Komunikaty PR

PCF Group (People Can Fly) realizuje strategię i rozpoczyna emisję akcji

2023-05-29  |  08:00
Biuro prasowe

PCF Group rozpoczyna emisję akcji, z której planuje pozyskać od 205 do 295 mln zł. Oferta skierowana jest do wybranych inwestorów. Wśród nich jest KRAFTON, południowokoreański wydawca i producent gier, który zobowiązał się do objęcia ponad 60% oferowanych akcji o łącznej wartości około 144,5 mln zł. Dodatkowo, Grupa People Can Fly pozyskuje nowe finansowanie dłużne. 

Spółka konsekwentnie realizuje zaktualizowaną strategię rozwoju, zakładającą wydanie większości gier ze swojego portfela w modelu self-publishing. Pozostaje jednocześnie otwarta na współpracę z renomowanymi partnerami w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire), o ile warunki takiej współpracy będą atrakcyjne dla PCF Group. Jeśli prowadzone obecnie negocjacje z globalnym wydawcą zakończą się pozytywnie, portfel gier realizowanych przez People Can Fly powiększy się o nowy projekt. 

Naturalną konsekwencją przejścia na self-publishing jest obciążenie bieżących wyników Grupy większymi kosztami, podczas gdy oczekiwane korzyści z samodzielnego wydawania gier pojawią się w przyszłości, po premierze poszczególnych gier. 

 

Jasna strategia, konkretne cele

– Zaprezentowana w styczniu tego roku zaktualizowana strategia rozwoju grupy People Can Fly zakłada, że większość gier z naszego portfela wydamy samodzielnie. Nasz 5-letni plan finansowy jednoznacznie wskazuje, że przejście na self-publishing w dłuższym terminie buduje większą wartość dla spółki i akcjonariuszy. Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027, czyli niemal 5-krotnie więcej niż w latach 2018-2022 – podkreślił Sebastian Wojciechowski, Prezes i główny akcjonariusz PCF Group.

Jednym z elementów realizowanej strategii jest dalsze wzmocnienie zespołów produkcyjnych i podnoszenie kwalifikacji zawodowych, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej retencji i satysfakcji pracowników oraz unikalnej kultury organizacyjnej. Na koniec marca tego roku zespół People Can Fly, włączając zespół Incuvo, spółki zależnej PCF Group, liczył już ponad 640 osób (tj. 5% więcej niż na koniec 2022 roku), z czego prawie 450 to deweloperzy. W horyzoncie czasowym strategii, czyli do końca 2027 roku, łączna liczba Awiatorów może sięgnąć około 1200. 

Główny akcjonariusz PCF Group zamierza również wprowadzić program motywacyjny, w ramach którego przyzna kluczowym pracownikom lub współpracownikom prawa do nabycia akcji Spółki, stanowiących do 4,11% obecnego kapitału zakładowego, bez rozwadniania dotychczasowych akcjonariuszy. Nastąpi to pod warunkiem wypracowania przez Grupę 1,5 mld zł skumulowanego zysku EBITDA w latach 2023-2027.

Emisja akcji coraz bliżej 

 – Realizacja naszych planów wymaga oczywiście zapewnienia adekwatnego finansowania, a jednym z jego kluczowych elementów jest emisja nowych akcji, z którą właśnie startujemy. Cieszymy się, że jeszcze przed rozpoczęciem oferty pozyskaliśmy inwestora, który zobowiązał się do objęcia ponad 60% oferowanych akcji, czyli firmę KRAFTON, jednego z największych południowokoreańskich wydawców i producentów gier – powiedział Sebastian Wojciechowski.

Nowa emisja (SPO) obejmie do około 5,85 mln akcji serii F, z której Spółka planuje pozyskać od około 205 mln do około 295 mln zł. Oferta jest przeprowadzana w trybie subskrypcji prywatnej (niewymagającej opublikowania prospektu), skierowanej wyłącznie do zaproszonych do udziału w niej inwestorów kwalifikowanych lub inwestorów, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100.000 EUR. Emisja jest przeprowadzana z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, przy czym akcjonariusze uprawnieni do udziału w ofercie, posiadający co najmniej 0,25% akcji Spółki (na koniec dnia 28 lutego 2023 r.), będą mieli prawo pierwszeństwa objęcia nowych akcji, co umożliwi im utrzymanie dotychczasowego udziału w kapitale zakładowym.

