Komunikaty PR

Kosmiczny klimat napędza przychody Pyramid Games

2021-05-14  |  08:00
Biuro prasowe

 

Pyramid Games, notowany na NewConnect, producent gier komputerowych z Grupy PlayWay w pierwszym kwartale 2021 r. osiągnął około 0,64 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co daje wzrost o 111 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. Spółka odnotowała również rosnące zainteresowanie graczy tytułami, nad którymi pracuje – wishlista najbardziej wyczekiwanych gier z portfolio studia kształtuje się na poziomie około 400 tys. zapisów na platformie Steam. Na wyniki finansowe spółki w raportowanym okresie miały wpływ sprzedaż gry Rover Mechanic Simulator oraz dodatku do niej - RMS: Perseverance DLC. Dodatkowo producent otrzymał część wynagrodzenia w związku z realizacją umowy na produkcję komputerowej wersji gry Car Mechanic Manager.

– Wyniki finansowe wypracowane od stycznia do marca br. pokazują, że gry, które stworzyliśmy, cieszą się zainteresowaniem. Przychody netto ze sprzedaży w minionym kwartale wyniosły 0,64 mln zł, z czego kwota ze sprzedaży produktów stanowi 0,21 mln zł. W tym czasie prowadziliśmy prace nad realizacją 10 gier, które finansujemy z własnych środków. Ponad połowa tytułów uwzględnionych w harmonogramie premier powinna trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Mamy nadzieję, że nakłady inwestycyjne, przeznaczone na rozwój tych projektów, w dłuższej perspektywie przyniosą zadowalające rezultaty finansowe wynikające ze sprzedaży gier – mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.

W raportowanym okresie br. Pyramid Games kontynuowało rozwój składu osobowego, prowadząc jednocześnie akademię dla młodych twórców gier (Pyramid Games Academy), której najlepsi uczestnicy zasilili szeregi studia. Spółka zawarła również umowy uczestnictwa w Programie Motywacyjnym z pracownikami. Na ich podstawie otrzymają oni prawo do objęcia akcji, które zostaną wyemitowane po spełnieniu warunków Programu. Przyznanie akcji w ramach poszczególnych celów oraz transz nastąpi w 2023 roku, a więc po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego spółki za rok obrotowy 2022. Każdy z uczestników złożył stosowne oświadczenia o zobowiązaniu do niezbywania akcji objętych w ramach Programu.

Obecnie Pyramid Games jest w zaawansowanej fazie prac nad swoim najważniejszym tytułem Occupy Mars: The Game, w której gracz wciela się w astronautę budującego kolonię na Marsie. Liczba oczekujących na premierę to blisko 180 tys. osób. Udostępniony w drugiej połowie ub. roku prolog pobrano ponad 260 tys. razy. – Nasz flagowy tytuł cieszy się sporym zainteresowaniem. Przy tworzeniu gry konsultujemy się z uczestnikami projektu HI-SEAS, szkoleniowej stacji marsjańskiej z siedzibą na Hawajach, współpracujemy też z The Mars Society. Systematycznie publikujemy kolejne odcinki mini-serialu o grze i środowisku marsjańskim na kanale Pyramid Games w serwisie YouTube, w ramach serii TightBeam która opowiada o realiach przetrwania na czerwonej planecie. Jest to część kampanii marketingowej kierowanej bezpośrednio do graczy – mówi Jacek Wyszyński.

Z końcem maja na platformie Steam odbędzie się premiera komputerowej wersji gry Castle Flipper. Inne gry, które w najbliższych miesiącach trafią do sprzedaży to Farming Life (symulator właściciela farmy), ZooKeeper (symulator właściciela zoo) oraz Dinosaur Fossil Hunter.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.