Grupa Carbon Studio notuje dynamiczny wzrost przychodów w 2020 r.

Prawie 2,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w 2020 r. Grupa Carbon Studio. To wynik ponad 30 proc. wyższy w porównaniu do 2019 r. W raportowanym okresie Grupa zanotowała także r/r 63 proc. wzrost zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. Najważniejszymi wydarzeniami ostatnich miesięcy była premiera The Wizards - Dark Times na platformie Steam i Oculus Store oraz produkcja największego projektu na licencji Games Workshop – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Premiera tytuły odbędzie się latem br.
- Rok 2020 był dla wszystkich dużym sprawdzianem, z uwagi na pandemię. Wypracowane wyniki, zarówno przez Carbon Studio, jak również przez Grupę - w skład której wchodzi powołana na początku ub. roku spółka zależna Iron VR - są dowodem na to, że wyszliśmy z tej sytuacji obronną ręką. Okazało się, że gracze mocno inwestowali w cyfrową rozgrywkę, co wpłynęło na zwiększenie bazy użytkowników VR, a to z kolei pozytywnie przełożyło się na nasz biznes. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Jako Grupa 2020 rok zamknęliśmy z 63 proc. wzrostem zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. W raportowanym okresie udało nam się także wypracować wzrost skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży. Ich wartość wyniosła prawie 2,7 mln zł. – dodaje Błażej Szaflik.
Na wypracowane przez Carbon Studio wyniki wpłynęła przede wszystkim sprzedaż pierwszej gry z serii The Wizards, a także duże zainteresowanie najnowszą odsłoną projektu z serii pt. The Wizards - Dark Times, który to tytuł zadebiutował na rynku w czerwcu 2020 r. Obecnie projekt dostępny jest w wersji PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Od 6 maja 2021 r. dostępny jest również na goglach Oculus Quest i Oculus Quest 2. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z serii The Wizards przekroczyła 200 tys. kopii.
Carbon Studio jednocześnie rozwija autorską technologię wykorzystywaną w produkcjach Virtual Reality. W ubiegłym roku Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GameINN. Pierwszy związany był z opracowaniem innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczył opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania projektów wyniosła 5,8 mln zł.
W październiku ub. roku Dreamo VR – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji marki Oculus. Efektem czego było zawarcie umowy z firmą Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na sprzęt Oculus Quest. – W tamtym momencie byliśmy pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest, co było dla nas dużym wyróżnieniem – komentuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Najważniejsza tegoroczna premiera Carbon Studio dotyczyć będzie wydania gry osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar - Tempestfall. – Uniwersum Warhammer stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Latem tego roku gra będzie dostępna na głównych platformach PC VR oraz Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. – mówi Błażej Szaflik.
Do końca br. Carbon Studio chce przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.