Play2Chill SA osiągnęła w 2020 roku 0,73 mln zł przychodów netto ze sprzedaży

Play2Chill, producent i wydawca gier na PC i konsole, osiągnął w 2020 roku 0,73 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 50 proc. w porównaniu z wynikami za 2019 rok. Jednym z najważniejszych wydarzeń w tym okresie był debiut spółki na rynku NewConnect, który, kilka miesięcy wcześniej, poprzedziła prywatna emisja akcji. W ramach przeprowadzonej emisji Play2Chill pozyskało 1,5 mln zł na rozwój swoich gier, w tym flagowego tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021, którego premiera planowana jest w trzecim kwartale 2021 roku.
- Rok 2020 to okres, w którym koncentrowaliśmy się na realizacji przyjętej strategii rozwoju. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 0,73 mln zł, co jest wynikiem wyższym o ponad 50 proc. w porównaniu do raportowanego za 2019 rok. Jednocześnie odnotowaliśmy ujemny wynik finansowy. Ma to bezpośredni związek z fazą inwestycyjną, w której znajduje się nasza spółka i przeznaczeniem istotnej części środków, którymi dysponujemy na produkcję gier, m.in. Aztec Empire, Far North Survival, Restoration Master oraz naszego flagowego tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Efekty tych inwestycji powinny być widoczne w długim terminie – mówi Tomasz Róziecki, prezes Play2Chill.
Działalność Play2Chill w 2020 roku obejmowała pracę nad najważniejszym tytułem studia Motorcycle Mechanic Simulator 2021, którego wersja demonstracyjna, wydana w styczniu br., przyniosła około 35 tys. nowych zapisów na wishlistę. Środki na produkcję gry pochodzą z przeprowadzonej w maju ubiegłego roku prywatnej emisji akcji, w ramach której pozyskano 1,5 mln zł.
Jednocześnie, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, w raportowanym okresie, Play2Chill, przygotowało kilka pre-produkcji i prototypów, które miały na celu wyłonienie dobrze rokujących gier. W efekcie, wdrożono do produkcji Aztec Empire, która zaledwie po trzech tygodniach od zapowiedzi znalazła się w zestawieniu najchętniej dodawanych gier do listy życzeń Global Top Wishlists w serwisie Steam. Inne tytuły, które w przyszłości trafią do sprzedaży to Far North Survival oraz Restoration Master. Za ich produkcję odpowiada powołana w styczniu 2021 roku spółka zależna Play2Chill – FrogVille Games.
- Wielkimi krokami zbliżamy się do najważniejszego testu gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021, a mianowicie do publikacji darmowego prologu. Mamy nadzieję, że gracze docenią nowe funkcjonalności oraz aktualizację graficzną, którą dla nich przygotowaliśmy, co z kolei przełoży się na oficjalną premierę, która odbędzie się w trzecim kwartale br. – mówi Tomasz Róziecki. - Nieustannie pracujemy także nad grą Aztec Empire. Pierwsze efekty zamierzamy zaprezentować jeszcze w tym roku – dodaje.
Jednym z ważniejszych wydarzeń w dotychczasowej działalności Play2Chill był przeprowadzony w grudniu 2020 roku debiut na rynku NewConnect.
Główną linią biznesową studia jest produkcja średniobudżetowych gier z gatunku symulacyjno-strategicznych oraz symulacyjnych w wersji na komputery osobiste i konsole.
W perspektywie długookresowej Play2Chill planuje rozwój działalności w segmencie wydawniczym poprzez przejmowanie oraz portowanie gier od zewnętrznych deweloperów na konsolę Nintendo Switch, a także wsparcie wydawnicze podmiotów powiązanych ze spółką.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.