Komunikaty PR

Grupa CI Games z rekordowymi wynikami w 2021 roku

2021-04-09  |  16:10

Grupa CI Games odnotowała w 2021 roku rekordowe wyniki finansowe. W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 106 mln zł, co daje blisko 130 proc. wzrost r/r. Od stycznia do grudnia 2021 Grupa zanotowała ponad 40 mln zł zysku operacyjnego, w porównaniu do 8,7 mln w 2020. Zysk netto przekroczył 38 mln zł i był 440 proc. wyższy niż osiągnięty w analogiczny okresie 2020. Stan gotówki na koncie Grupy na dzień 31 grudnia 2021 r. wyniósł 37,8 mln zł.

- 2021 rok był rekordowy dla CI Games, już trzeci rok z rzędu zanotowaliśmy wzrost przychodów i zysku netto przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnych marż EBITDA. Tak dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii opartej na czterech głównych filarach: serii Sniper Ghost Warrior, Lords of the Fallen, Projekcie Survive (nowy IP) oraz United Label, wydawcy gier niezależnych. Nie mam wątpliwości, że przed nami kolejne sukcesy, zarówno pod względem wyników finansowych, jak i realizowanych projektów – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

W 2021 roku Grupa CI Games wygenerowała przychody netto w wysokości 105,5 mln zł, (2020: 46,0 mln zł), w tym czasie EBITDA wyniosła 60,4 mln zł (2020: 27,8mln zł), a zysk netto 38,3 mln zł (2020: 7,1mln zł). Na koniec roku Grupa posiadała środki pieniężne netto w wysokości 37,8 mln zł ( 2020: 28,2 mln zł) i zerowe zadłużenie.

Głównym czynnikiem, który przełożył się na wyniki CI Games, była czerwcowa premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Projekt wygenerował ok. 61 proc. przychodów netto Grupy w 2021 roku. Dodatkowo, na rynek trafiły dwa nowe tytuły pod marką United Label, którego właścicielem jest CI Games. Mowa o Eldest Souls oraz Tails of Iron, które odpowiadały za 11 proc. przychodów Grupy netto. Sprzedaż gier z back catalogue wygenerowały pozostałe 28 proc. przychodów netto.

- Rok 2021 po raz kolejny dowiódł skuteczności naszej strategii. W perspektywie średnio- i długoterminowej planujemy dywersyfikację portfela naszych głównych gier poprzez każdy z czterech filarów. Będzie to kluczowe w dalszym rozwoju naszej grupy – dodaje Marek Tymiński.

Obecnie spółka CI Games opracowuje trzy duże gry, które są realizowane równolegle przez wewnętrzne studia i zewnętrznych partnerów, głównie w Europie, Największym projektem jest Lords of the Fallen 2, za które odpowiada studio Hexworks, Sniper Ghost Warrior Next przygotowane przez Underdog Studio oraz we współpracy z zewnętrznym studiem Batfields Projekt Survive.

Wraz z rozwojem działalności, Grupa CI Games konsekwentnie zwiększa zatrudnienie. Na początku 2021 roku spółka założyła również nowy ośrodek w Wielkiej Brytanii, który obecnie kieruje globalną działalnością marketingową, sprzedażową i rozwojową.

- Od 2 marca br. dołączył do nas David Broderick, który został członkiem Zarządu CI Games i objął funkcję Dyrektora Finansowego Grupy. Wcześnie, przez trzy lata, pełnił funkcję CFO na notowanym na AIM Keywords Studios, a przez ponad osiem lat pracował w największych europejskich tanich liniach lotniczych, Ryanair Holdings plc, jako Dyrektor Relacji Inwestorskich. To kolejne duże wzmocnienie dla naszego zespołu – dodaje Marek Tymiński.

Obecnie CI Games jest w procesie przeglądu opcji strategicznych Grupy. Zarząd CI Games rozważa możliwość wprowadzenia akcji spółki na kolejną giełdę – Rynek Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych, w marcu CI Games zawarła umowę z bankiem inwestycyjnym Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG London Branch (Berenberg).

- Jestem ogromnie podekscytowany perspektywą jaka stoi przed Grupą oraz jej planami na przyszłość. Dziękuję wszystkim naszym pracownikom, partnerom i współpracownikom za ich ciężką pracę. Dzięki doskonałemu zespołowi, interesującym IP i dobrej pozycji finansowej, CI Games dysponuje dziś ogromnym potencjałem do dalszych wzrostów. Zamierzamy ten potencjał wykorzystać – mówi Marek Tymiński.

 


CI Games:

CI Games to niezależny globalny deweloper i wydawca gier wideo ze biurami oraz studiami produkcyjnymi w Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji oraz w Stanach Zjednoczonych. Założona w 2002 r. spółka jest znana na świecie z serii Sniper Ghost Warrior (ponad 13 mln sprzedanych egzemplarzy) oraz Lords of the Fallen (10 milionów graczy na świecie). W 2018 r. CI Games powołało spółkę córkę - United Label, która skupia się na produkcji mniejszych, ale ambitnych gier, takich jak: Röki, Eldest Souls, czy Tailes of Iron.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.