Movie Games zwiększa zaangażowanie w Movie Games VR
Movie Games producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, nabył pakiet 271 875 sztuk akcji spółki Movie Games VR, zwiększając tym samym udział w kapitale zakładowym Spółki do 41,79 procent. Jednocześnie Movie Games zbyła posiadane akcje Spółki Iron VR, stanowiące 10 procent w dotychczasowej strukturze akcjonariatu. Transakcje są związane z koncentracją działalności Rodziny Movie Games w segmencie wirtualnej rzeczywistości w pełni wokół spółki Movie Games VR.
Spółka Movie Games VR powstała w sierpniu 2021 roku w wyniku przekształcenia charakteru działalności operacyjnej z doradztwa na rynku kapitałowym na produkcję i wydawnictwo gier komputerowych na platformy do Wirtualnej Rzeczywistości. Wcześniej spółka działała pod nazwą IPO Doradztwo Kapitałowe.
- Jako Rodzina Movie Games zamierzamy koncentrować w swoich strukturach każdy obszar rynku gamingowego. Szczególnie skupiamy się na rozwoju współpracy z podmiotami jednoznacznie powiązanymi ze sobą oraz idącymi drogą wyznaczoną przez MG. W związku z tym zdecydowaliśmy się zwiększyć zaangażowanie w Movie Games VR, aby wokół tej jednej Spółki rozwinąć naszą działalność w segmencie wirtualnej rzeczywistości. Już teraz posiada ona pierwszeństwo w wyborze przez Movie Games oraz inne spółki z Rodziny MG na wydawcę i wykonawcę wersji VR naszych hitowych produkcji. - komentuje Mateusz Wcześniak, CEO Movie Games.
- Zaufanie, którym obdarzyło nas Movie Games motywuje nas do dalszego rozwoju i intensywnego działania. Szykujemy kolejne umowy, dzięki czemu już niebawem będziemy mogli pochwalić się bogatym portfolio projektowym - informuje Kamil Mańko, CEO Movie Games VR.
4 października br. Movie Games VR podpisało ramowe umowy ze studiami True Games oraz Road Studio. Współpraca daje Spółce pierwszeństwo na produkcje VR-owych wersji gier autorstwa wymienionych studiów. Rozpoczęcie prac przez Movie Games VR będzie poprzedzone konkretną umową dotyczącą danej gry. Obecnie trwają już prace nad grami Drug Dealer Simulator, Lust From Beyond, Alaskan Truck Simulator oraz Lust For Darkness. Ostatnia z nich będzie miała premierę już 26 października br.
- Podejmując decyzję o koncentracji projektów VR-owej wokół Movie Games VR zbyliśmy posiadane akcje spółki Iron VR. W dalszym ciągu współpracujemy z tym profesjonalnym teamem, odpowiadającym za development VR-owej wersji Lust For Darkness, która już 26 października będzie dostępna dla fanów Wirtualnej Rzeczywistości. Życzymy jednocześnie licznych powodzeń grupie kapitałowej Carbon Studio w przypadku której jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu. Cieszymy się, że ta współpraca zaowocuje produkcjami, a sama transakcja przełoży się na zyski dla MG - dodaje Mateusz Wcześniak.
W sierpniu 2020 roku Movie Games nabyło pakiet 10 procent akcji spółki Iron VR. Jest to spółka zależna od notowanego na NewConnect Carbon Studio. W ramach współpracy z Movie Games odpowiadała za prace developerskie nad VR-ową wersją Lust For Darkness. Fabuła gry toczy się w wiktoriańskiej rezydencji Yelvertonów. Podczas rozgrywki, gracz zmierzy się ze światem pokus, w którym erotyzm przeplata się z okultyzmem.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.