Komunikaty PR

Epic VR przeniesie do VR wybrane produkcje Forestlight Games

2021-03-18  |  08:45
Biuro prasowe

 

Firmy EPIC VR – producent gier VR i zarazem doświadczony Software House VR/AR oraz Forestlight Games – producent gier na PC i konsole łączą siły i zapowiadają szereg wspólnych działań. Na mocy podpisanej umowy Epic VR zaadoptuje wybrane produkcje z portfolio produkcyjnego warszawskiego studia na platformy wirtualnej rzeczywistości. Pierwszym projektem osadzonym w świecie Virtual Reality będzie gra Dolphine Trainer VR. Premiera tytułu planowana jest na Q3 br. Jednocześnie Studia planują współpracę przy tworzeniu innych gier VR. Obie firmy z Grupy kapitałowej PlayWay przygotowują się do debiutu na NewConnect. Wcześniej przeprowadzą emisje akcji.

- VR to technologia, w której się specjalizujemy. Dzięki podpisanej umowie ze studiem Forestlight Games, zrealizujemy VR-owe wersje kilku wybranych produkcji spółki. W pierwszej kolejności będzie to gra Dolphine Trainer VR, która pozwoli użytkownikom wcielić się w rolę trenera delfinów. Tytuł przystosujemy do wymagać popularnych gogli Facebooka – Oculus Quest. Rozpoczęliśmy już prace nad prototypem mechanik rozgrywki. Już na tym etapie widzimy, że gra idealnie wkomponowuje się w technologię Virtual Reality. Planujemy, aby produkcja pojawiła się na rynku w drugiej połowie tego roku – informuje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu Epic VR. – Gry VR są powszechnie dostępne i równie atrakcyjne dla graczy jak tradycyjne. Co więcej, angażują nie tylko dłonie, a całe ciało graczy. – komentuje.

Zadaniem gracza w Dolphine Trainer VR będzie praca z delfinami. Podczas rozgrywki użytkownik pozna podwodny świat i dowie się jak zachowują się wodne zwierzęta, zdobędzie także wiedzę jak z nimi współpracować.

- Cieszę się, że przy realizacji Dolphine Trainer VR wspiera nas studio Epic VR, które jest bardzo doświadczone w technologii Virtual Reality. Symulator trenera delfinów będzie naszym pierwszym wspólnym projektem, ale nie ostatnim. Planujemy rozwinięcie naszej kooperacji i zaadaptowanie do świata VR jeszcze inne nasze autorskie tytuły.  Rollercoaster Mechanic, czy Lifeguard Simulator wydają się być idealne dla tej technologii – mówi Tomasz Mazur, Prezes Zarządu Forestlight Games.   

Studia nawiązały również porozumienie dotyczące szerszej współpracy, w planach jest także stworzenie wspólnej większej produkcji. Szczegóły dalszej współpracy zaprezentujemy już niebawem. – dodaje Adrian Łapczyński, Prezes Zarządu Epic VR.

Core business Epic VR przede wszystkim zakłada produkcję gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. Wkrótce przedstawimy pierwszą pre-produkcję naszego autorskiego tytułu. W pierwszej kolejności stworzymy gry VR kompatybilne z goglami Oculus Quest i Oculus Quest 2 oraz w wersji na PC VR. Docelowo chcemy, aby nasze tytuły dostępne były również w wersjach mobilnych i konsolowych. – komentuje Prezes Zarządu Epic VR.

Krakowski zespół stworzył również wiele produkcji VR na zlecenie partnerów biznesowych, m.in. grę VR z zakresu sportów ekstremalnych, w której wspinamy się na szczyt góry, czy dynamiczną strzelankę osadzoną w neo-cyberpunkowym świecie Shooter – Metro VR. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy Epic VR będzie rozpoczęcie procesu przekształcenia w Spółkę Akcyjną oraz emisja akcji. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na realizację zaplanowanych tytułów. Proces poprzedzi planowany na przełom 2021/2022 debiut Epic VR na rynku NewConnect.

Do debiutu na NewConnect przygotowuje się także Forestlight Games. W marcu br. firma pozytywnie przeszła proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Przed upublicznieniem spółki, które planowane jest w połowie roku, Forestlight Games planuje przeprowadzenie emisji akcji. Środki od inwestorów firma chciałaby przeznaczyć na sfinansowanie i marketing autorskich tytułów. Aktualnie spółka koncentruje się na pracach nad Dokumentem Informacyjnym, który następnie złoży do GPW w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.