Live Motion Games na ostatniej prostej przed debiutem na NewConnect
Live Motion Games – warszawski producent gier wideo – liczy na debiut na NewConnect jeszcze w maju. W kwietniu br. spółka złożyła Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie GPW finalizuje rozpatrywanie wniosku. Studio osiągnęło wynik 0,27 mln zł zysku netto w Q1 br. W marcu tego roku Live Motion Games S.A. przeprowadziło publiczną ofertę akcji, w ramach której spółka pozyskała 4 mln zł i dokonała przydziału wszystkich oferowanych akcji. Wartość złożonych zapisów wyniosła blisko 5,9 mln zł.
- Cieszymy się, że procedurę i formalności związane z planowanym debiutem na NewConnect zrealizowaliśmy tak sprawnie. Przyszedł czas na realizację wielokrotnie zapowiadanego scenariusza rozwoju spółki. Debiut na giełdzie jest jednym z przyjętych przez nas celów na drodze rozwoju firmy. Myślę, że nasze dotychczasowe doświadczenie, projekty oraz droga jaką pokonała spółka zyskają uwagę Inwestorów – mówi Michał Kaczmarek, prezes zarządu Live Motion Games S.A. – Liczymy, że dołączenie do grona spółek publicznych nastąpi jeszcze w maju, aktualnie Giełda Papierów Wartościowych finalizuje rozpatrywanie wniosku. Wkrótce przekażemy więcej informacji – dodaje Michał Kaczmarek.
W procesie wspiera spółkę Blue Oak Advisory.
Spółka osiągnęła wynik 0,27 mln zł zysku netto w Q1 br. W marcu br. Live Motion Games przeprowadziło publiczną ofertę akcji. Spółka pozyskała od Inwestorów 4 mln zł, które przeznaczy na produkcję i marketing nowych gier. W ramach oferty sprzedawana była także część akcji istniejących. Funkcję firmy inwestycyjnej pośredniczącej w Ofercie pełnił Dom Maklerski BDM.
Obecnie Live Motion Games S.A. pracuje nad kolejnymi projektami, m.in. Builder Simulator i Chernobyl Liquidators.
- Builder Simulator to rozgrywka, w ramach której gracz może samodzielnie zbudować własny dom, cegła po cegle. Tytuł cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczestników zimowego festiwalu dem na platformie Steam. Gra osiągnęła najwyższe wyniki w kategorii symulatorów i została pobrana przez blisko 90 000 osób. Obecnie grę dodało do listy życzeń ponad 130 000 użytkowników. Liczymy, że pełna wersja gry również odniesie sukces i osiągnie wysokie wyniki sprzedaży – mówi Kamil Judasz, Head of Community w Live Motion Games S.A.
– Obecnie jesteśmy na zaawansowanym etapie prac nad naszym drugim tytułem Chernobyl Liquidators. Akcja gry z gatunku survival-symulator toczy się w Czarnobylu. Gracz wcieli się w rolę Likwidatorów Czarnobyla, wojskowych i personelu cywilnego, który został powołany do walki z konsekwencjami katastrofy jądrowej w 1986 roku. Bardzo dużą uwagę skupiamy na stronie wizualnej rozgrywki, aby jak najdokładniej oddać przestrzeń opuszczonego miasta, które budzi tak duże zainteresowanie wśród społeczności. Postawimy gracza, przed trudnymi wyborami moralnymi oraz zadaniami - od wyganiania ludzi z ich domów po zabijanie niewinnych zwierząt. Jestem przekonany, że demo Chernobyl Liquidators na czerwcowym festiwalu osiągnie jeszcze lepsze wyniki niż Builder Simulator w lutym – dodaje Paweł Lipiec, Head of PR & Marketing Live Motion Games S.A.
Live Motion Games S.A. z początkiem maja poinformowało o zakończeniu playtestów Chernobyl Liquidators. Symulator przetrwania osadzony po wybuchu w elektrowni jądrowej na Ukrainie został bardzo dobrze odebrany przez graczy. Demo tytułu zostanie zaprezentowane podczas Festiwalu Steam w czerwcu br. - Wierzymy w model produkcji gier oparty na szczerej komunikacji z graczami. Ich opinie o powstającym produkcie są dla nas najważniejsze, dlatego wykorzystujemy takie okazje jak Festiwale Steam do weryfikacji naszych pomysłów – dodaje Michał Kaczmarek.
Najlepiej sprzedającym się tytułem z portfolio spółki jest Train Station Renovation. Zadaniem gracza w ramach rozgrywki jest m.in. renowacja i odbudowywanie opuszczonych stacji kolejowych. Grę w wersji Early Access, w ciągu pierwszej doby od umieszczenia na platformie Steam, nabyło 20 tys. użytkowników. Obecnie spółka pracuje nad DLC do projektu - Train Station Renovation GERMANY. Do tej pory spółka odnotowała sprzedaż gry na poziomie ponad 65 tys. egz.
- DLC dla tego tytułu to również ukłon w stronę społeczności jaka zbudowała się wokół tego tytułu. Gracze mieszkający za naszą zachodnią granicą stanowią 19% odbiorców i jest to najliczniejsza nieanglojęzyczna grupa odbiorców tego tytułu - mówi Marcin Bednarski, CTO w Live Motion Games S.A.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.