KRAFTON zobowiązał się objąć akcje stanowiące 10% kapitału zakładowego PCF Group po przeprowadzeniu oferty, a więc około 3,59 mln akcji (ponad 60% emisji) przy założeniu objęcia maksymalnej liczby akcji serii F. Cena emisyjna akcji obejmowanych przez KRAFTON została ustalona na poziomie 40,20 zł za każdą akcję, niezależnie od liczby i ceny emisyjnej akcji, które zostaną objęte przez pozostałych inwestorów uczestniczących w SPO. Łączna wartość akcji obejmowanych przez KRAFTON, zakładając objęcie maksymalnej liczby akcji serii F w ofercie, wyniesie zatem maksymalnie około 144,5 mln zł. 

Harmonogram oferty przewiduje, że budowa księgi popytu rusza dzisiaj, 29 maja, i potrwa do 1 czerwca (z możliwością skrócenia) i również 1 czerwca poznamy cenę emisyjną akcji oraz nastąpi ich wstępny przydział. Umowy objęcia akcji będą zawierane od 2 do 6 czerwca, a ostateczna alokacja akcji nastąpi 9 czerwca br. 

Nowe finansowanie dłużne

Na realizację nowej strategii Spółka zamierza wykorzystać także środki własne, wpływy z bieżącej działalności operacyjnej oraz inne dostępne źródła finansowania, które nie spowodują rozwodnienia akcjonariuszy. 

Przed kilkoma dniami spółka zależna PCF Group – People Can Fly Canada – zawarła umowy z Bank of Montreal dotyczące udzielenia jej dwóch kredytów obrotowych: do 1,2 mln dolarów kanadyjskich (około 3,7 mln zł) na finansowanie kapitału obrotowego i ogólnych potrzeb korporacyjnych PCF Canada, oraz do 8 mln dolarów kanadyjskich (około 24,8 mln zł) na prefinansowanie przyszłych ulg podatkowych w Kanadzie. 

Portfel People Can Fly może powiększyć się o nowy projekt realizowany z globalnym wydawcą

Strategia rozwoju grupy People Can Fly, obok rozwijania własnej działalności wydawniczej, zakłada również możliwość współpracy z renomowanymi partnerami w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire), jeśli pojawią się atrakcyjne możliwości takiej współpracy. Tego rodzaju umowy zapewniają PCF Group stabilność finansową, a jednocześnie przestrzeń do eksperymentowania i rozwoju.

Przed tygodniem PCF Group poinformowała o toczących się negocjacjach dotyczących zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej z jednym z renomowanych, globalnych wydawców. 

– Z oczywistych względów, na tym etapie nie możemy ujawnić żadnych szczegółów. Mogę jedynie powiedzieć, że chodzi o nową grę wideo, a więc w przypadku pomyślnego zakończenia negocjacji i zawarcia umowy, portfel gier realizowanych przez People Can Fly powiększy się o dodatkowy projekt w modelu work-for-hire, czyli realizowany przez nas jako dewelopera na zlecenie i na rzecz wydawcy, w zamian za co PCF będzie otrzymywać uzgodnione wynagrodzenie. Przełoży się to pozytywnie na wyniki finansowe i przepływy pieniężne – powiedział Sebastian Wojciechowski. 

People Can Fly pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania. Cztery z nich to gry z segmentu AAA, z czego jedna – Projekt Gemini – jest już w fazie produkcyjnej i realizowana jest w modelu work-for-hire na zlecenie Square Enix, wieloletniego wydawcy grupy. Trzy kolejne gry z segmentu AAA – Projekt Dagger, Projekt Bifrost oraz Projekt Victoria – znajdują się w preprodukcji i Spółka zamierza je wydać w modelu self-publishing, z planowanymi premierami w latach 2025-2026. Kolejną grą jest Projekt Red, z segmentu compact-AAA, obecnie będąca w fazie koncepcyjnej. W portfelu People Can Fly znajdują się ponadto dwie gry przeznaczone na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR) – Projekt Thunder oraz Green Hell VR – realizowane przez Incuvo. 

Inwestycje w przyszły wzrost

PCF Group opublikowała dziś również wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku: skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 3,0 mln zł wobec 16,5 mln zł w analogicznym okresie 2022 roku, natomiast przychody w omawianym okresie sięgnęły 34,9 mln zł w porównaniu z 50,4 mln zł przed rokiem. Wyniki te są zgodne z oczekiwaniami Zarządu. Niższe przychody to w dużej mierze efekt zakończenia w zeszłym roku współpracy z Take-Two Interactive, byłym wydawcą Projektu Dagger (obecnie ten projekt rozwijany jest samodzielnie przez Grupę z założeniem wydania gry w modelu self-publishing).

