Forestlight Games S.A. rozpoczyna IPO do 3 mln zł
Forestlight Games S.A. – producent i wydawca gier na PC i konsole, rozpoczyna Publiczną Emisję Akcji. W jej ramach spółka zamierza pozyskać do 3 mln zł. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na finalizację produkcji, marketing autorskich gier oraz stworzenie portów tych projektów. Dodatkowo spółka chce przeznaczyć środki na pre-produkcję wersji demo dwóch niezapowiedzianych jeszcze tytułów, a także rozwój technologii, która pozwoli na uruchomienie trybu multiplayer w nowych projektach studia. Zapisy potrwają do 2 lipca. Funkcję wiodącej firmy inwestycyjnej pośredniczącej w IPO pełni Prosper Capital Dom Maklerski S.A. Forestlight Games S.A. planuje debiut na NewConnect w II półroczu br.
- Rozpoczynamy dziś bardzo ważny etap rozwoju naszego studia. Do 2 lipca będą przyjmowane zapisy w ramach Publicznej Emisji Akcji Forestlight Games. Oferta obejmuje do 240 tys. akcji zwykłych serii B o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna została ustalona na 12,50 zł. Proces ten poprzedza nasze plany związane z debiutem Forestlight Games na rynku NewConnect. Rozpoczęcie procedury dołączenia do grona spółek publicznych planujemy niezwłocznie po zakończeniu Oferty – mówi Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games S.A.
Oferta obejmuje do 240 000 akcji zwykłych serii B na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna wynosi 12,50 zł. Proces inwestycyjny Forestlight Games koordynuje Prosper Capital Dom Maklerski we współpracy z NWAI Dom Maklerski oraz Noble Securities. Dokument Ofertowy oraz szczegóły zapisów dostępne są na stronie internetowej www.forestlightgames.com (zakładka Emisja). Dodatkowe informacje można znaleźć także na: https://www.pcdm.pl/emisja-akcji-forestlight-games/
- Emisja Akcji Forestlight Games S.A. idealnie wpisuje się w nową strategię biznesową naszego Domu Maklerskiego, w ramach której nawiązujemy współprace z kolejnymi spółkami z ciekawych sektorów, w tym gamingowego. Wierzymy, że dzięki pozyskanemu finansowaniu spółka będzie miała szansę realizacji swoich ambitnych planów rozwoju – komentuje Piotr Teleon, prezes zarządu Prosper Capital Dom Maklerski S.A.
Celem oferty jest przygotowanie pre-produkcji wersji demo do dwóch niezapowiedzianych jeszcze przez Forestlight Games tytułów, a także wzmocnienie rozwoju technologii pozwalającej na uruchomienie trybu dla wielu graczy w nowych projektach spółki. – Wierzymy, że IPO pozwoli nam także na finalizację produkcji i działań marketingowych do autorskich gier Forestlight Games oraz stworzenie portów do projektów takich jak: The Pope: Power & Sin, Rollercoaster Mechanic, Camper Flipper oraz Lifeguard Simulator. Przy ostatnim tytule współpracujemy z doświadczonymi ratownikami, którzy dostarczają nam cennej wiedzy eksperckiej. Wszystko po to, aby finalnie gra była jak najbardziej realistyczna – mówi Tomasz Mazur.
Aktualnie zespoły Forestlight Games pracują nad kilkoma autorskimi projektami jednocześnie. Do końca tego roku spółka planuje wydać Rollercoaster Mechanic, Lost Viking: Kingdom of Women oraz Wedding Designer, a także mniejsze projekty dla technologii VR. Przy produkcji wybranych projektów Forestlight Games w technologii Virtual Reality spółka współpracuje ze studiem Epic VR. Najbardziej oczekiwanym przez graczy tytułem od Forestlight Games jest The Pope: Power & Sin. Ambitna produkcja inspirowana jest życiem Rodrigo de Borja, który pełnił funkcję papieża na przełomie XV i XVI w., jako Alexander VI. Projekt pozwoli nie tylko wcielić się w rolę Papieża, ale i walczyć o duchową i polityczną niezależność od pogan oraz odnowę administracyjnych struktur kościelnych. Gra inspirowana jest także serialem Rodzina Borgiów.
Pod nazwą Forestlight Games studio działa od 2019 r., natomiast doświadczenie zespołu jest o wiele dłuższe. Tomasz Mazur, pełniący funkcję prezesa zarządu, zaczynał od założenia spółki Mirage Media, która po połączeniu z IPS Computer Group została przekształcona w Cenegę. Po latach Tomasz Mazur powrócił do produkcji gier zakładając Forestlight Games. Studio dotychczas wydało między innymi grę Electro Ride: The Neon Racing, która była nominowana do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Aktualnie Forestlight Games posiada trzy spółki zależne: Pixel Trapps, Motion Spirit oraz Aurora Studio. Jednym z akcjonariuszy Forestlight Games jest notowana na głównym parkiecie GPW spółka PlayWay.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.