Komunikaty PR

Grupa Pharmena z najlepszym przychodowo kwartałem od 5 lat

2021-11-26  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.22 MB )

Pharmena, notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, a także działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety, osiągnęła 46 proc. wzrost rdr. skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Tym samym przychody Grupy po dziewięciu miesiącach przekroczyły 10 mln zł (dokładnie 10,8 mln zł). W samym trzecim kwartale br. Pharmena wypracowała aż 4,0 mln zł skonsolidowanych przychodów. Historycznie był to zatem sprzedażowo najlepszy kwartał Grupy od 5 lat. Po trzech kwartałach Grupa Pharmena miała 9,7 mln zł sprzedaży na rynku polskim, co stanowi 89 proc. całej sprzedaży. Aż 83 proc. sprzedaży wpracował segment Hair Care - specjalistycznych linii dermokosmetycznych do włosów.

W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów drogeryjnych, w segmencie pielęgnacji włosów oraz w oparciu o trendy związane z naturą i dbałością o naszą planetę, w 2021 roku została wprowadzona na rynek nowa marka Favorite Nature. Zaowocowało to znaczącym wzrostem sprzedaży w tym segmencie. Natomiast w segmencie pielęgnacji twarzy powstała nowa marka Dermena Professional przekładając się na wzrost sprzedaży o 20 proc. kategorii Face Care w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. oraz marka Novaja posiadającą w ofercie przekrój produktów dedykowanych do wielu segmentów.

Grupa Pharmena kontynuuje dywersyfikację kanałów sprzedaży, sukcesywnie rozwijając dotychczasowe i nowe kanały dystrybucji oraz punkty sprzedaży dla nowych produktów i marek dedykowanych do różnych segmentów rynku. Wykorzystując dynamicznie rosnący trend sprzedaży internetowej, zintensyfikowano działania w kanale e-commerce w obszarze konsumenta poprzez użycie m.in. środków przekazu bezpośredniego.

- Podjęcie strategicznych decyzji pod koniec 2020 r. oraz uruchomienie nowej marki Favorite Nature przynoszą nam z kwartału na kwartał coraz większe przychody ze sprzedaży. Sprzedaż w raportowanym okresie jest lepsza nie tylko od trzeciego kwartału w 2020 r. ale również od analogicznego okresu w przedpandemicznym 2019 r.  Poziom sprzedaży w III kwartale br. jest najlepszy od 5 lat. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA. - Efektem naszych zintensyfikowanych działań był wzrost sprzedaży o 52 proc. kategorii Hair Care w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Pomimo rosnących trudności z dostępnością surowców oraz rosnącymi kosztami chcemy utrzymać wzrost przychodów również w kolejnych okresach.  - dodaje Konrad Palka.

W trzecim kwartale br. Grupa Pharmena wypracowała 4,0 mln zł przychodów ze sprzedaży. W analogicznych okresach 2020 r. i 2019 r. Grupa wypracowała odpowiednio 3,0 mln zł i 3,4 mln zł.

Grupa Pharmena identyfikuje dalszy wpływ pandemii COVID-19 na znaczący wzrost kosztów produkcji. Przekłada się to na konieczność zamawiania droższych opakowań oraz wzrostu kosztów wytworzenia (koszty pracy oraz energia). Po trzech kwartałach br. Grupa Pharmena miała 2,6 mln zł straty na działalności operacyjnej, wobec 3,3 mln zł straty operacyjnej po trzech kwartałach 2020 r. Strata netto Grupy wyniosła 3,1 mln zł, przy 3,5 mln zł straty netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

Cząsteczka 1-MNA skuteczną terapią przeciwko powikłaniom wynikającym z przejścia COVID-19

W lipcu br. niezależne badania naukowe potwierdziły pozytywny wpływ zastosowania cząsteczki
1-MNA u osób z powikłaniami powstałymi w następstwie przejścia koronawirusa SARS-CoV-2. W konsekwencji tego Grupa Pharmena, która posiada ochronę patentową na zastosowanie 1-MNA, zamierza uwzględnić wyniki najnowszych badań i rozszerzyć strategię sprzedaży produktów o zastosowanie związane z terapią postkovidową. Cząsteczka 1-MNA została zarejestrowana w Unii Europejskiej jako nowa żywność przez Grupę Pharmena.

Pharmena jest jedynym producentem suplementów diety pod marką Menavitin oraz dermokosmtyków pod marką Dermena i Allerco zawierających cząsteczkę 1-MNA.

Pod koniec czerwca br. Pharmena poinformowała, iż zakończone badania przedkliniczne potwierdziły przeciwzapalne i przeciwzwłóknieniowe działania cząsteczki 1-MNA. Innowacyjna, chroniona patentem cząsteczka Pharmeny zredukowała zwłóknienia płuc aż o 28 proc. w porównaniu do placebo. Jednocześnie potwierdzono, że działa ona efektywniej niż dwa leki referencyjne obecnie stosowane na rynku (tj. nintedanib (17 proc. redukcji) oraz fluticasone (14 proc.). Obecnie Pharmena skupia się na zaprezentowaniu wyników badań dla przemysłu farmaceutycznego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.