Gra Röki od United Label osiągnęła break even point
Debiutancki tytuł z portfolio wydawniczego United Label – Röki osiągnął próg rentowności, zwracając wszelkie nakłady poniesione na produkcję i marketing gry. Przygodówka umiejscowiona w nordyckim klimacie i bazująca na tamtejszych legendach na dzień 15 marca 2021 r. sprzedała się w prawie 50 tys. sztuk. Na wishliscie gry widnieje obecnie liczba ponad 121 tys. zainteresowanych.
- Osiągnięcie poziomu break even, pierwszej wydanej przez nas gry, to bardzo dobry znak. Szczególnie, że jesteśmy dopiero po kilku promocjach cenowych tej gry. Wszystko wskazuje na to, że będzie ona long sellerem. Potwierdza to wysoki standard procesu doboru gier do portfolio wydawniczego na konkurencyjnym rynku. Chcemy, aby każda z naszych gier miała odpowiednio wysokie walory artystyczne oraz była dopracowana, czego potwierdzeniem jest chociażby bardzo wysoka ocena gry wśród użytkowników Steam – komentuje Tomasz Litwiniuk, prezes United Label. Dodaje również, że właśnie dzięki temu podejściu, Röki zostało docenione przez krytyków i otrzymało nominacje do nagrody na dwóch najważniejszych corocznych wydarzeniach w branży gier.
W listopadzie ubiegłego roku, Röki został nominowany na The Game Awards w kategorii na najlepszą debiutancką grę indie 2020 r. Tytuł został także wyróżniony w marcu br. do Nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej w dziedzinie gier, zbierając dwie nominacje: Best Debut Game i Best British Game. Co ważne, jest to jedyna pozycja wydawnicza wywodząca się z Polski obok Cyberpunk 2077 od studia CD Projekt RED.
- Już za 10 dni odbędzie się ceremonia wręczenia nagród BAFTA. Zwycięstwo Röki byłoby dla nas dużym wydarzeniem. Niemiej jednak, już same nominacje pokazują, że nasze ambicje mają swoje odzwierciedlenie na najważniejszych branżowych eventach – podsumowuje Tomasz Litwiniuk.
Harmonogram wydawniczy United Label na 2021 r. składa się z trzech premier, z czego pierwsza z nich – Eldest Souls, ma mieć miejsce już w drugim kwartale br. Produkcja ta, identycznie jak w przypadku Tails of Iron, ukaże się jednocześnie na najważniejszych platformach, optymalizując tym samym budżet marketingowy wydawcy. Wishlista Eldest Souls wg stanu na 15 marca wyniosła ponad 95 tys. zainteresowanych graczy, a produkcja plasuje się na liście TOP100 najbardziej oczekiwanych gier platformy Steam.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.