Ignibit S.A. z sukcesem zakończyła ofertę publiczną akcji

Ignibit S.A. zajmująca się produkcją autorskich gier wideo, portowaniem projektów PC na VR oraz realizacją strategicznych kontraktów komercyjnych, z sukcesem zakończyła ofertę publiczną prowadzoną w związku z emisją akcji serii E. Spółka przyjęła od inwestorów zapisy na akcje w łącznej kwocie 1,5 mln zł. Środki przeznaczy na porty gier Agony i Bum Simulator na urządzenia VR, rozpoczęcie prac nad autorską produkcją, dostosowanie wyprodukowanych modułów edukacyjnych VR do dalszej odsprzedaży oraz zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów. Usługę oferowania akcji Ignibit wykonuje Dom Maklerski INC S.A. Jeszcze w tym roku Studio chce dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.
- Miło nam ogłosić, że przyjęliśmy zapisy na wszystkie oferowane akcje serii E. Właśnie zakończyliśmy ofertę publiczną akcji, z której pozyskamy od inwestorów kwotę 1,5 mln zł, dziękujemy za zaufanie. Tak jak deklarowaliśmy, środki przeznaczymy na rozpoczęcie prac nas autorską produkcją oraz portowanie do virtual reality dwóch gier na zlecenie: Agony i Bum Simulator. Wśród celów emisyjnych jest także dostosowanie wyprodukowanych modułów edukacyjnych VR do dalszej odsprzedaży oraz zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów – mówi Rafał Krawczyński, członek zarządu Ignibit S.A.
Agony to gra z gatunku survival-horror, stworzona przez niezależny zespół Madmind Studio. Gracz wciela się w rolę nieszczęśnika, który z bliżej nieznanych powodów trafił do piekła. Bum Simulator, w humorystyczny sposób odtwarza losy bohatera żyjącego na ulicy. Rozgrywka koncentruje się na przetrwaniu, w czym pomaga bogaty wybór różnorodnych aktywności i misji.
Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC S.A. Do końca br. Ignibit planuje wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect, przy wsparciu INC S.A. w roli autoryzowanego doradcy.
- Sukces kampanii crowdinvestingu Ignibit to kolejny dowód na wzrost popularności tej formy pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa oraz inwestowania wśród inwestorów. Crowdinvesting potwierdza mocną pozycję inwestorów indywidualnych na rynku kapitałowym. W tym roku liczymy na rekordową liczbę projektów prezentowanych na CrowdConnect.- komentuje Paweł Śliwiński, prezes zarządu Domu Maklerskiego INC S.A.
Długofalowy model biznesowy Ignibit zakłada portowanie gier na VR oraz produkcje autorskich tytułów. Spółka realizuje także strategiczne kontrakty komercyjne, współpracowała z międzynarodowymi koncernami motoryzacyjnymi, farmaceutycznymi, czy zbrojeniowymi, m.in. VW, Saab Technologies, Mitsubishi, czy Cadillac. Aktualnie Ignibit realizuje kompleksowy projekt VR dla uczelni wyższej, w ramach którego przygotuje sześć modułów edukacyjnych w technologii wirtualnej rzeczywistości.
W portfolio gier VR Spółki są m.in. Dream Coaster VR, Rift Coaster VR, Drone Hunter VR i ZerOKilled. Obecnie Ignibit pracuje nad dwoma tytułami – symulatorem z elementami survivalu w kosmosie oraz strzelanką utrzymaną w oryginalnej szacie graficznej. Studio planuje premierę jednej z gier w 2022 r.
Od 2020 roku akcjonariuszem Spółki jest notowana na głównym rynku GPW w Warszawie PlayWay S.A., jeden z czołowych producentów i wydawców gier komputerowych.
Do końca br. Ignibit chce wprowadzić akcje do obrotu na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.