Komunikaty PR

Grupa CI Games z rekordowymi wynikami w 2021 roku

2021-04-09  |  16:10

Grupa CI Games odnotowała w 2021 roku rekordowe wyniki finansowe. W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 106 mln zł, co daje blisko 130 proc. wzrost r/r. Od stycznia do grudnia 2021 Grupa zanotowała ponad 40 mln zł zysku operacyjnego, w porównaniu do 8,7 mln w 2020. Zysk netto przekroczył 38 mln zł i był 440 proc. wyższy niż osiągnięty w analogiczny okresie 2020. Stan gotówki na koncie Grupy na dzień 31 grudnia 2021 r. wyniósł 37,8 mln zł.

- 2021 rok był rekordowy dla CI Games, już trzeci rok z rzędu zanotowaliśmy wzrost przychodów i zysku netto przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnych marż EBITDA. Tak dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii opartej na czterech głównych filarach: serii Sniper Ghost Warrior, Lords of the Fallen, Projekcie Survive (nowy IP) oraz United Label, wydawcy gier niezależnych. Nie mam wątpliwości, że przed nami kolejne sukcesy, zarówno pod względem wyników finansowych, jak i realizowanych projektów – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

W 2021 roku Grupa CI Games wygenerowała przychody netto w wysokości 105,5 mln zł, (2020: 46,0 mln zł), w tym czasie EBITDA wyniosła 60,4 mln zł (2020: 27,8mln zł), a zysk netto 38,3 mln zł (2020: 7,1mln zł). Na koniec roku Grupa posiadała środki pieniężne netto w wysokości 37,8 mln zł ( 2020: 28,2 mln zł) i zerowe zadłużenie.

Głównym czynnikiem, który przełożył się na wyniki CI Games, była czerwcowa premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Projekt wygenerował ok. 61 proc. przychodów netto Grupy w 2021 roku. Dodatkowo, na rynek trafiły dwa nowe tytuły pod marką United Label, którego właścicielem jest CI Games. Mowa o Eldest Souls oraz Tails of Iron, które odpowiadały za 11 proc. przychodów Grupy netto. Sprzedaż gier z back catalogue wygenerowały pozostałe 28 proc. przychodów netto.

- Rok 2021 po raz kolejny dowiódł skuteczności naszej strategii. W perspektywie średnio- i długoterminowej planujemy dywersyfikację portfela naszych głównych gier poprzez każdy z czterech filarów. Będzie to kluczowe w dalszym rozwoju naszej grupy – dodaje Marek Tymiński.

Obecnie spółka CI Games opracowuje trzy duże gry, które są realizowane równolegle przez wewnętrzne studia i zewnętrznych partnerów, głównie w Europie, Największym projektem jest Lords of the Fallen 2, za które odpowiada studio Hexworks, Sniper Ghost Warrior Next przygotowane przez Underdog Studio oraz we współpracy z zewnętrznym studiem Batfields Projekt Survive.

Wraz z rozwojem działalności, Grupa CI Games konsekwentnie zwiększa zatrudnienie. Na początku 2021 roku spółka założyła również nowy ośrodek w Wielkiej Brytanii, który obecnie kieruje globalną działalnością marketingową, sprzedażową i rozwojową.

- Od 2 marca br. dołączył do nas David Broderick, który został członkiem Zarządu CI Games i objął funkcję Dyrektora Finansowego Grupy. Wcześnie, przez trzy lata, pełnił funkcję CFO na notowanym na AIM Keywords Studios, a przez ponad osiem lat pracował w największych europejskich tanich liniach lotniczych, Ryanair Holdings plc, jako Dyrektor Relacji Inwestorskich. To kolejne duże wzmocnienie dla naszego zespołu – dodaje Marek Tymiński.

Obecnie CI Games jest w procesie przeglądu opcji strategicznych Grupy. Zarząd CI Games rozważa możliwość wprowadzenia akcji spółki na kolejną giełdę – Rynek Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych, w marcu CI Games zawarła umowę z bankiem inwestycyjnym Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG London Branch (Berenberg).

- Jestem ogromnie podekscytowany perspektywą jaka stoi przed Grupą oraz jej planami na przyszłość. Dziękuję wszystkim naszym pracownikom, partnerom i współpracownikom za ich ciężką pracę. Dzięki doskonałemu zespołowi, interesującym IP i dobrej pozycji finansowej, CI Games dysponuje dziś ogromnym potencjałem do dalszych wzrostów. Zamierzamy ten potencjał wykorzystać – mówi Marek Tymiński.

 


CI Games:

CI Games to niezależny globalny deweloper i wydawca gier wideo ze biurami oraz studiami produkcyjnymi w Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji oraz w Stanach Zjednoczonych. Założona w 2002 r. spółka jest znana na świecie z serii Sniper Ghost Warrior (ponad 13 mln sprzedanych egzemplarzy) oraz Lords of the Fallen (10 milionów graczy na świecie). W 2018 r. CI Games powołało spółkę córkę - United Label, która skupia się na produkcji mniejszych, ale ambitnych gier, takich jak: Röki, Eldest Souls, czy Tailes of Iron.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.