Komunikaty PR

Grupa CI Games z rekordowymi wynikami w 2021 roku

2021-04-09  |  16:10

Grupa CI Games odnotowała w 2021 roku rekordowe wyniki finansowe. W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 106 mln zł, co daje blisko 130 proc. wzrost r/r. Od stycznia do grudnia 2021 Grupa zanotowała ponad 40 mln zł zysku operacyjnego, w porównaniu do 8,7 mln w 2020. Zysk netto przekroczył 38 mln zł i był 440 proc. wyższy niż osiągnięty w analogiczny okresie 2020. Stan gotówki na koncie Grupy na dzień 31 grudnia 2021 r. wyniósł 37,8 mln zł.

- 2021 rok był rekordowy dla CI Games, już trzeci rok z rzędu zanotowaliśmy wzrost przychodów i zysku netto przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnych marż EBITDA. Tak dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii opartej na czterech głównych filarach: serii Sniper Ghost Warrior, Lords of the Fallen, Projekcie Survive (nowy IP) oraz United Label, wydawcy gier niezależnych. Nie mam wątpliwości, że przed nami kolejne sukcesy, zarówno pod względem wyników finansowych, jak i realizowanych projektów – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

W 2021 roku Grupa CI Games wygenerowała przychody netto w wysokości 105,5 mln zł, (2020: 46,0 mln zł), w tym czasie EBITDA wyniosła 60,4 mln zł (2020: 27,8mln zł), a zysk netto 38,3 mln zł (2020: 7,1mln zł). Na koniec roku Grupa posiadała środki pieniężne netto w wysokości 37,8 mln zł ( 2020: 28,2 mln zł) i zerowe zadłużenie.

Głównym czynnikiem, który przełożył się na wyniki CI Games, była czerwcowa premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Projekt wygenerował ok. 61 proc. przychodów netto Grupy w 2021 roku. Dodatkowo, na rynek trafiły dwa nowe tytuły pod marką United Label, którego właścicielem jest CI Games. Mowa o Eldest Souls oraz Tails of Iron, które odpowiadały za 11 proc. przychodów Grupy netto. Sprzedaż gier z back catalogue wygenerowały pozostałe 28 proc. przychodów netto.

- Rok 2021 po raz kolejny dowiódł skuteczności naszej strategii. W perspektywie średnio- i długoterminowej planujemy dywersyfikację portfela naszych głównych gier poprzez każdy z czterech filarów. Będzie to kluczowe w dalszym rozwoju naszej grupy – dodaje Marek Tymiński.

Obecnie spółka CI Games opracowuje trzy duże gry, które są realizowane równolegle przez wewnętrzne studia i zewnętrznych partnerów, głównie w Europie, Największym projektem jest Lords of the Fallen 2, za które odpowiada studio Hexworks, Sniper Ghost Warrior Next przygotowane przez Underdog Studio oraz we współpracy z zewnętrznym studiem Batfields Projekt Survive.

Wraz z rozwojem działalności, Grupa CI Games konsekwentnie zwiększa zatrudnienie. Na początku 2021 roku spółka założyła również nowy ośrodek w Wielkiej Brytanii, który obecnie kieruje globalną działalnością marketingową, sprzedażową i rozwojową.

- Od 2 marca br. dołączył do nas David Broderick, który został członkiem Zarządu CI Games i objął funkcję Dyrektora Finansowego Grupy. Wcześnie, przez trzy lata, pełnił funkcję CFO na notowanym na AIM Keywords Studios, a przez ponad osiem lat pracował w największych europejskich tanich liniach lotniczych, Ryanair Holdings plc, jako Dyrektor Relacji Inwestorskich. To kolejne duże wzmocnienie dla naszego zespołu – dodaje Marek Tymiński.

Obecnie CI Games jest w procesie przeglądu opcji strategicznych Grupy. Zarząd CI Games rozważa możliwość wprowadzenia akcji spółki na kolejną giełdę – Rynek Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych, w marcu CI Games zawarła umowę z bankiem inwestycyjnym Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG London Branch (Berenberg).

- Jestem ogromnie podekscytowany perspektywą jaka stoi przed Grupą oraz jej planami na przyszłość. Dziękuję wszystkim naszym pracownikom, partnerom i współpracownikom za ich ciężką pracę. Dzięki doskonałemu zespołowi, interesującym IP i dobrej pozycji finansowej, CI Games dysponuje dziś ogromnym potencjałem do dalszych wzrostów. Zamierzamy ten potencjał wykorzystać – mówi Marek Tymiński.

 


CI Games:

CI Games to niezależny globalny deweloper i wydawca gier wideo ze biurami oraz studiami produkcyjnymi w Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji oraz w Stanach Zjednoczonych. Założona w 2002 r. spółka jest znana na świecie z serii Sniper Ghost Warrior (ponad 13 mln sprzedanych egzemplarzy) oraz Lords of the Fallen (10 milionów graczy na świecie). W 2018 r. CI Games powołało spółkę córkę - United Label, która skupia się na produkcji mniejszych, ale ambitnych gier, takich jak: Röki, Eldest Souls, czy Tailes of Iron.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.