Plantwear szykuje kolejne kroki w realizacji budowy hub’u e-commerce
Notowany na NewConnect wiodący internetowy sprzedawca drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz spersonalizowanych prezentów Plantwear, kontynuuje rozwój obecnych i nowych marek. Spółka podsumowała wyniki za I kwartał 2021 r., wypracowując 2 343 tys. zł przychodów, w tym 2 253 tys. zł ze sprzedaży netto w porównaniu do 2 078 tys. zł w ubiegłym roku, z ponad 8% wzrostem r/r. Dzięki działaniom optymalizującym koszty pozyskania klienta, Plantwear odnotował 83 tys. zł zysku netto.
- Pierwszy kwartał tego roku upłynął pod znakiem rozwijania portfolio marek, a także poszerzania kanałów sprzedażowych. Zawarliśmy umowy z uznanymi markami odzieżowymi oraz jubilerskimi, teraz produkty Plantwear można znaleźć m.in. w sklepie internetowym Monnari czy W.KRUK. Aktualnie jesteśmy w trakcie rozmów z kolejnymi dużymi brandami w celu zawiązania współpracy i oferowania naszych produktów poprzez kanały sprzedażowe partnerów. Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
W lutym br. spółka poinformowała o zawiązaniu współpracy z najstarszą polską firmą jubilerską oraz znaną marką odzieżową, co istotnie wpłynęło na zwiększenie dostępności produktów Plantwear i pozwoliło na dotarcie do nowych grup odbiorców. Marzec z kolei był miesiącem, w którym to spółka uruchomiła nową markę działającą pod nazwą Just Plants, prowadzącą sprzedaż online żywych roślin doniczkowych w designerskiej oprawie, a także rozpoczęła sprzedaż bestsellerowych produktów Giftbay na rynku rumuńskim, gdzie już wcześniej oferowane były produkty Plantwear.
- Aktywnie pracujemy nad każdą z naszych platform – optymalizujemy procesy sprzedażowe oraz ulepszamy efektywność kampanii promocyjnych, prowadzonych skalowalnie wraz z rosnącymi wynikami sprzedaży. Uważam, że działania te w kolejnych kwartałach bezpośrednio przełożą się na wzrost sprzedaży oraz na lepszą marżowość– zapowiada prezes Plantwear.
W minionym kwartale największy udział w przychodach Plantwear miała drewniana biżuteria oraz akcesoria, które wygenerowały ponad 1,3 mln zł przychodów, sprzedając się w liczbie prawie 27 tys. sztuk. Na drugim miejscu zalazły się drewniane zegarki, przynosząc spółce 0,6 mln zł przychodu. Dobry wynik odnotował również Giftbay – w wpływy z tytułu sprzedaży personalizowanych upominków wyniosły ponad blisko 0,3 mln zł.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników z I kwartału, był to dla nas intensywny czas przygotowań i realizacji pierwszych kroków z niedawno opublikowanej strategii. Mamy klarownie obraną ścieżkę rozwoju, z pewnością dalsza część tego roku dla spółki będzie niezwykle interesująca – podsumowuje Wiktor Pyrzyk.
Pod koniec kwartału spółka opublikowała plany rozwoju na dwa najbliższe lata. Plantwear wyznaczył ambitne cele dla poszczególnych marek, a także przedstawił swoje zamiary w obszarze realizacji nowych przedsięwzięć i rynku kapitałowego m.in. projekt Loxol, budowa struktury holdingowej, selektywne wprowadzanie na NewConnect najbardziej perspektywicznych spółek zależnych z Grupy czy też przeniesienie notowań na Rynek Główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie po osiągnięciu odpowiedniej kapitalizacji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.