Pixel Crow Games S.A. i Pixel Crow Sp. z o.o. sfinalizowali proces połączenia
Kończy się formalny proces połączenia spółki z rynku gamedev Pixel Crow Sp. Z o.o. z notowaną na NewConnect Pixel Crow Games S.A. Wpis połączenia spółek został dokonany w Krajowym Rejestrze Sądowym. Aktualnie Pixel Crow Games S.A. wraz z Autoryzowanym Doradcą realizuje proces rejestracji akcji w depozycie papierów wartościowych prowadzonym przez KDPW oraz ubiegania się o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect wszystkich akcji emisji połączeniowej, tj. serii I.
Marka Pixel Crow istnieje na rynku już od wielu lat, obecnie działając w ramach Grupy Kapitałowej Movie Games. Studio zostało założone przez Macieja Miąsika. Jest to jeden z pionierów oraz prawdziwa legenda polskiej branży gier wideo. W swojej prawie 30-letniej karierze odpowiadał za produkcję kilkudziesięciu gier, w tym słynnego Wiedźmina, współpracował z wieloma zespołami oraz edukował całe pokolenia nowych deweloperów.
Spółka zamierza niezwłocznie złożyć do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wniosek o wprowadzenie akcji serii I do obrotu, w wyniku czego akcje będą mogły zostać wprowadzone na rynek NewConnect. W wyniku połączenia, dotychczasowi wspólnicy Pixel Crow Sp. z o.o. otrzymali łącznie 126.367.145 akcji serii I w zamian za 100% udziałów w spółce Pixel Crow Sp. z o.o.. Zgodnie z opublikowanym 31 maja ub.r. planem połączenia wszystkie udziały Pixel Crow Sp. z o.o. zostały wycenione na kwotę ponad 20,2 mln zł, natomiast akcje Pixel Crow Games S.A. (dawniej Patent Fund S.A.) na ponad 1,7 mln zł.
W efekcie finalizacji połączenia spółek, dotychczasowi akcjonariusze Pixel Crow Games S.A. będą posiadać 8,01% w kapitale zakładowym spółki. Każdy ze wspólników Pixel Crow sp. z o.o. otrzyma w przybliżeniu 283.971 akcji emisji połączeniowej w zamian za jeden udział w spółce. Opublikowany 31 maja ub.r. plan połączenia obu Spółek zawierał m.in. ich wyceny przeprowadzone przez niezależnych specjalistów z rynku. Wartość godziwa Pixel Crow Sp. z o.o. została ustalona na kwotę 20 218 743,35 zł, a więc 45 435,38 zł za jeden udział, natomiast wartość godziwa Pixel Crow Games S.A. została wyceniona na kwotę 1 760 000,00 zł, tj. 0,16 zł za jedną akcję.
- Bardzo cieszy, że wspólnymi siłami wykonaliśmy kolejny ważny krok milowy. Otwiera nam to drogę do dalszego rozwoju marki Pixel Crow. Pozwoli nam również na rozszerzenie portfolio i stopnią produkcję gier które projektowaliśmy przez najbliższe lata. Obecnie na zaawansowanym etapie produkcji znajdują się trzy nasze tytuły. Zamierzamy zagospodarować takie zidentyfikowane nisze rynkowe jak gry taktyczne, tycoony i managery ciekawych, stosunkowo mało znanych branż - mówi Damian Gasiński, prezes zarządu Pixel Crow Games S.A.
- Jestem dumny, że skromne studio indie z pomocą Movie Games przerodziło się w tak dobrze rokującą spółkę publiczną. Współpracujemy z najlepszymi studiami, przyciągamy do siebie coraz lepszych specjalistów. Nie mogę się doczekać, aż będziemy mogli ujawnić więcej naszych planów na przyszłość. Jest na co czekać! - komentuje Maciej Miąsik, założyciel Pixel Crow sp. z o.o.
Gry nad którymi pracuje studio to:
● Fire Commander - strategia czasu rzeczywistego wprowadzająca gracza w świat ekstremalnych strażackich akcji ratunkowych, realizowana ze studiem Atomic Wolf. Gracz będzie musiał zarządzać akcjami oraz rozwijać kompetencje i umiejętności swoich strażaków.
● Food Truck Empire - największa produkcja studia, traktująca o budowaniu i zarządzaniu biznesem food trucków. Gra produkowana jest przez zespół Lichthund, a nadzór merytoryczny i koprodukcja realizowane są przez Pixel Crow.
● Total Alarm - fabularna gra połączona z rozgrywką typu resource management, osadzona w futurystycznej dystopii. Głównym autorem gry jest Maciej Miąsik, legenda polskiej sceny gamedev.
● Inne niezapowiedziane produkcje będące w fazie pre-produkcji
Nad projektami czuwają Maciej Miąsik, legendarny polski twórca gier, autor Beat Cop i współtwórca Wiedźmina, oraz Damian Gasiński, producent m.in. Drug Dealer Simulator, jednego z największych hitów sprzedażowych Movie Games.
O Pixel Crow Games
Pixel Crow Games S.A. z dniem połączenia wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki Pixel Crow sp. z o.o., która jest niezależnym polskim studiem produkcji gier wideo. Marka Pixel Crow została stworzona przez Macieja Miąsika i Adama Kozłowskiego, pionierów polskiej branży developmentu gier. Twórcy poznali się podczas produkcji pierwszej odsłony serii Wiedźmin, po czym połączyli siły, aby stworzyć Beat Cop - docenioną przez graczy i krytyków grę przygodową.
Wkrótce po założeniu studia do zespołu Pixel Crow dołączyli Łukasz Pisarek, kolejny weteran branży gier, oraz utalentowany młody developer Damian Gasiński, obecnie Prezes Zarządu.
Działalność Pixel Crow wyróżnia zaangażowanie wszystkich kluczowych członków zespołu w proces kreatywny. Dzięki temu każdemu projektowi towarzyszy wyraźna wizja artystyczna, co przekłada się na atrakcyjność i wysoką jakość gier.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.