Kosmiczny klimat napędza przychody Pyramid Games
Pyramid Games, notowany na NewConnect, producent gier komputerowych z Grupy PlayWay w pierwszym kwartale 2021 r. osiągnął około 0,64 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co daje wzrost o 111 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. Spółka odnotowała również rosnące zainteresowanie graczy tytułami, nad którymi pracuje – wishlista najbardziej wyczekiwanych gier z portfolio studia kształtuje się na poziomie około 400 tys. zapisów na platformie Steam. Na wyniki finansowe spółki w raportowanym okresie miały wpływ sprzedaż gry Rover Mechanic Simulator oraz dodatku do niej - RMS: Perseverance DLC. Dodatkowo producent otrzymał część wynagrodzenia w związku z realizacją umowy na produkcję komputerowej wersji gry Car Mechanic Manager.
– Wyniki finansowe wypracowane od stycznia do marca br. pokazują, że gry, które stworzyliśmy, cieszą się zainteresowaniem. Przychody netto ze sprzedaży w minionym kwartale wyniosły 0,64 mln zł, z czego kwota ze sprzedaży produktów stanowi 0,21 mln zł. W tym czasie prowadziliśmy prace nad realizacją 10 gier, które finansujemy z własnych środków. Ponad połowa tytułów uwzględnionych w harmonogramie premier powinna trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Mamy nadzieję, że nakłady inwestycyjne, przeznaczone na rozwój tych projektów, w dłuższej perspektywie przyniosą zadowalające rezultaty finansowe wynikające ze sprzedaży gier – mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.
W raportowanym okresie br. Pyramid Games kontynuowało rozwój składu osobowego, prowadząc jednocześnie akademię dla młodych twórców gier (Pyramid Games Academy), której najlepsi uczestnicy zasilili szeregi studia. Spółka zawarła również umowy uczestnictwa w Programie Motywacyjnym z pracownikami. Na ich podstawie otrzymają oni prawo do objęcia akcji, które zostaną wyemitowane po spełnieniu warunków Programu. Przyznanie akcji w ramach poszczególnych celów oraz transz nastąpi w 2023 roku, a więc po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego spółki za rok obrotowy 2022. Każdy z uczestników złożył stosowne oświadczenia o zobowiązaniu do niezbywania akcji objętych w ramach Programu.
Obecnie Pyramid Games jest w zaawansowanej fazie prac nad swoim najważniejszym tytułem Occupy Mars: The Game, w której gracz wciela się w astronautę budującego kolonię na Marsie. Liczba oczekujących na premierę to blisko 180 tys. osób. Udostępniony w drugiej połowie ub. roku prolog pobrano ponad 260 tys. razy. – Nasz flagowy tytuł cieszy się sporym zainteresowaniem. Przy tworzeniu gry konsultujemy się z uczestnikami projektu HI-SEAS, szkoleniowej stacji marsjańskiej z siedzibą na Hawajach, współpracujemy też z The Mars Society. Systematycznie publikujemy kolejne odcinki mini-serialu o grze i środowisku marsjańskim na kanale Pyramid Games w serwisie YouTube, w ramach serii TightBeam która opowiada o realiach przetrwania na czerwonej planecie. Jest to część kampanii marketingowej kierowanej bezpośrednio do graczy – mówi Jacek Wyszyński.
Z końcem maja na platformie Steam odbędzie się premiera komputerowej wersji gry Castle Flipper. Inne gry, które w najbliższych miesiącach trafią do sprzedaży to Farming Life (symulator właściciela farmy), ZooKeeper (symulator właściciela zoo) oraz Dinosaur Fossil Hunter.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.