Forestlight Games i Arts Alliance rozwiną Aurora Studio
Forestlight Games S.A. – producent i wydawca gier na PC i konsole z Grupy PlayWay wraz z notowaną na NewConnect firmą Arts Alliance będą rozwijać Aurora Studio – spółkę specjalizującą się w produkcji gier z gatunku Indie Premium. Obie spółki będą także pełniły rolę współwydawcy gry z gatunku survial HARM. Premiera w wersji Early Access wstępnie zaplanowana jest na 2022 r. Forestlight Games S.A. celuje z debiutem na rynku NewConnect na drugą połowę br.
Spółka Aurora Studio, w której udziały posiadają Forestlight Games i Arts Alliance ma zajmować się produkcją gier z segmentu Indie Premium. W pierwszej kolejności będzie realizowała produkcję gry HARM w oparciu o wcześniej realizowany przez Arts Alliance projekt „Aurora: Weather Warfare”. Zespół Aurory pracuje także koncepcyjnie nad kolejnym projektem, który zostanie zakomunikowany w późniejszym czasie.
HARM oparty o wcześniejszą koncepcję Aurora to przygodowy survival z tajemniczą historią w tle. Produkcja będzie osadzona w mrocznym, thrillerowym klimacie, w którym akcja rozgrywa się we współczesnym, ale mocno zniszczonym kataklizmami świecie. Inspiracją dla twórców gry były programy badawcze związane z wynalazkami Nicola Tesli. Polegały one na bezprzewodowym przesyłaniu fal różnej częstotliwości oraz prądu, które mogą mieć wpływ na zawirowania pogodowe na znacznych obszarach ziemi, a także oddziaływać na ludzką psychikę. W opinii twórców, dzięki zastosowaniu algorytmów AI, HARM w pełni zaangażuje graczy na wiele godzin rozgrywki.
- Widzimy bardzo duży potencjał w projekcie HARM, wokół którego budowana jest niezwykle interesująca historia. Z tego względu zdecydowaliśmy się wspólnie z Arts Alliance rozwijać spółkę kapitałową i przejąć ciężar rozwoju tego projektu, angażując się w część marketingową i wydawniczą. Tym bardziej że planowana gra należy do segmentu Indie Premium, a fabuła, w której gracz zmagając się z kataklizmami pogodowymi zmuszony będzie do podejmowania trudnych, niekiedy moralnych decyzji wydaje nam się niezwykle intersująca – komentuje Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games.
W założeniu obu udziałowców, jak i zarządu Aurora Studio, tytuł ma się pojawić w pierwszej kolejności na platformie Steam w modelu Early Access. Premiera wstępnie planowana jest na 2022 rok, choć dokładna data zostanie ogłoszona pod koniec 2021 roku. Docelowo HARM ma być dostępny w pełnej wersji na PC, Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation.
- Angażujemy się w rokujące podmioty kapitałowe, które w swojej podstawie chcą realizować ciekawe gry z segmentu AA czy Indie Premium. Jesteśmy udziałowcem spółek z podobnymi ambicjami, czyli dostarczania jakościowych produktów i tym samym mamy przekonanie, że wspólnie z doświadczonym zespołem Forestlight Games gra HARM czy też kolejne gry autorstwa Aurora Studio będą cechowały się dużą oryginalnością i jakością – dodał Andrzej Zając, Prezes Zarządu Arts Alliance.
Forestlight Games, spółka z Grupy PlayWay planuje zadebiutować na rynku NewConnect w drugiej połowie br. Jako wydawca i producent gier na PC i konsole, zamierza wydać w 2021 roku trzy autorskie produkcje w wersji na PC: Rollercoaster Mechanic, Wedding Designer oraz Lost Viking: Kingdom of Women. Dla Forestlight Games po powołanej niedawno spółce zależnej Pixel Trapps, pracującej nad grami mobilnymi oraz dedykowanej technologii VR i motion capture spółce Motion Spirit, posiadanie udziałów w Aurora Studio produkującym gry segmentu Indie Premium jest kolejnym krokiem budowy pełnej struktury grupy kapitałowej.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.