Komunikaty PR

Grupa Pharmena z najlepszym przychodowo kwartałem od 5 lat

2021-11-26  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.22 MB )

Pharmena, notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, a także działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety, osiągnęła 46 proc. wzrost rdr. skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Tym samym przychody Grupy po dziewięciu miesiącach przekroczyły 10 mln zł (dokładnie 10,8 mln zł). W samym trzecim kwartale br. Pharmena wypracowała aż 4,0 mln zł skonsolidowanych przychodów. Historycznie był to zatem sprzedażowo najlepszy kwartał Grupy od 5 lat. Po trzech kwartałach Grupa Pharmena miała 9,7 mln zł sprzedaży na rynku polskim, co stanowi 89 proc. całej sprzedaży. Aż 83 proc. sprzedaży wpracował segment Hair Care - specjalistycznych linii dermokosmetycznych do włosów.

W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów drogeryjnych, w segmencie pielęgnacji włosów oraz w oparciu o trendy związane z naturą i dbałością o naszą planetę, w 2021 roku została wprowadzona na rynek nowa marka Favorite Nature. Zaowocowało to znaczącym wzrostem sprzedaży w tym segmencie. Natomiast w segmencie pielęgnacji twarzy powstała nowa marka Dermena Professional przekładając się na wzrost sprzedaży o 20 proc. kategorii Face Care w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. oraz marka Novaja posiadającą w ofercie przekrój produktów dedykowanych do wielu segmentów.

Grupa Pharmena kontynuuje dywersyfikację kanałów sprzedaży, sukcesywnie rozwijając dotychczasowe i nowe kanały dystrybucji oraz punkty sprzedaży dla nowych produktów i marek dedykowanych do różnych segmentów rynku. Wykorzystując dynamicznie rosnący trend sprzedaży internetowej, zintensyfikowano działania w kanale e-commerce w obszarze konsumenta poprzez użycie m.in. środków przekazu bezpośredniego.

- Podjęcie strategicznych decyzji pod koniec 2020 r. oraz uruchomienie nowej marki Favorite Nature przynoszą nam z kwartału na kwartał coraz większe przychody ze sprzedaży. Sprzedaż w raportowanym okresie jest lepsza nie tylko od trzeciego kwartału w 2020 r. ale również od analogicznego okresu w przedpandemicznym 2019 r.  Poziom sprzedaży w III kwartale br. jest najlepszy od 5 lat. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA. - Efektem naszych zintensyfikowanych działań był wzrost sprzedaży o 52 proc. kategorii Hair Care w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Pomimo rosnących trudności z dostępnością surowców oraz rosnącymi kosztami chcemy utrzymać wzrost przychodów również w kolejnych okresach.  - dodaje Konrad Palka.

W trzecim kwartale br. Grupa Pharmena wypracowała 4,0 mln zł przychodów ze sprzedaży. W analogicznych okresach 2020 r. i 2019 r. Grupa wypracowała odpowiednio 3,0 mln zł i 3,4 mln zł.

Grupa Pharmena identyfikuje dalszy wpływ pandemii COVID-19 na znaczący wzrost kosztów produkcji. Przekłada się to na konieczność zamawiania droższych opakowań oraz wzrostu kosztów wytworzenia (koszty pracy oraz energia). Po trzech kwartałach br. Grupa Pharmena miała 2,6 mln zł straty na działalności operacyjnej, wobec 3,3 mln zł straty operacyjnej po trzech kwartałach 2020 r. Strata netto Grupy wyniosła 3,1 mln zł, przy 3,5 mln zł straty netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

Cząsteczka 1-MNA skuteczną terapią przeciwko powikłaniom wynikającym z przejścia COVID-19

W lipcu br. niezależne badania naukowe potwierdziły pozytywny wpływ zastosowania cząsteczki
1-MNA u osób z powikłaniami powstałymi w następstwie przejścia koronawirusa SARS-CoV-2. W konsekwencji tego Grupa Pharmena, która posiada ochronę patentową na zastosowanie 1-MNA, zamierza uwzględnić wyniki najnowszych badań i rozszerzyć strategię sprzedaży produktów o zastosowanie związane z terapią postkovidową. Cząsteczka 1-MNA została zarejestrowana w Unii Europejskiej jako nowa żywność przez Grupę Pharmena.

Pharmena jest jedynym producentem suplementów diety pod marką Menavitin oraz dermokosmtyków pod marką Dermena i Allerco zawierających cząsteczkę 1-MNA.

Pod koniec czerwca br. Pharmena poinformowała, iż zakończone badania przedkliniczne potwierdziły przeciwzapalne i przeciwzwłóknieniowe działania cząsteczki 1-MNA. Innowacyjna, chroniona patentem cząsteczka Pharmeny zredukowała zwłóknienia płuc aż o 28 proc. w porównaniu do placebo. Jednocześnie potwierdzono, że działa ona efektywniej niż dwa leki referencyjne obecnie stosowane na rynku (tj. nintedanib (17 proc. redukcji) oraz fluticasone (14 proc.). Obecnie Pharmena skupia się na zaprezentowaniu wyników badań dla przemysłu farmaceutycznego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.