Immersion stworzyło innowacyjną aplikację AR we współpracy z NASA
Już dziś finał jednej z najbardziej złożonych i przełomowych operacji NASA w historii. O godz. 20:15 polskiego czasu rozpocznie się transmisja poświęcona lądowaniu na Marsie łazika Perseverance. W to międzyplanetarne wydarzenie, które z zaciekawieniem obserwuje cały świat, zaangażowane jest polskie studio Immersion. Działająca globalnie firma z sektora VR/AR udostępniła autorską aplikację MISSION TO MARS AR dedykowaną misji.
- Jesteśmy dumni, że nasz projekt jest częścią tak wielkiego wydarzenia. Pomysł aplikacji powstał we wrześniu minionego roku, a efektem naszych wielomiesięcznych prac jest rozwiązanie, które pozwala nam wiernie zaprezentować wyzwania, jakie wiążą się z 9. edycją kosmicznej wyprawy na Marsa – mówi Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion. – W aplikacji wykorzystaliśmy najnowsze dostępne technologie z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki czemu pojazdy biorące udział w tej misji możemy zobaczyć gdzie tylko chcemy, np. w parku czy we własnym mieszkaniu – dodaje Piotr Baczyński.
Interaktywna eksploracja Marsa, symulacja poruszania się po jego powierzchni, moment startu amerykańskiego łazika Perseverance - młodszego brata przemierzającego planetę od sierpnia 2012 roku łazika Curiosity - a także lądowanie pojazdu na Czerwonej Planecie, to tylko wybrane możliwości jakie stwarza aplikacja MISSION TO MARS AR.
MISSION TO MARS AR można pobrać bezpłatnie w sklepach Apple App Store i Google Play. Każde z doświadczeń przedstawionych w aplikacji pokazuje inny element misji – od startu, poprzez lądowanie, aż po wizję przyszłej kolonizacji Marsa. Projekt, który ma na celu pobudzić ludzką wyobraźnię, łączy w sobie elementy aplikacji edukacyjnej, gry oraz interaktywnej prezentacji.
Łazik Perseverance wystartował na Marsa w lipcu ub. roku. Celem jego lotu jest eksploracja geologicznego zróżnicowania Czerwonej Planety, poszukiwanie oznak dawnego życia marsjańskiego oraz zebranie próbek skał i składu powierzchni Marsa. Finał kosmicznej podróży zaplanowany jest dziś na godzinę 21:30 czasu polskiego. Transmisja rozpocznie się o godzinie 20:15. Emisja materiału odbędzie się na kanale The NASA tv.
MISSION TO MARS AR to drugi ,,kosmiczny’’ projekt, autorstwa Immersion VR. Poprzedni o nazwie APOLLO' S MOON SHOT to aplikacja mobilna, która prezentuje wszystkie etapy misji księżycowej. Projekt spotkał się ze światowym uznaniem i był nominowany między innymi do nagród EMMY, Webby czy SXSW.
– Przy obu projektach, naszym klientem jest Smithsonian Channel, NASA natomiast wspiera nas pod kątem merytorycznym i dostarcza niezbędne materiały potrzebne do wiernego odwzorowania wszelkich elementów składających się na misję. Sama współpraca jest zaś efektem wieloletniego budowania renomy w Stanach Zjednoczonych – mówi Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion VR.
Aplikacja autorstwa Immersion VR jest także częścią projektu związanego z filmem dokumentalnym MAKING TRACKS ON MARS, którego premiera telewizyjna odbyła się 14 lutego na Smithsonian Channel.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.