Grupa Gaming Factory z rekordowym wynikiem operacyjnym
Grupa Gaming Factory SA, działająca w segmencie produkcji i wydawnictwa gier na PC i konsole, osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w 2020 roku. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł wobec 1,17 mln zł w 2019 roku. EBITDA, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych, stanowi 1,41 mln zł, co oznacza dziesięciokrotny wzrost r/r. W raportowanym okresie największe przełożenie na znaczący wzrost zysków z działalności operacyjnej Grupy miały wpływy ze sprzedaży gier na Nintendo Switch, i PC, a także pierwsze premiery na Xbox One. Premiery ważniejszych tytułów z autorskiego portfolio studia są zaplanowane na 2021 rok. Gaming Factory w marcu br. podjęło uchwałę w sprawie przyjęcia polityki dywidendowej, zgodnie z którą zarząd będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy za 2020 rok w wysokości od 30 do 75 proc. zysku netto, wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym.
- Rok 2020 był dla nas bardzo pracowity, co znajduje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach finansowych Grupy Gaming Factory. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,41 mln. zł wobec 0,12 mln zł w 2019 r. Jest to związane z większą liczbą gier dostępnych w sprzedaży oraz wpływami z nowych zleceń, pozyskanymi m.in. przez spółki zależne. W ubiegłym roku przełomowym momentem w historii spółki był debiut na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Środki pozyskane w ramach emisji akcji, która poprzedziła debiut, pozwoliły nam na zbudowanie solidnych fundamentów finansowych i organizacyjnych. To natomiast zaowocowało rozpoczęciem produkcji gier o większym potencjale sprzedażowym niż nasze dotychczasowe projekty – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory SA.
Konsekwentna realizacja strategii rozwoju Grupy obejmowała pracę nad autorskimi produkcjami i rozbudową wewnętrznego działu wydawniczego. Najważniejszym źródłem przychodu operacyjnego, który w 2020 roku przekroczył 2,86 mln zł, pozostają wpływy z dystrybucji gier na konsolę Nintendo Switch. Obecnie, w regularnej sprzedaży jest 39 gier i niemal dwa razy tyle produktów, w których przychodach partycypuje Black Rose Projects sp. z o.o., jeden z podmiotów wchodzący w skład Grupy Gaming Factory S.A.
W 2020 roku studio zaprezentowało kilka premier z własnego portfolio wydawniczego. Gracze mogli zagrać w Bug Academy (PC, Xbox, NS), Commander ’85 (PC, Xbox), Gallic Wars: Battle Simulator (STEAM), Bouncy Bob 2 (Xbox) oraz Pangeon (PC, Xbox, NS). Spółka podpisała również umowy na produkcję prawie 10 nowych tytułów na PC.
Zgodnie z przyjęta Polityką dywidendową zarząd zamierza przedłożyć Walnemu Zgromadzeniu propozycję wypłaty dywidendy w wysokości od 30 do 75 proc. zysku netto wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym spółki za 2020 rok.
- Naszym celem jest zrównoważony rozwój, oparty o wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier w wersjach na PC i konsole, wśród których do końca 2022 roku uwzględniliśmy około 30 produkcji własnych, które docelowo będą portowane również na konsole w ramach naszej Grupy kapitałowej. Stawiamy na tytuły o zróżnicowanej tematyce, skierowane do szerokiego grona odbiorów, m.in. symulatory, horrory, builder-y, FPS-y czy tycoon. – mówi Mateusz Adamkiewicz. – Priorytetem jest dla nas ukończenie aktualnie prowadzonych projektów. Każda kolejna wydana gra buduje społeczność wokół Gaming Factory i pozwala na wzmocnienie działań marketingowo-wydawniczych. Spodziewam się około 10 premier w tym roku, z czego 6-7 powinno nastąpić na przełomie II i III kwartału. Szczególnego potencjału sprzedażowego upatruję w tytułach We Are Legion: Rome oraz Dreamhouse: The Game i Dinos Reborn, które będą plasowane w wyższym niż nasze dotychczasowe produkty segmencie rynkowym – dodaje.
Wśród istotnych zdarzeń operacyjnych w Gaming Factory, które miały miejsce w 2020 roku, było przeprowadzenie publicznej oferty akcji, w ramach której studio pozyskało ponad 17 mln zł na dalszy rozwój. Środki te były zablokowane do momentu rejestracji emisji akcji serii E i zostały uwolnione po 29 grudnia 2020 roku, tj. po rejestracji podwyższenia jej kapitału zakładowego w KRS.
- Tempo prac nad niektórymi projektami zostało spowolnione przez przeciągający się proces rejestracji emisji akcji serii E w KRS. Niemiej jednak bieżące wpływy ze sprzedaży gier oraz zbycie części posiadanych aktywów finansowych, pozwoliły na wzmocnienie zespołów produkcyjnych i podpisanie kilku istotnych umów – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.
W 2021 roku Grupa planuje wydać pierwsze tytuły własne oraz pozyskane zewnętrzne licencje na konsolę PlayStation 4, a także gry przystosowane do technologii Virtual Reality. Pozostałe cele są zbieżne z dotychczas realizowaną strategią. Harmonogram na lata 2021-2022 zakłada około 30 premier.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.