Komunikaty PR

Grupa Ultimate Games z 12,8 mln zł przychodów netto w H1 br.

2021-09-24  |  09:00
Biuro prasowe

 

Grupa Ultimate Games wypracowała 12,8 mln zł przychodów netto w pierwszej połowie 2021 r. To 70 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2020. Od stycznia do czerwca br. skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,3 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej prawie 4 mln zł. Spółka pracuje m.in. nad swoim największym pod względem budżetu projektem – Ultimate Hunting oraz sequelem popularnej gry Ultimate Fishing Simulator.

- Strategia Ultimate Games zakłada systematyczne zwiększanie przychodów i zysku netto. Wyniki r/r potwierdzają, że ten cel konsekwentnie realizujemy. Wypracowaliśmy za pierwsze półrocze 70 proc. skonsolidowanych przychodów netto więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Obecnie koncentrujemy się na droższych i większych grach, które mają przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki finansowe. Wydajemy i robimy też coraz większe i droższe wersje konsolowe. W 2021 roku planujemy łącznie ok. 100 premier. – mówi Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games.

W 2021 roku Ultimate Games wprowadziło do sprzedaży Castle Flipper na komputery, Train Station Renovation oraz Rover Mechanic Simulator w wersji na konsole. W najbliższym czasie planowane są premiery Farming Life, Bakery Simulator oraz Car Mechanic Simulator 18. Dodatkowo pod koniec roku spółka powinna opublikować darmowy prolog gry Priest Simulator.

Zespół Ultimate Games pracuje obecnie także nad Ultimate Hunting, której budżet wyniesie 3-5 mln, to najdroższa produkcja w Grupie Kapitałowej. Realistyczny symulator polowań, skierowany do fanów gier outdoor, adventure & hunting, zadebiutuje na PC, w trybie Early Access, w 2022 roku. Docelowo gra zostanie wydana na konsole oraz urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR).

Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4. W celu podniesienia jakości projektu, przed jego pełną premierą spółka rozważy przeniesienie Ultimate Hunting na silnik Unreal Engine 5.

Jedną z najważniejszych produkcji Ultimate Games jest także Ultimate Fishing Simulator 2.

- Naszym celem jest wyznaczenie nowych standardów, jeśli chodzi o symulatory wędkarskie. W UFS 2 szykujemy wiele różnych ulepszeń oraz całkiem nowych elementów. Sequel będzie znacznie lepszy graficznie od pierwszej części, dodatkowo wprowadzimy wiele nowych gatunków ryb, nowe systemy dynamicznej wody i SI ryb – dodaje Mateusz Zawadzki.

Ultimate Fishing Simulator to obecnie najwyżej oceniany symulator w swojej kategorii – odsetek pozytywnych recenzji na platformie Steam sięga prawie 90 proc. Na platformie Steam już teraz dostępne jest bezpłatne demo symulatora, w którym gracze mogą sprawdzić jedno z łowisk, amerykańskie Jackson National Park – Snake River. Jednocześnie trwają prace, których celem jest dostosowywanie pierwszej części UFS pod wymogi chińskiego rynku. Niedługo rozpocznie się certyfikacja tytułu. Szczegółowe informacje dotyczące daty premiery oraz ceny zostaną opublikowane w późniejszym terminie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów

Polacy wciąż wolą posiadać mieszkanie lub dom na własność, niż wynajmować lokum. Wciąż jednak wielu z nich nie może sobie pozwolić na zakup mieszkania, a ubiegłoroczny program Bezpieczny Kredyt 2 proc. dodatkowo wywindował ceny nieruchomości. Mimo wybudowania w ostatniej dekadzie ponad miliona mieszkań popyt wciąż przewyższa podaż. W dodatku brakuje kompleksowych badań pokazujących rzeczywistą skalę niedoboru lokali mieszkalnych. Zdaniem Adama Czerniaka z Polityki Insight rozwiązanie problemów mieszkaniowych wymaga złożonych działań na różnych poziomach i kierowanych do różnych grup na rynku.

Infrastruktura

Polska nie może się uwolnić od węgla. Wszystko przez brak inwestycji w modernizację sieci elektroenergetycznych

W Polsce ponad połowa linii elektroenergetycznych jest starsza niż 30 lat, a spory odsetek ma już ponad pół wieku. To powoduje coraz większe utrudnienia w zakresie możliwości przyłączania odnawialnych źródeł energii – dane URE pokazują, że liczba odmów przyłączenia do sieci z każdym rokiem znacząco rośnie. Pogarszają się też parametry sieciowe, ale – jak wskazuje NIK – pomimo to modernizacja sieci wciąż postępuje zbyt wolno. Tymczasem bez zdecydowanych inwestycji w tę infrastrukturę rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsce nie przyspieszy i nie będzie mowy o uwolnieniu gospodarki od węgla.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.