użytkownik pozna podwodny świat i dowie się jak zachowują się wodne zwierzęta, zdobędzie także wiedzę jak z nimi współpracować.
- Cieszę się, że przy realizacji Dolphine Trainer VR wspiera nas studio Epic VR, które jest bardzo doświadczone w technologii Virtual Reality. Symulator trenera delfinów będzie naszym pierwszym wspólnym projektem, ale nie ostatnim. Planujemy rozwinięcie naszej kooperacji i zaadaptowanie do świata VR jeszcze inne nasze autorskie tytuły. Rollercoaster Mechanic, czy Lifeguard Simulator wydają się być idealne dla tej technologii – mówi Tomasz Mazur, Prezes Zarządu Forestlight Games.
Studia nawiązały również porozumienie dotyczące szerszej współpracy, w planach jest także stworzenie wspólnej większej produkcji. Szczegóły dalszej współpracy zaprezentujemy już niebawem. – dodaje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu Epic VR.
Core business Epic VR przede wszystkim zakłada produkcję gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. Wkrótce przedstawimy pierwszą pre-produkcję naszego autorskiego tytułu. W pierwszej kolejności stworzymy gry VR kompatybilne z goglami Oculus Quest i Oculus Quest 2 oraz w wersji na PC VR. Docelowo chcemy, aby nasze tytuły dostępne były również w wersjach mobilnych i konsolowych. – komentuje Prezes Zarządu Epic VR.
Krakowski zespół stworzył również wiele produkcji VR na zlecenie partnerów biznesowych, m.in. grę VR z zakresu sportów ekstremalnych, w której wspinamy się na szczyt góry, czy dynamiczną strzelankę osadzoną w neo-cyberpunkowym świecie Shooter – Metro VR. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy Epic VR będzie rozpoczęcie procesu przekształcenia w Spółkę Akcyjną oraz emisja akcji. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na realizację zaplanowanych tytułów. Proces poprzedzi planowany na przełom 2021/2022 debiut Epic VR na rynku NewConnect.
Do debiutu na NewConnect przygotowuje się także Forestlight Games. W marcu br. firma pozytywnie przeszła proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Przed upublicznieniem spółki, które planowane jest w połowie roku, Forestlight Games planuje przeprowadzenie emisji akcji. Środki od inwestorów firma chciałaby przeznaczyć na sfinansowanie i marketing autorskich tytułów. Aktualnie spółka koncentruje się na pracach nad Dokumentem Informacyjnym, który następnie złoży do GPW w Warszawie.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.