Labocanna podsumowuje realizację strategii w III kwartale
Labocanna, notowana na NewConnect spółka z branży konopnej, podsumowuje realizację strategii w III kwartale br. oraz wydarzenia po zakończeniu raportowanego kwartału. Dzięki przeprowadzonej emisji akcji serii D, spółka pozyskała 9,5 mln zł na realizację strategii rozwoju. Jednocześnie suma bilansowa na koniec trzeciego kwartału br. wzrosła o ponad 940 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. W ostatnim kwartale Labocanna zawarła umowę inwestycyjną z Medican Campus Sp. z o.o. oraz umowę objęcia akcji Centrum Medycyny Konopnej S.A. W ostatnich dniach sfinalizowana została także transakcja nabycia nieruchomości w Koszalinie, która służyć ma realizacji zapowiedzianych wcześniej planów własnej uprawy medycznej marihuany.
- Ostatni kwartał był dla nas bardzo intensywnym okresem. Podjęliśmy kilka rozmów o zaangażowaniu kapitałowym i strategicznym w podmioty z branży konopnej, z sukcesem zakończyliśmy też proces emisji akcji. Głównym celem były działania prowadzące do realizacji zapowiedzianej wcześniej strategii rozwoju. Pod koniec października udało nam się sfinalizować formalności związane z nabyciem nieruchomości w Koszalinie. Dzięki tej transakcji, do czasu zmiany przeznaczenia nieruchomości, Labocanna może liczyć na stały dochód w postaci opłat z wynajmu oraz dzierżawy tej powierzchni – komentuje Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A.
Nieruchomość, na którą składają się położone w Koszalinie grunt i umiejscowiony na nim obiekt handlowo-magazynowy, docelowo posłużyć ma rozpoczęciu uprawy własnej marihuany medycznej. Na ten moment jednak, spółka ograniczona jest legislacyjnie, gdyż obowiązujące przepisy nie pozwalają na rozpoczęcie tego typu działalności. Do momentu wypracowania w Polsce nowych ram prawnych, które pozwolą na działalność związaną z uprawą, Labocanna wykorzysta obiekt w celach komercyjnych, co pozwoli na stały przychód z wynajmu oraz dzierżawy. ‘Polska ustawa konopna’ procedowana jest aktualnie w Sejmie.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, głównym celem strategicznym Labocanna jest zbudowanie ekologicznego hubu, który będzie się składał z firm koncentrujących swoją działalność na wielu segmentach rynku konopnego. W związku z tym, spółka już w marcu 2021 r. zawarła umowę inwestycyjną z Medican Campus, którą sfinalizowała 3 września 2021 r. obejmując 20 proc. udziałów w spółce. Kolejnym krokiem było zawarcie 28 lipca 2021 r. umowy objęcia akcji w spółce Centrum Medycyny Konopnej. Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w tej spółce Labocanna będzie posiadała 2,17 proc.
Ostatnim, a jednocześnie kluczowym elementem nowej strategii, było przeprowadzenie emisji akcji serii D. W efekcie, spółka pozyskała niemal 9,5 mln zł, co doprowadziło do podwyższenia kapitału akcyjnego do kwoty 2.119.716,00 zł. Akcje serii D będą przedmiotem wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie obrotu.
- Na wyniki finansowe Labocanna za trzeci kwartał miało wpływ kilka głównych czynników. Przede wszystkim, dokonaliśmy zapłaty za udziały Medican Campus oraz akcje CMK. Poza tym, ponieśliśmy istotne koszty związane z przeprowadzeniem emisji. We wrześniu udało nam się także spłacić pożyczkę zaciągniętą od jednego z akcjonariuszy. Działania zmierzające do realizacji nowej strategii idą w moim przekonaniu zgodnie z przewidywaniami. Znacznie wzrosła pozycja bilansowa spółki, a zgromadzone środki są zabezpieczeniem planów rozwoju spółki – dodaje Staroń.
W dniach 13-14 października br. reprezentanci Labocanna uczestniczyli w międzynarodowych targach White Label Expo organizowanych we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. W trakcie wydarzenia, przedstawiciele spółki zweryfikowali ofertę handlową producentów wyrobów z konopi, a z dwoma podmiotami podjęte zostały rozmowy na temat współpracy operacyjnej (produktowej) i kapitałowej.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.