Ponadto, naturalną konsekwencją przejścia na self-publishing jest to, że niektóre koszty rozwijanych projektów, w tym te związane ze zwiększaniem zespołów deweloperskich oraz budowaniem własnych struktur wydawniczych, obciążają bieżące wyniki finansowe Grupy, podczas gdy gros przychodów z samodzielnego wydawania gier pojawi się w przyszłości, po premierze poszczególnych gier. 

W odniesieniu do przychodów i wyników w najbliższych kwartałach, Zarząd PCF Group oczekuje odwrócenia spadkowego trendu w przypadku pozytywnego zakończenia toczących się negocjacji z jednym z globalnych wydawców i zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej nowego projektu realizowanego w modelu work-for-hire.

Dodatkowo, pozytywny wpływ na tegoroczne wyniki będą miały projekty VR, których wydanie zaplanowane jest na 2023 rok. Chodzi o premierę Projektu Thunder oraz debiut gry Green Hell VR na kolejnych platformach VR (HTC i Sony NGVR).

 


People Can Fly zostało założone w 2002 roku i zalicza się do grona pionierów rynku gier wideo typu shooter w Europie oraz jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. People Can Fly wyprodukowało m.in. gry: Painkiller (premiera w 2004 roku), Bulletstorm (2011), Gears of War: Judgment (2013) oraz Outriders (2021).

W Grupie pracuje obecnie ponad 640 osób, dwie trzecie w Europie i jedna trzecia w Ameryce Północnej, z czego prawie 450 osób to deweloperzy.

W styczniu 2023 roku Grupa zaktualizowała swoją strategię rozwoju – celem jest wzmocnienie działalności wydawniczej Grupy oraz realizacja większości projektów w modelu self-publishing oraz w modelu gra jako usługa (Game as a Service). Spółka zamierza także kontynuować rozbudowę zespołów deweloperskich.

Od grudnia 2020 roku akcje spółki PCF Group, do której należy studio People Can Fly, notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 


WAŻNE INFORMACJE

Niniejszy materiał służy wyłącznie celom informacyjnym oraz został przygotowany wyłącznie w celu przekazania istotnych informacji dotyczących emisji i oferty nowych akcji PCF Group S.A. („Spółka”). Niniejszy materiał nie służy w żaden sposób, bezpośrednio ani pośrednio, promowaniu oferty, zapisów lub zakupu akcji Spółki, o których mowa w niniejszym materiale („Akcje Nowej Emisji”) i nie stanowi reklamy, ani materiału promocyjnego przygotowanego lub publikowanego przez Spółkę dla potrzeb promocji Akcji Nowej Emisji, ich oferty lub subskrypcji, ani w celu zachęcenia inwestorów, bezpośrednio czy pośrednio, do objęcia lub nabycia Akcji Nowej Emisji. Spółka nie publikowała dotąd i nie zamierza publikować po dniu ogłoszenia niniejszego materiału żadnych materiałów służących promocji Akcji Nowej Emisji, ich subskrypcji lub zakupu.

Niniejszy materiał i zawarte w nim informacje nie są przeznaczone do publikacji, ogłoszenia lub dystrybucji, bezpośrednio ani pośrednio, w całości ani w jakiejkolwiek części, na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanady, Japonii, Republiki Południowej Afryki ani innych krajów, gdzie publikacja, ogłoszenie lub dystrybucja byłaby niezgodne z prawem. Niniejszy materiał służy wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowi oferty sprzedaży ani emisji ani zachęty do złożenia oferty zakupu, nabycia lub objęcia akcji w kapitale Spółki w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanadzie, Japonii lub Republice Południowej Afryce lub innych krajach lub jurysdykcjach. Niniejszy materiał nie został zatwierdzony przez żaden organ nadzoru ani giełdę papierów wartościowych. Nieprzestrzeganie tych ograniczeń może stanowić naruszenie przepisów o papierach wartościowych obowiązujących w danej jurysdykcji.

