Grupa CI Games wypracowała 9,5 mln zł przychodów netto w I kwartale 2021 roku

Ponad 2,5 mln zł skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej wypracowała Grupa CI Games, wobec 0,73 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od stycznia do marca br. zysk netto wyniósł 2,7 mln zł i był prawie dwukrotne wyższy niż w pierwszym kwartale 2020. W raportowanym okresie Grupa CI Games zanotowała ponad 9,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży całego portfolio gier. Już 4 czerwca premierę będzie miała oczekiwana przez rynek gra – Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Tego dnia tytuł zadebiutuje na PS4, Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC.
- Pierwszy kwartał br. uważam za udany. Zanotowaliśmy jako Grupa istotny wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto. Największy udział skonsolidowanej sprzedaży w okresie styczeń-marzec 2021 miała sprzedaż Sniper Ghost Warrior Contracts, która stanowiła 66 proc. – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games. – Warto podkreślić, że w ostatnich miesiącach staliśmy się znacznie bardziej globalną firmą nie tylko z racji na rynki zbytu naszych produktów, ale również z uwagi na zatrudnienie wielu osób w różnych miejscach świata, z czego jestem bardzo dumny. Obecnie Grupa zatrudnia ponad 140 osób, z czego 55 osób przy produkcji Lords of the Fallen 2, 43 osoby przy produkcji serii Sniper Ghost Warrior i kolejnych grach studia oraz 13 osób w zespole QA – dodaje Marek Tymiński.
W pierwszym kwartale br. skonsolidowany zysk brutto wyniósł 3,5 mln zł, został pomniejszony o niegotówkową zmianę z tytułu podatku odroczonego (0,7 mln zł). Grupa CI Games odnotowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 2,7 mln zł, wobec 1,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od stycznia do marca marża netto wyniosła 28,7 proc.
CI Games przygotowuje się do premiery Sniper Ghost Warrior Contracts 2. 4 czerwca br. gra zadebiutuje na PS4, Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC. W następnej kolejności tytuł będzie dostępny także na PS5. Spółka zapowiedziała, że pierwszy większy dodatek do gry (zawierający jedną rozległą mapę oraz nowe zlecenia) będzie dostępny za darmo dla graczy na wszystkich platformach. DLC jest obecnie w produkcji.
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 przeniesie gameplay bestsellerowej serii CI Games na nowy poziom. Gracze będą mogli oddać strzały do celów oddalonych o ponad kilometr (rekord w serii), zwiedzić olbrzymie mapy-piaskownice, używać realistycznych broni i gadżetów. Ulepszona grafika i silnik gry pozwolą przeżyć graczom najlepsze doświadczenie bycia strzelcem wyborowym.
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 będzie dostępny za 99,99 zł na PC i 149,99 zł na konsolach.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.