Mówi: | Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży, Medicover Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów, Medicover Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży, Medicover |
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Raport Deloitte Digital „Pacjent XXI wieku – szanse, wyzwania i możliwości” wskazuje, że Polacy są otwarci na profilaktyczne rozwiązania cyfrowe. Rośnie popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych. 76 proc. osób monitoruje za ich pomocą swój stan zdrowia. Z ubiegłorocznych danych resortu zdrowia wynika, że niemal połowa Polaków (48 proc.) używa IKP. Nadal najczęściej korzystamy z e-recept i e-skierowań, ale coraz częściej sięgamy po inne usługi e-zdrowia, takie jak umawianie się na szczepienia czy załatwianie online formalności. E-receptę, e-skierowanie czy IKP zna 94 proc. osób.
– Polacy są otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. Z roku na rok widzimy wzrost zainteresowania usługami, które są dopasowane do stylu życia, czego dowodem może być również skokowy, rosnący wzrost zainteresowania usługami telemedycznymi – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży w Medicover. – Wiemy, że klienci oczekują od nas szybkiego, samodzielnego wyboru polisy oraz zakupu online, a nowe rozwiązanie, które proponujemy, całkowicie na te potrzeby odpowiada.
Medicover Ubezpieczenia wprowadza nowoczesną cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych – portal ubezpieczeniamedicover.pl. Nowy system pozwala użytkownikom na szybki i intuicyjny wybór oraz zakup polisy zdrowotnej w trzech prostych krokach.
– Budowa platformy ubezpieczeniamedicover.pl to kamień milowy naszej strategii cyfryzacji usług medycznych. Celem jest stworzenie nowoczesnego, dostępnego i spójnego ekosystemu usług zdrowotnych. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni zarządzać swoim pakietem medycznym – szybko, wygodnie i bez barier. To zmiana technologiczna, ale także jakościowa – redefiniujemy standard obsługi klienta w branży ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Krzysztof Świetlik, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
– Jesteśmy przekonani, że nowa platforma wpłynie pozytywnie na zwiększenie zainteresowania usługami i ubezpieczeń Medicover. Widzimy już dzisiaj pierwsze efekty – automatyzacja procesów spowodowała, że klienci pozytywnie oceniają nasze nowe rozwiązanie. Doceniają możliwość samodzielnego wyboru zakresu opieki, łatwość obsługi, uproszczoną ścieżkę zakupową i szybką aktywację ubezpieczenia – przekonuje Łukasz Żuchliński.
Użytkownicy platformy mogą samodzielnie dobrać pakiet usług medycznych do swoich indywidualnych potrzeb, porównać dostępne opcje i rozpocząć formalności. Mogą również zdalnie wykupić ubezpieczenia dla bliskich. Zintegrowane płatności online pozwalają natychmiastowo sfinalizować transakcję przez system Przelewy24. Użytkownik może korzystać z usług medycznych Medicover już kilka minut po opłaceniu składki. System eliminuje papierowe dokumenty i przyspiesza cały proces.
– Od momentu wystartowania platformy Ubezpieczeniamedicover.pl obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania sprzedażą online, jak też samej sprzedaży. To pokazuje nam, że klienci w dzisiejszych czasach oczekują prostych rozwiązań, które nie wymagają długiego kontaktu z klientem czy też dopełnienia skomplikowanych formalności – tłumaczy Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży w Medicover.
Jak podkreśla, dużą zaletą jest pełna transparentność serwisu – klient od razu widzi, co kupuje, co obejmuje pakiet i ile to kosztuje.
Projekt NESP, w ramach którego powstała platforma, to kolejny krok w stronę cyfryzacji sprzedaży, ale także transformacja sposobu, w jaki klienci indywidualni korzystają z ubezpieczeń zdrowotnych. Pokazuje, że zakup polisy może być prosty, szybki i zrozumiały – nawet w branży, która często uchodzi za skomplikowaną.
– Klient zyskuje wygodę i szybkość działania, co przekłada się na jego doświadczenia przy zakupie ubezpieczeń zdrowotnych. Z kolei działowi sprzedaży pozwala się to skupić na czynnościach ważniejszych, czyli doradztwie klientowi i pomocy w doborze pakietu medycznego. Jeżeli chodzi o korzyści dla obu stron, to z pewnością automatyzacja procesu ogranicza liczbę błędów, co wpływa na doświadczenia klienta – przekonuje Sebastian Okonis.
Projekt NESP został zintegrowany z kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi Medicover, m.in. automatycznym systemem oceny ryzyka medycznego, cyfrową bazą danych klientów oraz platformą płatności online.
– Budowa platformy od strony technologicznej wymagała precyzyjnej koordynacji kilku jednostek technologicznych, biznesowych i operacyjnych. Całość wymagała integracji kilku aplikacji, formularzy self-service, aplikacji do zarządzania ryzykiem medycznym, zbudowanej na platformie Webcon, aplikacji do zarządzania kontraktami. To wszystko zamknęliśmy w płatnościach online, korzystając z platformy Przelewy24. Od początku do końca planowaliśmy zmianę, mając na względzie jej użyteczność, stąd bardzo intuicyjny interfejs, a formalności są ograniczone do niezbędnego minimum – wskazuje Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów w Medicover.
Jak podkreśla Krzysztof Świetlik, platforma sprzedaży online to kolejne rozwiązanie cyfrowe, w które Medicover zainwestował w ostatnich latach, obok nowej aplikacji Medicover OnLine czy systemów zdalnych konsultacji.
– W planach mamy dalszą automatyzację obsługi klienta, digitalizację procesu odnowienia polisy oraz rozwój personalizowanych ofert w oparciu o dane behawioralne. Stawiamy na rozwój systemów wspierających customer experience, bo wierzymy, że technologia powinna realnie ułatwiać życie naszych klientów – dodaje dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
Popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce rośnie. Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń, w 2024 roku korzystało z nich 5,39 mln osób, o 12,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Suma składek wzrosła w ciągu 2024 roku o 35 proc. do 2,3 mld zł. Nie bez znaczenia są tutaj pogarszające się statystyki dotyczące kolejek do specjalistów. Fundacja Watch Health Care w swoim barometrze wskazuje, że średni czas oczekiwania pacjentów w ochronie zdrowia wzrósł do rekordowych 4,2 miesiąca z 3,5 miesiąca przed rokiem.
Czytaj także
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-30: Środowisko medyczne chce większych kar za napaść na pracowników ochrony zdrowia. Zjawisko agresji słownej i fizycznej się nasila
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-05-30: Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-05-09: Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.