Gaming Factory chce wypłacić akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy
Gaming Factory SA, notowany na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo, zamierza przeznaczyć ponad 1,5 mln zł na wypłatę dywidendy dla swoich akcjonariuszy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł mają stanowić kapitał zapasowy. Zgodnie z przedłożoną uchwałą, dywidenda może zostać zrealizowana 24 maja br. Decyzję w tej sprawie podejmie Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Gaming Factory SA.
- Od momentu powstania spółki, w 2017 roku, zawsze dzieliliśmy się z Akcjonariuszami dywidendą i zależy nam na tym aby podtrzymać tę tradycję. Jako podmiot giełdowy musieliśmy sformalizować nasze działania w tym zakresie. Zarząd Gaming Factory rekomenduje wypłatę 0,27 zł na 1 akację. Mamy nadzieję, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy przychyli się do tej propozycji – mówi Mateusz Adamkiewicz. – Jednocześnie chcę nadmienić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Mamy przestrzeń do tego, aby realizować dodatkowo jeden duży projekt i ewentualnie kilka mniejszych. Aktualnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji. Tego właśnie oczekują zarówno gracze jak i inwestorzy - dodaje.
Model biznesowy Gaming Factory koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów w wersjach na PC i konsole. W 2021 roku studio planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami, trafi do sprzedaży na przełomie II I III kwartału. – Premiery, których należy spodziewać się w pierwszej kolejności to Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Następnie, wspólnie z Ultimate Games, zamierzamy wydać 2-3 projekty w wersji PC i konsole – mówi prezes zarządu spółki.
W 2020 roku Gaming Factory zaprezentowało kilka tytułów z własnego portfolio wydawniczego. Gracze mogli zagrać w Bug Academy (PC, Xbox, NS), Commander ’85 (PC, Xbox), Gallic Wars: Battle Simulator (Steam), Bouncy Bob 2 (Xbox) oraz Pangeon (PC, Xbox, NS).
Gaming Factory odnotowało 5,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 4,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
- Miniony rok był dla nas niezwykle pracowity i wymagający. Od tego czasu wewnątrz spółki dużo się zmieniło. Mamy dobrą pozycję finansową, lepszą organizację, do zespołu dołączyło wiele doświadczonych osób i przede wszystkim w naszym portfolio znajdują się nowe, większe projekty. Przed nami obiecujące premiery, wśród których na szczególną uwagę zasługują takie gry jak We Are Legion: Rome, Dreamhouse: The Game, Human Farm oraz Dinos Reborn, które będą plasowane w wyższym niż nasze dotychczasowe produkty segmencie rynkowym. Jednocześnie cały czas poszukujemy nowych możliwości na rynku i oprócz gier na PC i konsole, będziemy rozwijać również średniobudzetowe projekty VR-owe – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.