Odkrywanie kosmosu z WeirdFish planowane jest w połowie roku
Po kilku miesiącach lotu, na Czerwonej Planecie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Innowacyjny pojazd sprawdzi, czy na Marsie kiedykolwiek istniało życie. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish. Niezależny producent gier wideo, którego specjalizacją są wysokiej jakości projekty typu Sandbox (otwarty świat) przygotowuje projekt, w którym gracz wyruszy w podróż w kierunku nieznanej planety.
- Misja łazika Perseverance to historyczne wydarzenie, dzięki któremu zwiększy się nasza wiedza o Czerwonej Planecie. Kosmos to miejsce, które kryje wiele niewiadomych. W naszej autorskiej grze, która we wczesnym dostępie, trafi do sprzedaży w połowie br., staraliśmy się odwzorować kosmiczną przestrzeń. Takie przedsięwzięcia jak misja Perseverance dostarcza nam wielu cennych informacji, które możemy przenieść do fabuły naszego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish SA.
Perseverance zbada, czy poza Ziemią, jest planeta, na której toczy się życie. Dzięki odpowiednim narzędziom, m.in. georadarowi pojazd dokona analizy warstwy skalnej pod powierzchnią, a urządzeniu MOXIE sprawdzi jaka może być wydajność wytwarzania tlenu z marsjańskiego atmosferycznego dwutlenku węgla.
W poszukiwaniu planety do zamieszkania już wkrótce wyruszą fani gier wideo, którzy zdecydują się poznać kosmiczną propozycję spółki WeirdFish. Podczas rozgrywki, której fabuła rozpocznie się na statku kosmicznym, będą musieli zadbać o siebie oraz swoich współtowarzyszy. Ich zadaniem będzie m.in. zdobywanie pożywienia, zbieranie potrzebnych surowców i usuwanie występujących awarii. Na ich drodze pojawią się także liczne przeszkody w postaci obcych, czarnych dziur i nie tylko. Eksploracja kosmosu w grze WeirdFish będzie dostępna w fazie wczesnego dostępu w połowie br.
Tytuł w pierwszym etapie będzie dostępny na PC, następnie zostanie dostosowany do wersji konsolowych. Szacowny budżet gry, wraz z działaniami marketingowymi, wynosi ok. 8 ml zł. Część kwoty pochodzi z przeprowadzonej przez spółkę prywatnej emisji akcji.
Wydaniem i promocją autorskiego tytułu WeirdFish zajmie się 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier należący do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner polskiego studia, w 2019 roku został uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę.
Model biznesowy WeirdFish zakłada prace z niewielkim zespołem wysokiej klasy doświadczonych specjalistów i współpracę z polskimi oraz zagranicznymi partnerami biznesowymi.
W 2021 roku spółka planuje debiut na NewConnect.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.