Mówi: | Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży, Medicover Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów, Medicover Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży, Medicover |
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Raport Deloitte Digital „Pacjent XXI wieku – szanse, wyzwania i możliwości” wskazuje, że Polacy są otwarci na profilaktyczne rozwiązania cyfrowe. Rośnie popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych. 76 proc. osób monitoruje za ich pomocą swój stan zdrowia. Z ubiegłorocznych danych resortu zdrowia wynika, że niemal połowa Polaków (48 proc.) używa IKP. Nadal najczęściej korzystamy z e-recept i e-skierowań, ale coraz częściej sięgamy po inne usługi e-zdrowia, takie jak umawianie się na szczepienia czy załatwianie online formalności. E-receptę, e-skierowanie czy IKP zna 94 proc. osób.
– Polacy są otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. Z roku na rok widzimy wzrost zainteresowania usługami, które są dopasowane do stylu życia, czego dowodem może być również skokowy, rosnący wzrost zainteresowania usługami telemedycznymi – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży w Medicover. – Wiemy, że klienci oczekują od nas szybkiego, samodzielnego wyboru polisy oraz zakupu online, a nowe rozwiązanie, które proponujemy, całkowicie na te potrzeby odpowiada.
Medicover Ubezpieczenia wprowadza nowoczesną cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych – portal ubezpieczeniamedicover.pl. Nowy system pozwala użytkownikom na szybki i intuicyjny wybór oraz zakup polisy zdrowotnej w trzech prostych krokach.
– Budowa platformy ubezpieczeniamedicover.pl to kamień milowy naszej strategii cyfryzacji usług medycznych. Celem jest stworzenie nowoczesnego, dostępnego i spójnego ekosystemu usług zdrowotnych. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni zarządzać swoim pakietem medycznym – szybko, wygodnie i bez barier. To zmiana technologiczna, ale także jakościowa – redefiniujemy standard obsługi klienta w branży ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Krzysztof Świetlik, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
– Jesteśmy przekonani, że nowa platforma wpłynie pozytywnie na zwiększenie zainteresowania usługami i ubezpieczeń Medicover. Widzimy już dzisiaj pierwsze efekty – automatyzacja procesów spowodowała, że klienci pozytywnie oceniają nasze nowe rozwiązanie. Doceniają możliwość samodzielnego wyboru zakresu opieki, łatwość obsługi, uproszczoną ścieżkę zakupową i szybką aktywację ubezpieczenia – przekonuje Łukasz Żuchliński.
Użytkownicy platformy mogą samodzielnie dobrać pakiet usług medycznych do swoich indywidualnych potrzeb, porównać dostępne opcje i rozpocząć formalności. Mogą również zdalnie wykupić ubezpieczenia dla bliskich. Zintegrowane płatności online pozwalają natychmiastowo sfinalizować transakcję przez system Przelewy24. Użytkownik może korzystać z usług medycznych Medicover już kilka minut po opłaceniu składki. System eliminuje papierowe dokumenty i przyspiesza cały proces.
– Od momentu wystartowania platformy Ubezpieczeniamedicover.pl obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania sprzedażą online, jak też samej sprzedaży. To pokazuje nam, że klienci w dzisiejszych czasach oczekują prostych rozwiązań, które nie wymagają długiego kontaktu z klientem czy też dopełnienia skomplikowanych formalności – tłumaczy Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży w Medicover.
Jak podkreśla, dużą zaletą jest pełna transparentność serwisu – klient od razu widzi, co kupuje, co obejmuje pakiet i ile to kosztuje.
Projekt NESP, w ramach którego powstała platforma, to kolejny krok w stronę cyfryzacji sprzedaży, ale także transformacja sposobu, w jaki klienci indywidualni korzystają z ubezpieczeń zdrowotnych. Pokazuje, że zakup polisy może być prosty, szybki i zrozumiały – nawet w branży, która często uchodzi za skomplikowaną.
– Klient zyskuje wygodę i szybkość działania, co przekłada się na jego doświadczenia przy zakupie ubezpieczeń zdrowotnych. Z kolei działowi sprzedaży pozwala się to skupić na czynnościach ważniejszych, czyli doradztwie klientowi i pomocy w doborze pakietu medycznego. Jeżeli chodzi o korzyści dla obu stron, to z pewnością automatyzacja procesu ogranicza liczbę błędów, co wpływa na doświadczenia klienta – przekonuje Sebastian Okonis.
Projekt NESP został zintegrowany z kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi Medicover, m.in. automatycznym systemem oceny ryzyka medycznego, cyfrową bazą danych klientów oraz platformą płatności online.
– Budowa platformy od strony technologicznej wymagała precyzyjnej koordynacji kilku jednostek technologicznych, biznesowych i operacyjnych. Całość wymagała integracji kilku aplikacji, formularzy self-service, aplikacji do zarządzania ryzykiem medycznym, zbudowanej na platformie Webcon, aplikacji do zarządzania kontraktami. To wszystko zamknęliśmy w płatnościach online, korzystając z platformy Przelewy24. Od początku do końca planowaliśmy zmianę, mając na względzie jej użyteczność, stąd bardzo intuicyjny interfejs, a formalności są ograniczone do niezbędnego minimum – wskazuje Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów w Medicover.
Jak podkreśla Krzysztof Świetlik, platforma sprzedaży online to kolejne rozwiązanie cyfrowe, w które Medicover zainwestował w ostatnich latach, obok nowej aplikacji Medicover OnLine czy systemów zdalnych konsultacji.
– W planach mamy dalszą automatyzację obsługi klienta, digitalizację procesu odnowienia polisy oraz rozwój personalizowanych ofert w oparciu o dane behawioralne. Stawiamy na rozwój systemów wspierających customer experience, bo wierzymy, że technologia powinna realnie ułatwiać życie naszych klientów – dodaje dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
Popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce rośnie. Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń, w 2024 roku korzystało z nich 5,39 mln osób, o 12,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Suma składek wzrosła w ciągu 2024 roku o 35 proc. do 2,3 mld zł. Nie bez znaczenia są tutaj pogarszające się statystyki dotyczące kolejek do specjalistów. Fundacja Watch Health Care w swoim barometrze wskazuje, że średni czas oczekiwania pacjentów w ochronie zdrowia wzrósł do rekordowych 4,2 miesiąca z 3,5 miesiąca przed rokiem.
Czytaj także
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-05-09: Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-03-19: Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.