Akcje Nowej Emisji nie były ani nie będą zarejestrowane zgodnie z amerykańską ustawą o papierach wartościowych z 1933 roku, ze zmianami (ang. United States Securities Act of 1933) („Amerykańska Ustawa o Papierach Wartościowych”) ani w żadnym stanowym organie nadzoru nad rynkiem papierów wartościowych ani w żadnym organie innych jurysdykcji Stanów Zjednoczonych Ameryki i nie mogą być oferowane, sprzedawane, zastawiane, obejmowane, odsprzedawane, przenoszone ani wydawane, bezpośrednio ani pośrednio, na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki bez rejestracji zgodnie z Amerykańską Ustawą o Papierach Wartościowych, z wyjątkiem transakcji niepodlegających lub zwolnionych z obowiązku rejestracji zgodnie z Amerykańską Ustawą o Papierach Wartościowych i zgodnych z właściwymi przepisami stanowego prawa papierów wartościowych i przepisami takiego prawa obowiązującymi w innych jurysdykcjach Stanów Zjednoczonych Ameryki. Akcje Nowej Emisji nie uzyskały zatwierdzenia, odmowy zatwierdzenia ani rekomendacji Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (ang. U.S. Securities and Exchange Commission), stanowych komisji papierów wartościowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki ani innych organów regulacyjnych w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Żaden z tych organów nie dokonywał merytorycznej oceny ani zatwierdzenia oferty Akcji Nowej Emisji. Z zastrzeżeniem pewnych wyjątków, papiery wartościowe, o których mowa w niniejszym materiale, nie mogą być oferowane ani sprzedawane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanadzie, Japonii, Republice Południowej Afryce ani na rachunek lub na rzecz obywateli lub rezydentów Stanów Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanady, Japonii lub Republiki Południowej Afryki i osób pochodzących z tych krajów.

Niniejszy materiał zawiera (lub może zawierać) pewne stwierdzenia dotyczące przyszłości odnoszące się do obecnych oczekiwań i przewidywań Spółki co do przyszłych zdarzeń. Stwierdzenia te, w których czasem używa się słów takich, jak „mieć na celu”, „przewidywać”, „być przekonanym”, „zamierzać”, „planować”, „szacować”, „oczekiwać” i słów o podobnym znaczeniu, odzwierciedlają przekonania i oczekiwania Zarządu Spółki oraz wiążą się z szeregiem ryzyk, niepewności i założeń, które mogą wystąpić w przyszłości, znajdują się poza kontrolą Spółki i mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki i osiągnięcia będą się znacznie różnić od jakichkolwiek oczekiwanych wyników lub osiągnięć wyrażonych lub sugerowanych w stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Oświadczenia zawarte w niniejszym materiale dotyczące trendów lub działań z przeszłości nie powinny być uznawane za oświadczenie, że takie trendy lub działania będą kontynuowane w przyszłości. Informacje zawarte w niniejszym materiale mogą ulec zmianie bez uprzedzenia oraz, za wyjątkiem wymogów przewidzianych obowiązującym prawem, Spółka nie ponosi odpowiedzialności ani nie jest zobowiązana do publicznej aktualizacji lub przeglądu jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości, które się w nim znajdują, ani też nie zamierza tego robić. Nie należy nadmiernie polegać na stwierdzeniach dotyczących przyszłości, które odzwierciedlają jedynie przekonania na dzień publikacji niniejszego materiału. Żadne ze stwierdzeń zawartych w niniejszym materiale nie stanowi ani nie ma na celu stanowić prognozy lub szacunku zysków, ani też nie ma na celu sugerowania, że zyski Spółki w bieżącym lub przyszłym roku obrotowym będą odpowiadały lub przekraczały historyczne lub opublikowane zyski Spółki. W związku ze wspomnianymi ryzykami, niepewnością i założeniami odbiorca nie powinien nadmiernie polegać na stwierdzeniach dotyczących przyszłości jako prognozie rzeczywistych wyników lub w inny sposób.

Niniejszy materiał nie identyfikuje ani nie sugeruje, a także nie ma na celu identyfikowania ani sugerowania ryzyk (bezpośrednich lub pośrednich), jakie mogą być związane z inwestycją w Akcje Nowej Emisji. Wszelkie decyzje inwestycyjne dotyczące składania zapisów lub nabywania Akcji Nowej Emisji w ramach oferty, subskrypcji lub sprzedaży takich akcji muszą być podejmowane wyłącznie na podstawie publicznie dostępnych informacji, które nie zostały niezależnie zweryfikowane.

Niniejszy materiał nie stanowi zaproszenia do gwarantowania, składania zapisów ani innego nabycia lub zbycia jakichkolwiek papierów wartościowych w jakiejkolwiek jurysdykcji. Niniejszy materiał nie stanowi rekomendacji dotyczącej decyzji inwestora odnośnie do oferty, subskrypcji lub zakupu Akcji Nowej Emisji. Każdy inwestor lub potencjalny inwestor powinien przeprowadzić swoje własne badanie, analizę i ocenę działalności i danych opisanych w niniejszym materiale oraz publicznie dostępnych informacji. Cena i wartość papierów wartościowych może zarówno wzrastać, jak i spadać. Wyniki z przeszłości nie stanowią wskazówki co do wyników w przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.