Epic VR zapowiada nowy tytuł
Epic VR – producent gier Virtual Reality i zarazem doświadczony Software House VR/AR zapowiada grę survivalową pod roboczym tytułem Reptile Park VR na platformy Oculus Quest i Steam VR. Tytuł osadzony w wirtualnym świecie inspirowany jest tematyką serialu LOST i Parkiem Jurajskim. Epic VR planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie 2021/2022 roku.
EPIC VR działa na rynku od 2013 roku. Spółka dostarcza ,,szyte na miarę’’ rozwiązania dedykowane technologii VR oraz AR, m.in. dla przemysłu, branży ubezpieczeniowej, logistycznej, czy szkoleniowej. Drugi segment działalności spółki to gry. Krakowska firma właśnie zapowiedziała Reptile Park VR – to tytuł z perspektywy pierwszoosobowej osadzony w gatunku survival. Gracz będzie musiał przetrwać na tajemniczej wyspie zamieszkanej przez prehistoryczne gady.
- Reptile Park VR będzie utrzymany w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi. Tytuł wpisuje się w coraz popularniejszy trend gier survivalowych. Dobrym przykładem, który pokazuje potencjał tytułów o tej tematyce jest sprzedaż gry The Forest, która przebiła kilka mln sprzedanych kopii gry. Doczekała się też przeniesienia na inne platformy poza PC – mówi Adrian Łapczyński, prezes zarządu Epic VR.
Spółka nie zdradziła jeszcze daty premiery, jednak zapowiedziała, że poza trybem dla jednego gracza, po premierze rozważy wprowadzenie trybu multiplayer.
- Widzimy, że tytuły survivalowe budzą ogromne zainteresowanie, a przy wydaniu gry w formie VR można liczyć na skuteczne przeniesienie użytkownika wszystkimi zmysłami do świata VR. To sprawia, że nie tylko gramy, ale fizycznie przenosimy się do świata gry całym ciałem – dodaje Adrian Łapczyński.
EPIC VR w pierwszej kolejności tworzy gry VR kompatybilne z większością gogli oraz produkcji mobilnych, dedykowanych m.in. na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2 oraz VR PC (HTC, Valve, Oculus, Pimax). Docelowo produkcje spółki będą dostępne również dla użytkowników na platformach konsolowych – Xbox, PlayStation VR, czy Nintendo Switch. Firma ma już na koncie pierwsze tytuły.
- Mamy za sobą produkcję Metro VR. To pierwszoosobowa strzelanka wykonana w technologii VR. Innym tytułem jest Stock Amundsen Vodka VR. Współpracujemy też z Arts Alliance oraz Grupą PlayWay. Zamierzamy realizować też gry z gatunku symulatorów – komentuje prezes zarządu Epic VR.
W marcu br. Epic VR poinformowała, że przeniesie do świata wirtualnej rzeczywistości wybrane produkcje warszawskiego studia Forestlight Games. Pierwszym projektem osadzonym w technologii Virtual Reality będzie gra Dolphine Trainer VR. Premiera tytułu planowana jest na Q3 br. Jednocześnie studia planują współpracę przy tworzeniu innych gier VR.
Jednocześnie krakowska spółka jest twórcą rozwiązań szkoleniowych VR. Epic VR zrealizowało zlecenie dotyczące zaawansowanego systemu szkoleniowego VR dla Velvet Care, który pomoże skrócić czas przezbrojeń na linii produkcyjnej. Spółka ma na swoim koncie także rozwiązania marketingowe VR, takie jak: Smart City VR Aby Dhabi, Nasivin VR Space Experience czy Phoenix Contact VR Game.
Epic VR na przełomie 2021 i 2022 roku zamierza zadebiutować na rynku NewConnect. – Możliwe, że dołączenie do grona spółek publicznych poprzedzimy emisją akcji. Jednak decyzja w tym zakresie jeszcze nie zapadła. – komentuje Adrian Łapczyński.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.