Iron VR w br. przeniesie Lust for Darkness do wirtualnej rzeczywistości
Iron VR, spółka zależna notowanego na NewConnect Carbon Studio, zrealizuje projekt tytułu Lust for Darkness w wersji dedykowanej wirtualnej rzeczywistości. Wydawcą i producentem standardowej wersji erotycznego horroru psychologicznego, inspirowanego dziełami Lovecraft’ a, jest spółka Movie Games. Premiera tytułu w wersji na PC VR planowana jest jeszcze w tym roku. 30 marca na rynek trafił pierwszy autorski tytuł Iron VR o nazwie Holy Chick! Spółka do końca br. planuje debiut na rynku NewConnect.
- Lust for Darkness to popularny tytuł, dostępny do tej pory na PC, który odniósł znaczący sukces i został wysoko oceniony przez krytyków. Przeniesienie gry do wirtualnej rzeczywistości to dla nas duże wyzwanie. Aktualnie prowadzimy zaawansowane działania w zakresie technicznego dostosowania gry do wymagań wirtualnej rzeczywistości. Mamy nadzieję, że efekty finalne naszej pracy zostaną dobrze odebrane i produkcja zyska nową rzeszę fanów – mówi Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR. – Lust for Darkness wyróżnia się wyjątkową oprawą wizualną, inspirowaną dziełami wybitnych artystów: Lovecrafta, Gigera i Zdzisława Beksińskiego. Uzupełnieniem dla obrazu jest oryginalna kompozycja dźwiękowa Draco Nared – dodaje Karolina Koszuta.
Fabuła Lust for Darkness toczy się w wiktoriańskiej rezydencji Yelvertonów. Podczas rozgrywki, gracz zmierzy się ze światem pokus, w którym erotyzm przeplata się z okultyzmem. Do jego zadań należeć będzie odkrycie tajemnic obiektu i Lusst’ghaa.
Premiera gry w wersj na PC VR planowana jest jeszcze w tym roku. Producentem i wydawcą gry na PC jest notowane na NewConnect studio Movie Games.
30 marca br. - w trybie Early Access - na PC VR trafiła pierwsza autorska produkcja Iron VR o nazwie Holy Chick!. Cena pojedynczej gry wynosi 2,99 USD. Spółka planuje wydać pełną wersję tytułu po zapoznaniu się z oczekiwaniami społeczności graczy.
- Holy Chick! to propozycja dla wszystkich miłośników łamigłówek i zagadek. Gracz wkracza do post-apokaliptycznego świata, który zamieszkują monstrualne kurczaki. Prawidłowe rozwiązanie zadań umożliwi mu przejście do kolejnego etapu rozgrywki, której celem jest podróż na Księżyc. W projekcie przewidziane jest otwarte zakończenie z fabularną zapowiedzią możliwości kolejnej części gry/sequela. – komentuje Karolina Koszuta. – Dostosowanie tytułów do wirtualnej rzeczywistości to odpowiedź na rozwój świata nowych technologii, który zyskuje coraz więcej zwolenników. Rozgrywka w takiej formie to jeszcze więcej realnych emocji i dobrej zabawy – dodaje.
Środki na produkcję gry pochodzą z zakończonej w grudniu ub. roku kampanii crowdinvestingowej, w ramach której Iron VR pozyskało od inwestorów łącznie 2,5 mln zł.
Iron VR pracuje również nad drugą produkcją od Movie Games typu symulator z elementami survivalowymi – Alaskan Truck Simulator. Wkrótce spółki podadzą więcej szczegółów na temat projektu.
Strategia Iron VR zakłada tworzenie mniejszych gier na własnych IP, dzięki czemu studio zachowuje elastyczność w dynamicznym świecie wirtualnej technologii. Spółka chce tworzyć kilka projektów rocznie, o budżecie ok. 100-300 tys. zł na pojedynczy tytuł. Jeszcze w tym roku Iron VR planuje dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.