Odkrywanie kosmosu z WeirdFish planowane jest w połowie roku

Po kilku miesiącach lotu, na Czerwonej Planecie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Innowacyjny pojazd sprawdzi, czy na Marsie kiedykolwiek istniało życie. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish. Niezależny producent gier wideo, którego specjalizacją są wysokiej jakości projekty typu Sandbox (otwarty świat) przygotowuje projekt, w którym gracz wyruszy w podróż w kierunku nieznanej planety.
- Misja łazika Perseverance to historyczne wydarzenie, dzięki któremu zwiększy się nasza wiedza o Czerwonej Planecie. Kosmos to miejsce, które kryje wiele niewiadomych. W naszej autorskiej grze, która we wczesnym dostępie, trafi do sprzedaży w połowie br., staraliśmy się odwzorować kosmiczną przestrzeń. Takie przedsięwzięcia jak misja Perseverance dostarcza nam wielu cennych informacji, które możemy przenieść do fabuły naszego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish SA.
Perseverance zbada, czy poza Ziemią, jest planeta, na której toczy się życie. Dzięki odpowiednim narzędziom, m.in. georadarowi pojazd dokona analizy warstwy skalnej pod powierzchnią, a urządzeniu MOXIE sprawdzi jaka może być wydajność wytwarzania tlenu z marsjańskiego atmosferycznego dwutlenku węgla.
W poszukiwaniu planety do zamieszkania już wkrótce wyruszą fani gier wideo, którzy zdecydują się poznać kosmiczną propozycję spółki WeirdFish. Podczas rozgrywki, której fabuła rozpocznie się na statku kosmicznym, będą musieli zadbać o siebie oraz swoich współtowarzyszy. Ich zadaniem będzie m.in. zdobywanie pożywienia, zbieranie potrzebnych surowców i usuwanie występujących awarii. Na ich drodze pojawią się także liczne przeszkody w postaci obcych, czarnych dziur i nie tylko. Eksploracja kosmosu w grze WeirdFish będzie dostępna w fazie wczesnego dostępu w połowie br.
Tytuł w pierwszym etapie będzie dostępny na PC, następnie zostanie dostosowany do wersji konsolowych. Szacowny budżet gry, wraz z działaniami marketingowymi, wynosi ok. 8 ml zł. Część kwoty pochodzi z przeprowadzonej przez spółkę prywatnej emisji akcji.
Wydaniem i promocją autorskiego tytułu WeirdFish zajmie się 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier należący do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner polskiego studia, w 2019 roku został uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę.
Model biznesowy WeirdFish zakłada prace z niewielkim zespołem wysokiej klasy doświadczonych specjalistów i współpracę z polskimi oraz zagranicznymi partnerami biznesowymi.
W 2021 roku spółka planuje debiut na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.