Marcin Janiszewski nowym prezesem Sylen Studio
Niezależne studio gamedevowe Sylen Studio, specjalizujące się w produkcji gier
z gatunku RPG ma nowego prezesa. Stanowisko objął Marcin Janiszewski, wcześniej związany między innymi z CD Projekt RED. Ze zmianą prezesa związane jest również przyjęcie nowej strategii rozwoju – spółka zapowiada między innymi koncentrację działań związanych z wydaniem gier z uniwersum książki z gatunku fantasy Michała Gołkowskiego – „Komornik”.
Marcin Janiszewski z branżą gamedevową związany jest od 2006 roku. Wtedy to rozpoczął współpracę z CD Projekt RED, gdzie jako Game Designer a następnie Senior Game Designer pracował nad grami z serii Wiedźmin oraz wczesnym konceptem gry Cyberpunk 2077. Pracował również w Lionhead Studios gdzie miał istotny wpływ na produkcję gry Fable 3. Przed objęciem stanowiska prezesa w Sylen Studio był zatrudniony Flying Wild Hog jako Lead Designer.
- Bardzo się cieszę, że mogłem dołączyć do zespołu Sylen Studio. Przed nami wiele wyzwań zwianych z nową, ambitną strategia rozwoju. Głównym celem jest intensyfikacja prac nad grą na podstawie powieści fantasy „Komornik”. Pojawienie się zapowiedzi projektu w domenie publicznej, wzbudziło duże zainteresowanie oraz bardzo pozytywny odzew ze strony fanów Michała Gołkowskiego. Liczymy, że projekt odniesie spektakularny sukces na rynku gier RPG – komentuje Marcin Janiszewski, prezes spółki Sylen Studio.
Nowa strategia zakłada zawieszenie prac nad grą Dream of Gods i maksymalną koncentrację prac nad grą z uniwersum książek Michała Gołkowskiego „Komornik". Bestesellerowa trylogia dark fantasy bezpośrednio nawiązuje do biblijnej Apokalipsy i posiada grono wiernych czytelników wśród miłośników tego gatunku, do dziś odbijając się szerokim echem w świecie polskiej fantastyki. Umowa z pisarzem dotyczy stworzenia gier w oparciu o jego twórczość, pozwalając też autorowi na bezpośredni udział we współtworzeniu fabuły produkcji Sylen Studio; premiera gry planowana jest na 2023 rok.
W najbliższym czasie rozpocznie się seria rozmów z podmiotami trzecimi w zakresie dalszych losów Dream of Gods. Sylen Studio zapowiada też ogłoszenie już zaawansowanego w pracach projektu, którego premiera jest planowana jeszcze na koniec bieżącego roku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.