Ignibit S.A. rozpoczyna ofertę publiczną akcji
Ignibit S.A., zajmujący się produkcją autorskich gier wideo oraz portowaniem projektów PC na VR rozpoczyna ofertę publiczną akcji serii E. Z pierwszej transzy, która skierowana jest do indywidualnie oznaczonych, większych inwestorów, Spółka chce pozyskać 1 mln zł. Celem kolejnej, której rozpoczęcie planowane jest 30 marca, jest kwota 0,5 mln zł. Druga transza oferty publicznej akcji kierowana jest do wszystkich zainteresowanych. Środki pozyskane z emisji akcji spółka przeznaczy na portowanie gier Agony i Bum Simulator na urządzenia VR, rozpoczęcie prac nad autorską produkcją, a także zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów oraz możliwości rozpoczęcia nowych projektów. Informacje o akcjach i warunkach ich nabycia są dostępne na platformie Crowdconnect.pl i stronie internetowej Spółki. W ramach drugiej linii biznesowej, Ignibit realizuje także strategiczne kontrakty komercyjne na zlecenie.
- Naszą główną działalnością jest produkcja i portowanie gier wideo na urządzenia dedykowane virtual reality. Z rozpoczętej dziś oferty publicznej akcji chcemy pozyskać łącznie 1,5 mln zł. Pozyskane środki z przeznaczymy na rozpoczęcie prac nas autorską produkcją oraz portowanie dwóch gier na zlecenie: Agony oraz Bum Simulator na urządzenia VR. Część kwoty posłuży także dostosowaniu wyprodukowanych VR modułów edukacyjnych do dalszej odsprzedaży oraz zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów oraz możliwości rozpoczęcia nowych gier – mówi Tomasz Gąsienica Szostak, członek zarządu Ignibit S.A.
Agony to gra z gatunku survival-horror, stworzona przez niezależny zespół Madmind Studio. Gracz wciela się w rolę nieszczęśnika, który z bliżej nieznanych powodów trafił do piekła. – Dzięki immersyjności wrażenia z gry będą zupełnie innej jakości w stosunku do wersji PC. Poprzez umieszczenie rozgrywki w środowisku VR gra stanie się jeszcze mroczniejsza, dynamiczniejsza i bardziej realistycznie wypełniająca przestrzeń wokół gracza. W naszej ocenie Agony w wersji VR dostarczy graczom sporo emocji i niespodzianek – dodaje Rafał Krawczyński, członek zarządu Ignibit S.A.
Spółka opracuje także VR-ową wersję gry Bum Simulator, która w humorystyczny sposób odtwarza losy bohatera żyjącego na ulicy. Rozgrywka koncentruje się na przetrwaniu, w czym pomaga bogaty wybór różnorodnych aktywności i misji.
Przyjmowanie zapisów na akcje w drugiej transzy oferty publicznej akcji rozpocznie się 30 marca. Warunki składania zapisów, wraz z dokumentem ofertowym są prezentowane na platformie CrowdConnect.pl oraz stronie spółki: https://www.ignibit.com/. Jednorazowy zapis na akcje w ramach drugiej transzy może wynieść maksymalnie 31,3 tys. zł.
Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC S.A. Do końca br. Ignibit planuje wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect.
Od 2020 roku akcjonariuszem Spółki jest notowana na głównym rynku GPW w Warszawie PlayWay S.A., jeden z czołowych producentów i wydawców gier komputerowych.
Do tej pory Ignibit tworzyła gry w technologii VR: Dream Coaster VR, Rift Coaster VR, Drone Hunter VR i ZerOKilled. Obecnie zespół pracuje nad dwoma tytułami. Pierwszy z nich to połączenie gatunków survival i symulator, którego scenariusz rozgrywa się w kosmosie. Drugi to strzelanka utrzymana w oryginalnej szacie graficznej.
W ramach drugiej linii biznesowej – Ignibit realizuje także strategiczne kontrakty komercyjne na zlecenie. W swoim dorobku ma liczne projekty realizowane m.in. dla międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych, farmaceutycznych czy zbrojeniowych. Firma współpracowała m.in. z VW, Saab Technologies, Mitsubishi, czy Cadillac.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.