Komunikaty PR

Grupa Maxcom podała wyniki finansowe za 2020 r.

2021-05-12  |  10:00
Biuro prasowe

Pomimo globalnego spowolnienia gospodarczego grupa Maxcom osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 129 942 tys. PLN. Wzrost wyników Maxcom to efekt m.in. rosnącego rynku e-commerce, większa sprzedaż produktów bezpośrednio do klientów oraz poszerzenia portfolio produktowego.

 

 

Grupa Kapitałowa Maxcom wypracowała w 2020 roku 3 470 tys. PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 24% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się do 6 157 tys. PLN.

Sprzedaż w Europie Zachodniej oraz krajach skandynawskich wzrosła o 28% w stosunku do roku 2019, natomiast w krajach Europy Środkowo-Wschodniej utrzymała na tym samym poziomie. Utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży w czasach pandemii Spółka zawdzięcza stałej dostępności towarów, pomimo zaburzeń łańcucha dostaw, z którym borykało się wiele przedsiębiorstw w 2020 roku.

Pomimo bezprecedensowych wyzwań i trudności związanych ze światową pandemią Covid-19, Grupa Maxcom zanotowała w 2020 roku satysfakcjonujący wzrost wyników finansowych – mówi Arkadiusz Wilusz, Prezes Zarządu Maxcom SA.

Podstawowe dane finansowe za 2020 r.

 

2019

2020

Dynamika

Przychody (w tys. PLN)

118 683

129 942

109,5%

Zysk operacyjny (w tys. PLN)

4 732

4 902

103,6%

EBITDA (w tys. PLN)

5 842

6 157

105,4%

Zysk netto (w tys. PLN)

2 801

3 470

123,9%

Z uwagi na bardzo dobrą sytuację finansową Grupy Kapitałowej, Zarząd Maxcom S.A. wystąpi z wnioskiem na Walnym Zgromadzeniu
o wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy, zgodnie z obowiązującą polityką dywidendową Grupy.

Jedną z kluczowych inwestycji w roku 2020 było założenie Maxcom Eco Energy Sp. z o.o. jako Spółki zależnej, która jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na odnawialne źródła energii. Jej głównym obszarem biznesowym są instalacje fotowoltaiczne oraz sprzedaż hurtowa komponentów urządzeń dedykowanych fotowoltaice.

- Fotowoltaika rozwija się w Polsce najszybciej ze wszystkich sektorów OZE. Stała się również wiodącym obszarem inwestycji w całej krajowej elektroenergetyce. Cieszę się, że Maxcom bierze czynny udział w tej zielonej transformacji – mówi Arkadiusz Wilusz.

Wzrost wyników w 2020 r. to efekt wprowadzenia nowych grup produktowych, rozwoju dotychczasowej gamy modelowej oraz realizowanej strategii opartej na digital marketingu i sprzedaży online, wpisującej się w aktualne trendy zakupowe.

W 2020 roku Maxcom S.A. – jednostka dominująca w Grupie Kapitałowej – wprowadziła do sprzedaży nowe produkty, które w większości występują pod markami własnymi. Między innymi są to: telefony dla seniorów z głośnikiem bezprzewodowym jako stacją ładującą, następca bestsellerowego modelu telefonu dla seniorów, nowe smartwatche z pulsoksymetrem, głośniki wodoodporne, nowoczesny smartfon wzmocniony, robot sprzątający z kamerą do wideo-monitoringu oraz gama lampek biurkowych.

Spółka Maxcom rozwinęła również strategiczną współpracę z marką Lenovo. W minionym roku dzięki współpracy z marką Rubbee do dystrybucji Grupy Kapitałowej Maxcom trafiły napędy elektryczne do rowerów. Pozwalają one na łatwą konwersję zwykłego jednośladu na rower o napędzie elektrycznym.

Z roku na rok oferta produktowa Grupy Maxcom staje się bogatsza i atrakcyjniejsza, a oferowane produkty odpowiadają potrzebom konsumentów w różnych grupach wiekowych, na  różnych segmentach rynku.

W marcu 2020, reagując na deficyty rynkowe maseczek ochronnych i apel Rządu RP o zaangażowanie przedsiębiorców
w walkę z COVID-19, Maxcom podjął natychmiastową decyzję o zleceniu produkcji i sprzedaży maseczek ochronnych. Szybka reakcja Spółki pozwoliła na dostarczenie klientom tego brakującego na rynku dobra. Maxcom S.A. wspierał również jednostki medyczne w walce z pandemią poprzez różnego rodzaju darowizny.

W roku 2020 Grupa Maxcom umocniła swoją pozycję na rynku i stworzyła solidne podstawy do dalszego rozwoju swojej działalności, w tym nowych jej obszarów, zgodnie z trendami rynkowymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.