Komunikaty PR

Grupa Ultimate Games z 12,8 mln zł przychodów netto w H1 br.

2021-09-24  |  09:00
Biuro prasowe

 

Grupa Ultimate Games wypracowała 12,8 mln zł przychodów netto w pierwszej połowie 2021 r. To 70 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2020. Od stycznia do czerwca br. skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,3 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej prawie 4 mln zł. Spółka pracuje m.in. nad swoim największym pod względem budżetu projektem – Ultimate Hunting oraz sequelem popularnej gry Ultimate Fishing Simulator.

- Strategia Ultimate Games zakłada systematyczne zwiększanie przychodów i zysku netto. Wyniki r/r potwierdzają, że ten cel konsekwentnie realizujemy. Wypracowaliśmy za pierwsze półrocze 70 proc. skonsolidowanych przychodów netto więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Obecnie koncentrujemy się na droższych i większych grach, które mają przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki finansowe. Wydajemy i robimy też coraz większe i droższe wersje konsolowe. W 2021 roku planujemy łącznie ok. 100 premier. – mówi Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games.

W 2021 roku Ultimate Games wprowadziło do sprzedaży Castle Flipper na komputery, Train Station Renovation oraz Rover Mechanic Simulator w wersji na konsole. W najbliższym czasie planowane są premiery Farming Life, Bakery Simulator oraz Car Mechanic Simulator 18. Dodatkowo pod koniec roku spółka powinna opublikować darmowy prolog gry Priest Simulator.

Zespół Ultimate Games pracuje obecnie także nad Ultimate Hunting, której budżet wyniesie 3-5 mln, to najdroższa produkcja w Grupie Kapitałowej. Realistyczny symulator polowań, skierowany do fanów gier outdoor, adventure & hunting, zadebiutuje na PC, w trybie Early Access, w 2022 roku. Docelowo gra zostanie wydana na konsole oraz urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR).

Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4. W celu podniesienia jakości projektu, przed jego pełną premierą spółka rozważy przeniesienie Ultimate Hunting na silnik Unreal Engine 5.

Jedną z najważniejszych produkcji Ultimate Games jest także Ultimate Fishing Simulator 2.

- Naszym celem jest wyznaczenie nowych standardów, jeśli chodzi o symulatory wędkarskie. W UFS 2 szykujemy wiele różnych ulepszeń oraz całkiem nowych elementów. Sequel będzie znacznie lepszy graficznie od pierwszej części, dodatkowo wprowadzimy wiele nowych gatunków ryb, nowe systemy dynamicznej wody i SI ryb – dodaje Mateusz Zawadzki.

Ultimate Fishing Simulator to obecnie najwyżej oceniany symulator w swojej kategorii – odsetek pozytywnych recenzji na platformie Steam sięga prawie 90 proc. Na platformie Steam już teraz dostępne jest bezpłatne demo symulatora, w którym gracze mogą sprawdzić jedno z łowisk, amerykańskie Jackson National Park – Snake River. Jednocześnie trwają prace, których celem jest dostosowywanie pierwszej części UFS pod wymogi chińskiego rynku. Niedługo rozpocznie się certyfikacja tytułu. Szczegółowe informacje dotyczące daty premiery oraz ceny zostaną opublikowane w późniejszym terminie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.