Grupa PTWP znacząco poprawia wyniki finansowe po Q2 2021
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Grupa PTWP, do której należy spółka PTWP On-line, jeden z liderów wśród wydawców specjalistycznych serwisów internetowych, wypracowała w drugim kwartale br. 3,9 mln zł zysku brutto, wobec straty w analogicznym okresie 2020 roku, która wyniosła 1,9 mln zł. Od kwietnia do czerwca br. Grupa odnotowała 3,5 mln zł zysku netto. Narastająco, osiągnięty zysk brutto wyniósł 4 mln zł, po pierwszym półroczu 2020 Grupa miała 3,33 mln zł starty. PTWP wyraźnie zwiększyła swoje dochody dzięki koncentracji biznesu na portalach online, budowie platform e-commerce oraz wykorzystaniu nowych technologii także w działalności pozostałych spółek Grupy – np. w interaktywnych transmisjach i organizacji eventów w formie hybrydowej.
- Pierwsze półrocze było niezwykle dynamiczne w kontekście rozwoju naszej działalności. Bogatsi o pandemiczne doświadczenie podjęliśmy działania, które wpłynęły na wyraźną poprawę obecnych wyników finansowych oraz kolejnych, w dalszej perspektywie. W ich efekcie Grupa PTWP osiągnęła prawie 3,6 mln zł zysku netto, podczas gdy drugi kwartał 2020 roku zakończyliśmy z 2,1 mln zł straty. W okresie pandemii mocno postawiliśmy na biznes online, stworzenie nowych platform e-commerce oraz organizację eventów w formie hybrydowej. Nasze działania pozytywnie przełożyły się na dynamikę wzrostu przychodów w ostatnich miesiącach. Liczymy na równie dobrą drugą połowę 2021 roku - mówi Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki.
Grupa PTWP wydaje 20 internetowych serwisów tematycznych, które miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników. W jej strukturach znajdują się także podmioty działające w branży e-commerce, chodzi o platformy Property Stock i Giełda Rolna. Spółka Grupy jest także organizatorem eventów stacjonarnych, hybrydowych i online, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy.
- Serwisy internetowe Grupy PTWP mają za sobą bardzo dobry okres. Notujemy zarówno wzrost miesięcznej liczby unikalnych użytkowników – do 8 mln UU, jak i przychodów. Tak dobre statystyki naszych portali sprawiły, że podjęliśmy decyzję o zintensyfikowaniu działań w internecie, w obszarze online i digital. W najbliższym czasie głównie chcielibyśmy skupić się na rozwoju i wprowadzaniu nowych projektów online – dodaje Wojciech Kuśpik.
W Grupie PTWP zostanie przeprowadzony program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu zadecydują akcjonariusze na NWZA, które zaplanowane jest na 26 sierpnia br. Maksymalna wielkość programu to 4 proc. obecnego kapitału zakładowego. Akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r.
Dodatkowe informacje na temat wyników można znaleźć w prezentacji dostępnej w serwisie korporacyjnym grupy PTWP: www.ptwp.pl. Dodatkowo spółka informuje, że 17 sierpnia 2021 o godz. 11:30 odbędzie się webinar z Wojciechem Kuśpikiem – prezesem grupy PTWP i największym akcjonariuszem, podczas którego m.in. podsumuje wyniki z Q2 2021 oraz odpowie na zadane pytania. Bezpłatna rejestracja: https://zoom.us/webinar/register/WN_qzhTMdtKT3SruleD0NT-EA

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.