GPW postanowiła o wprowadzeniu do obrotu akcji serii A i B spółki Punch Punk
Punch Punk S.A. producent gier wideo na PC i konsole, coraz bliżej debiutu na NewConnect. Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie postanowiła o wprowadzeniu do obrotu na rynku NewConnect akcji spółki Punch Punk S.A. Do obrotu wprowadzone będą wszystkie akcje spółki. Model biznesowy studia opiera się na realizacji autorskich projektów oraz produkcji na zlecenie - narracyjnych gier przygodowych. Spółka w ostatnich latach pozyskała finansowanie w ramach programów Kreatywna Europa i GameINN na działalność w segmencie produkcyjnym i rozwojowym w wysokości ponad 2 mln zł.
- Debiut Punch Punk S.A. na rynku NewConnect to kolejny krok w rozwoju studia. 15 lipca Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę, która przybliża nas do finalizacji procesu z tym związanego. Czekamy na wyznaczenie pierwszego dnia notowań – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk S.A. - Jednym naszych nadrzędnych celów jest tworzenie bogatego portfolio produktowego, co realizujemy poprzez produkcję gier własnych oraz projektów na zlecenie na wszystkie popularne wśród graczy platformy, tj. PC, PlayStation 4, Xbox, Nintendo Switch oraz PS VR. Współpraca z zewnętrznymi podmiotami jest elementem strategii, który ma zapewnić większą dywersyfikację wpływów finansowych w spółce – dodaje.
Punch Punk SA w minionym roku przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała około 1,5 mln zł. Kluczowe założenia z tym związane obejmują m.in. wydanie gier Moonshine VR oraz AIDA, czy zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR i portingowego.
Na liście już wydanych, autorskich gier studia są: This is the Zodiac Speaking oraz Apocalipsis: Harry at the End of the World. Ścieżka dźwiekowa gry Apocalipsis otrzymała nominację do Fryderyków w kategorii Muzyka Filmowa. Kompozycję stworzył Agim Dzeljilj. Gra Apocalipsis: Harry at the End of the World została wyróżniona przez prestiżowy Guardian jako jedna z 10 najciekawszych gier indie na świecie.
- Oprócz realizacji własnych gier oraz tytułów na zlecenie, pracujemy także nad narzędziem do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D o roboczej nazwie COSMOS, które zostanie wykorzystane m.in. w Moonshine w wersji na PC i VR. Dofinansowanie na ten cel otrzymaliśmy z sektorowego programu GameINN – podsumowuje Krzysztof Grudziński.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.