Movie Games zwiększa zaangażowanie w Movie Games VR
Movie Games producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, nabył pakiet 271 875 sztuk akcji spółki Movie Games VR, zwiększając tym samym udział w kapitale zakładowym Spółki do 41,79 procent. Jednocześnie Movie Games zbyła posiadane akcje Spółki Iron VR, stanowiące 10 procent w dotychczasowej strukturze akcjonariatu. Transakcje są związane z koncentracją działalności Rodziny Movie Games w segmencie wirtualnej rzeczywistości w pełni wokół spółki Movie Games VR.
Spółka Movie Games VR powstała w sierpniu 2021 roku w wyniku przekształcenia charakteru działalności operacyjnej z doradztwa na rynku kapitałowym na produkcję i wydawnictwo gier komputerowych na platformy do Wirtualnej Rzeczywistości. Wcześniej spółka działała pod nazwą IPO Doradztwo Kapitałowe.
- Jako Rodzina Movie Games zamierzamy koncentrować w swoich strukturach każdy obszar rynku gamingowego. Szczególnie skupiamy się na rozwoju współpracy z podmiotami jednoznacznie powiązanymi ze sobą oraz idącymi drogą wyznaczoną przez MG. W związku z tym zdecydowaliśmy się zwiększyć zaangażowanie w Movie Games VR, aby wokół tej jednej Spółki rozwinąć naszą działalność w segmencie wirtualnej rzeczywistości. Już teraz posiada ona pierwszeństwo w wyborze przez Movie Games oraz inne spółki z Rodziny MG na wydawcę i wykonawcę wersji VR naszych hitowych produkcji. - komentuje Mateusz Wcześniak, CEO Movie Games.
- Zaufanie, którym obdarzyło nas Movie Games motywuje nas do dalszego rozwoju i intensywnego działania. Szykujemy kolejne umowy, dzięki czemu już niebawem będziemy mogli pochwalić się bogatym portfolio projektowym - informuje Kamil Mańko, CEO Movie Games VR.
4 października br. Movie Games VR podpisało ramowe umowy ze studiami True Games oraz Road Studio. Współpraca daje Spółce pierwszeństwo na produkcje VR-owych wersji gier autorstwa wymienionych studiów. Rozpoczęcie prac przez Movie Games VR będzie poprzedzone konkretną umową dotyczącą danej gry. Obecnie trwają już prace nad grami Drug Dealer Simulator, Lust From Beyond, Alaskan Truck Simulator oraz Lust For Darkness. Ostatnia z nich będzie miała premierę już 26 października br.
- Podejmując decyzję o koncentracji projektów VR-owej wokół Movie Games VR zbyliśmy posiadane akcje spółki Iron VR. W dalszym ciągu współpracujemy z tym profesjonalnym teamem, odpowiadającym za development VR-owej wersji Lust For Darkness, która już 26 października będzie dostępna dla fanów Wirtualnej Rzeczywistości. Życzymy jednocześnie licznych powodzeń grupie kapitałowej Carbon Studio w przypadku której jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu. Cieszymy się, że ta współpraca zaowocuje produkcjami, a sama transakcja przełoży się na zyski dla MG - dodaje Mateusz Wcześniak.
W sierpniu 2020 roku Movie Games nabyło pakiet 10 procent akcji spółki Iron VR. Jest to spółka zależna od notowanego na NewConnect Carbon Studio. W ramach współpracy z Movie Games odpowiadała za prace developerskie nad VR-ową wersją Lust For Darkness. Fabuła gry toczy się w wiktoriańskiej rezydencji Yelvertonów. Podczas rozgrywki, gracz zmierzy się ze światem pokus, w którym erotyzm przeplata się z okultyzmem.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.