Movie Games oraz CherryPick Games planują połączyć siły
Movie Games SA, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, oraz CherryPick Games, uznany polski producent gier mobilnych, podpisały list intencyjny. Oba podmioty zamierzają rozpocząć współpracę, w ramach której CherryPick Games połączy się z jedną ze spółek z Rodziny MG. Dzięki połączeniu CherryPick Games uzyska możliwość szybszego rozwoju działalności w gamedevie, a Spółka z rodziny MG pozyska doświadczone zespoły developerskie. Movie Games jednocześnie dalej poszukuje innych tego typu podmiotów z branży gamingowej zainteresowanych dołączeniem do Rodziny MG kontynuując konsolidację rynku.
Po podpisaniu listu intencyjnego obie Spółki rozpoczną wzajemną analizę potencjalnych obszarów współpracy w ramach połączenia. Jednocześnie będą prowadzone negocjacje dot. ustalenia warunków umowy inwestycyjnej dotyczące procesu połączenia oraz uzgodnienia treści wszystkich niezbędnych dokumentów.
- List intencyjny pozwala nam rozpocząć oficjalne rozmowy. CherryPick Games to bardzo uznany producent gier mobilnych posiadający zespoły o wieloletnim doświadczenie. W portfolio spółki można znaleźć takie gry jak chociażby uznany My Hospital. Połączenie z jedna ze spółek z Rodziny Movie Games będzie dla niej „nowym otwarciem”, korzystnym dla wszystkich. Nasza spółka otrzyma możliwość debiutu na małej giełdzie z możliwością przejścia na duży parkiet, a także zespoły doświadczonych developerów. CherryPick natomiast uzyska możliwość szybszego rozwoju działalności w branży gamedev przy nowych, ciekawych IP naszej spółki zależnej - mówi Mateusz Wcześniak, założyciel i CEO Movie Games.
Cherrypick Games zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej, z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszelkie wiodące platformy. Zespół łączy w sobie pasję do gier i jednolitą wizję tworzenia najwyższej jakości produktów, co pozwala realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Największa produkcja – My Hospital, szturmem zdobyła światowe rynki i od premiery pod koniec stycznia 2017 roku zdobyła 7,7 mln użytkowników. Sumarycznie tytuły Cherrypick Games zostały pobrane ponad 20 milionów razy.
- Celem rozpoczęcia przez Cherrypick Games przeglądu opcji strategicznych jest wybór najlepszego sposobu realizacji długoterminowej strategii spółki. Jesteśmy na etapie rozmów z kilkoma partnerami, ostateczne decyzje zapadną po analizie wszystkich opcji. Cieszymy się, że bardzo szybko udało nam się rozpocząć rozmowy z notowaną na NewConnect spółką Movie Games. Sprawdzamy jakie są możliwości ewentualnego połączenia z jedną ze spółek z jej grupy kapitałowej. Podejmując ostateczne decyzje weźmiemy pod uwagę interes Cherrypick Games i naszych akcjonariuszy. Prowadzone negocjacje w żaden sposób nie wpływają również na trwające obecnie prace nad czterema własnymi produkcjami - mówi Martin Kwaśnica, Prezes CherryPick Games.
Negocjacje z CherryPick Games są kontynuacją procesu konsolidacji rynku gamedev w Polsce, do którego Movie Games przymierza się od dłuższego czasu. Zamiarem Spółki jest poszerzanie Rodziny Movie Games również o podmioty zewnętrzne posiadające ciekawe IP o dużym potencjale sprzedażowym, planujące w dłuższej perspektywie debiut na warszawskiej giełdzie. Spółka prowadzi obecnie rozmowy z Evor Games, z którą podpisał w czerwcu br. list intencyjny. Movie Games przymierza się również do dalszych działań konsolidacyjnych.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.