Komunikaty PR

Movie Games podsumowuje I półrocze 2021 roku Zysk netto rośnie aż o 64 proc. r/r

2021-08-17  |  10:20
Biuro prasowe

Movie Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, podsumował I półrocze 2021 roku. Spółka osiągnęła ponad 5,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz zysk netto na poziomie ponad 6,6 mln zł. Jest to wynik wyższy od analogicznego okresu w 2020 roku aż o prawie 64 porcent. Za wartość przychodów odpowiadała przede wszystkim sprzedaż Lust From Beyond, której premiera na PC odbyła się 11 marca br., oraz Drug Dealer Simulator. Był to również okres kontynuacji intensywnego rozwoju Grupy Kapitałowej Movie Games, w skład której wchodzi obecnie aż 14 podmiotów.

Minione półrocze było okresem kontynuacji rozwoju Rodziny Movie Games, która została znacząco rozbudowana w ubiegłym roku. Na koniec drugiego kwartału w skład Grupy wchodziło 14 spółek, a najważniejsze z nich to m.in. True Game, powołane wraz z raperami Sokołem i Małolatem skupionymi na produkcji gier o szeroko pojętej tematyce ulicznej, Road Studio tworzące gry osadzone w stylistyce drogi i podróży, czy też Movie Games Mobile zajmujące się produkcją gier mobilnych. Istotnym nowym dodatkiem do Rodziny Movie Games jest Image Games, studio założone z nagrodzonym m.in. Złotą Palmą i Złotym Lwem domem produkcyjnym Platige Image. Image Games skupi się na produkcji gier o tematyce gangsterskiej, osadzonych w różnych realiach historycznych. 

- Ubiegły kwartał to kolejny, bardzo dobry okres zarówno dla Movie Games, jak i wszystkich naszych Spółek zależnych. Rodzina Movie Games powiększyła się m.in. o Movie Games VR, który będzie producentem i wydawcą gier dedykowanych platformom do wirtualnej rzeczywistości. Doszło również do istotnych postępów w odwrotnych przejęciach realizowanych m.in. przez Pixel Crow, True Games oraz Movie Games Mobile. Powitaliśmy również na naszym pokładzie Davida Jaffe, legendę gamedevu ze Stanów, twórcę kultowej serii God Of War, który dołączył do naszej Rady Nadzorczej  – komentuje Mateusz Wcześniak, Prezes Zarządu Movie Games.

W czerwcu br. roku do Rady Nadzorczej Spółki dołączył David Jaffe. autorem i pomysłodawcą legendarnej serii God of War i laureatem nagrody BAFTA. Słynny twórca został konsultantem Spółki w zakresie game developmentu. David Jaffe zainteresował się Movie Games po premierze gry Lust From Beyond, która zadebiutowała na platformie Steam 11 marca 2021 roku. Gra zebrała bardzo dobre recenzje i opinie użytkowników platformy. Koszty produkcji zwróciły się w 13 dni od rozpoczęcia sprzedaży. W dniu premiery Lust From Beyond była obecna w pierwszej 10. zestawienia “Global Top Sellers” Steama oraz osiągnęła status najlepiej sprzedającej się polskiej gry na platformie Valve (stan na dzień 12 marca 2021). Ponadto gra osiągnęła wysokie oceny graczy, uzyskując aż 83 procent pozytywnych opinii na platformie Steam.

- Najbliższe miesiące będą jeszcze bardziej owocne. Podczas najbliższych targów Gamescom będziemy prezentować nowe materiały z gier Alaskan Truck Simulator, Mythbusters, War Hospital, a także ogłosić nową produkcję. Przygotowujemy się również do rozpoczęcia kampanii na platformie Kickstarter, która będzie elementem promocji gry Mythbuster powstającej na licencji znanego programu stacji Discovery Channel. Kampania rusza już 26 sierpnia – dodaje Mateusz Wcześniak.

W I półroczu br. spółka odnotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 5 527 tys. zł, zysk operacyjny w wysokości 561 tys. zł oraz zysk netto na poziomie 6 603 tys. zł

 

O spółce:

Movie Games S.A. jest polską spółką założoną w 2016 roku przez Mateusza Wcześniaka, fana gier  z doświadczeniem w sektorze finansowym, wspieranego przez Aleksego Uchańskiego, od prawie trzech dekad związanego z branżą gier komputerowych i mediami oraz Macieja Miąsika, legendę polskiego gamingu, developera z 27-letnim doświadczeniem. Obecnie spółka zatrudnia kilkadziesiąt osób, które pracują nad ponad dziesięcioma produkcjami. Zespoły developerskie działają w biurach w województwach mazowieckim, wielkopolskim, zachodniopomorskim, małopolskim i na Śląsku.

Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2018 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.