Komunikaty PR

Grupa Carbon Studio notuje dynamiczny wzrost przychodów w 2020 r.

2021-05-28  |  09:30
Biuro prasowe

 

Prawie 2,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w 2020 r. Grupa Carbon Studio. To wynik ponad 30 proc. wyższy w porównaniu do 2019 r. W raportowanym okresie Grupa zanotowała także r/r 63 proc. wzrost zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. Najważniejszymi wydarzeniami ostatnich miesięcy była premiera The Wizards - Dark Times na platformie Steam i Oculus Store oraz produkcja największego projektu na licencji Games Workshop – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Premiera tytuły odbędzie się latem br.

- Rok 2020 był dla wszystkich dużym sprawdzianem, z uwagi na pandemię. Wypracowane wyniki, zarówno przez Carbon Studio, jak również przez Grupę - w skład której wchodzi powołana na początku ub. roku spółka zależna Iron VR - są dowodem na to, że wyszliśmy z tej sytuacji obronną ręką. Okazało się, że gracze mocno inwestowali w cyfrową rozgrywkę, co  wpłynęło na  zwiększenie bazy użytkowników VR, a to z kolei pozytywnie przełożyło się na nasz biznes. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Jako Grupa 2020 rok zamknęliśmy z 63 proc. wzrostem zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. W raportowanym okresie udało nam się także wypracować wzrost skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży. Ich wartość wyniosła prawie 2,7 mln zł. – dodaje Błażej Szaflik.

Na wypracowane przez Carbon Studio wyniki wpłynęła przede wszystkim sprzedaż pierwszej gry z serii The Wizards, a także duże zainteresowanie najnowszą odsłoną projektu z serii pt. The Wizards - Dark Times, który to tytuł zadebiutował na rynku w czerwcu 2020 r. Obecnie projekt dostępny jest w wersji PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Od 6 maja 2021 r. dostępny jest również na goglach Oculus Quest i Oculus Quest 2. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z serii The Wizards przekroczyła 200 tys. kopii. 

Carbon Studio jednocześnie rozwija autorską technologię wykorzystywaną w produkcjach Virtual Reality. W ubiegłym roku Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GameINN. Pierwszy związany był z opracowaniem innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczył opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania projektów wyniosła 5,8 mln zł.

W październiku ub. roku Dreamo VR – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji marki Oculus. Efektem czego było zawarcie umowy z firmą Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na sprzęt Oculus Quest. – W tamtym momencie byliśmy pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest, co było dla nas dużym wyróżnieniem – komentuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Najważniejsza tegoroczna premiera Carbon Studio dotyczyć będzie wydania gry osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar - Tempestfall. – Uniwersum Warhammer stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Latem tego roku gra będzie dostępna na głównych platformach PC VR oraz Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. – mówi Błażej Szaflik.

Do końca br. Carbon Studio chce przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.