Komunikaty PR

Gaming Factory wypłaci Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy

2021-05-05  |  14:30
Biuro prasowe

 

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Gaming Factory SA, notowanego na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo, podjęło decyzję w sprawie wypłaty dywidendy. Spółka przekaże ponad 1,5 ml zł na rzecz swoich Akcjonariuszy. Wartość dywidendy na jedną akcje wyniesie 0,27 zł. Proponowany dzień dywidendy to 14 maja, a wypłaty 24 maja. W minionym roku Gaming Factory osiągnęła najwyższe przychody operacyjne w swojej historii.

- Od 2017 roku, konsekwentnie dzielimy się zyskiem z naszymi Akcjonariuszami. Także tym razem, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło wypłatę dywidendy za ubiegły rok. Na jedną akcję przypada 0,27 zł. Dywidenda stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto Spółki za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł będą stanowić kapitał zapasowy, który przeznaczymy na dalszy rozwój i inwestycje. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Obecnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Studio koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów. W 2021 roku planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami spółki, powinno trafić do sprzedaży w II i III kwartale br.

 - Tytuły, których premiery planujemy jeszcze w tym roku, to m.in.: Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Nad projektami czuwa doświadczony zespół specjalistów. W naszym portfolio są także nowe, większe niż dotychczas projekty, takie jak  przygodowa gra akcji z elementami RPG We Are Legion: Rome, symulator Dreamhouse: The Game, gra Human Farm, czy survival w otwartym świecie Dinos Reborn. Liczymy, że tytuły z naszego portfolio premium osiągną satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Chcemy cały czas poszerzać nasze portfolio o nowości na PC, konsole oraz średnio-budżetowe projekty VR-owe – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Producent i wydawca gier video osiągnął w 2020 rok najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł wobec 1,17 mln zł w 2019 roku.

W 2021 roku Spółka wprowadziła do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access), za których produkcje odpowiada Live Motion Games.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.