Movie Games VR ma pierwszeństwo przy realizacji przyszłych hitów
Movie Games VR, producent oraz wydawca gier na platformy Virtual Reality, podpisał ramowe umowy ze studiami True Games oraz Road Studio. Współpraca daje Spółce pierwszeństwo na produkcje VR-owych wersji gier autorstwa wymienionych studiów. Rozpoczęcie prac przez Movie Games VR będzie poprzedzone konkretną umową dotyczącą danej gry. Obecnie trwają już prace nad grami Drug Dealer Simulator, Lust From Beyond, Lust For Darkness oraz Alaskan Truck Simulator.
- Podpisanie umów z Road Studio oraz True Games to dopiero początek sformalizowanej współpracy ze studiami z Rodziny Movie Games. Już teraz pracujemy nad flagowymi produkcjami Grupy, a dzięki umowom otworzy nam się dostęp do portowania kolejnych gier. W międzyczasie prowadzimy również rozmowy z pozostałymi spółkami wchodzącymi w skład Rodziny MG. Naszym planem jest uzyskanie pierwszeństwo do portowania oraz wydawania na platformy VR największych hitów spod marki Movie Games. Jednocześnie budujemy zespół developerski, aby pracować również nad własnym IP - komentuje Kamil Mańko, Prezes Movie Games VR.
True Games zostało założone w maju 2020 roku przez notowane na warszawskiej giełdzie Movie Games oraz rapera Michała „Małolata” Kaplińskiego. Celem studia jest stworzenie globalnej marki gamingowej związanej z kulturą ulicy, w ramach której będą wydawane gry ukazujące życie na granicy prawa. Spółka jest w trakcie procesu przejścia na rynek NewConnect poprzez połączenie z notowaną na tym rynku spółką True Games Syndicate. True Games pracuje obecnie nad grami Nightclub Manager: Violet Vibe, Gangster Simulator, Dirty Cop, oraz grze o roboczym tytule Project Castle. Road Studio natomiast specjalizuje się w grach o tematyce drogi i podróży. Developerzy studia pracują nad wyczekiwanymi przez graczy Alaskan Truck Simulator oraz American Motorcycle Simulator. Spółka złożyła w lipcu br. Dokument Informacyjny oraz czeka na decyzję GPW w sprawie dopuszczenia akcji do obrotu na rynku NewConnect.
- Platformy Virtual Reality mają przed sobą bardzo duże perspektywy rozwoju. Movie Games VR została powołana, aby w imieniu Rodziny Movie Games zagospodarować niszę na tym rynku. Mamy godnego reprezentanta, który wprowadzi nasze największe produkcje do wirtualnej rzeczywistości - komentuje Mateusz Wcześniak, Prezes Movie Games.
Rynek VR to wciąż jeden z najbardziej perspektywicznych segmentów, nie tylko rynku gamingowego, ale szeroko pojętej nowej ekonomii. Zgodnie z raportem portalu Statista globalny rynek rozwiązań VR osiągnie wartość ponad 5 mld dolarów w 2021, natomiast w 2024 roku powinien być warty nawet 12 mld dolarów. Wartość rynku gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość powinna w 2024 roku wynieść 1,4 mld dolarów.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.